تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819943845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در بازدید از دفتر در بیشکک مطرح کرد لزوم راه‌اندازی نسخه روسی / روابط ایران-قرقیزستان رو به رشد است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سفیر ایران در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در بیشکک مطرح کرد
لزوم راه‌اندازی نسخه روسی خبرگزاری فارس/ روابط ایران-قرقیزستان رو به رشد است
سفیر ایران در قرقیزستان با اشاره به ظرفیت خبرگزاری فارس و لزوم راه‌اندازی زبان روسی در این سایت، روابط 2 کشور مسلمان ایران و قرقیزستان را رو‌به رشد و قابل ارتقا توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم راه‌اندازی نسخه روسی خبرگزاری فارس/ روابط ایران-قرقیزستان رو به رشد است



«علی نجفی» سفیر ایران در قرقیزستان ضمن بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس در بیشکک، طی مصاحبه‌ای با ذکر برخی فعالیت‌های انجام شده در زمینه توسعه روابط قرقیزستان و ایران، اعلام کرد: ظرفیت‌های زیادی در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان بویژه در حوزه اقتصادی وجود دارد. وی افزود: ما 2 کشور همسایه هستیم و ارتباطات ریلی و جاده‌ای بین ایران و قرقیزستان برقرار است ضمن آنکه زمینه‌هایی که می‌تواند توسعه روابط تجاری و اقتصادی را توجیه کند، به اندازه کافی وجود دارد. * روند روبه‌رشد همکاری‌های ایران و قرقیزستان نجفی ادامه داد: بر این اساس، طی 2 -3 ماه اخیر، چند برنامه با محوریت افزایش مراودات اقتصادی و تجاری فیمابین در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با موفقیت به اجرا درآمد. یکی از این برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در بیشکک بود که حدود 50 شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی و فنی خود را در معرض دید عموم قرار دادند. سفیر ایران بیان کرد: استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آمد و گفت‌وگوهای تجاری خوبی فیمابین شرکت‌کنندگان در نمایشگاه و طرف قرقیز در بخش‌های خصوصی مطرح شد. * نمایشگاه اختصاصی استان مازندران در قرقیزستان برگزار می‌شود وی تصریح کرد: متعاقباً ما یک هیئت از استان مازندران را در بیشکک پذیرا بودیم که به ریاست استاندار و متشکل از مسئولین استان و بخش‌های خصوصی و تولیدکنندگان استان بود. در این سفر، علاوه بر انعقاد قرارداد خواهرخواندگی استان مازندران و استان «ایسیک‌کول» قرقیزستان و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری، بخش‌های خصوصی 2 طرف نیز ارتباطاتی را با یکدیگر در زمینه‌های کشاورزی و تجهیزات مربوط به آن، صادرات و واردات کالا و همچنین همکاری در بخش طیور برقرار کردند. نجفی با بیان برخی پیشرفت‌ها در همکاری‌های 2 کشور، اعلام کرد: این نقطه شروع همکاری‌های استان مازندران با این منطقه می‌باشد و در ادامه برگزاری نمایشگاه اختصاصی استان مازندران در قرقیزستان با محوریت اتاق‌های بازرگانی 2 طرف، در دستور کار قرار دارد. * روابط بین‌ استان‌های ایران و قرقیزستان گسترش می‌یابد وی افزود: همکاری‌های استانی با اولویت توسعه روابط اقتصادی به عنوان مکمل روابط دوجانبه نقش مهمی داشته و می‌تواند یک سازوکار مؤثر در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری 2 کشور محسوب شود. نجفی گفت: در راستای تحقق اهداف موردنظر، 2 برنامه در دستور کار قرار دارد که از جمله توسعه روابط استان خراسان رضوی با قرقیزستان و بویژه استان «اوش» می‌باشد که در این رابطه استاندار اوش از استاندار خراسان رضوی برای سفر به این استان دعوت کرده است. در ضمن، مسئولان استان آذربایجان شرقی نیز برای آغاز همکاری با قرقیزستان اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم در مدت ماه‌های آینده شاهد تبادل هیئت و برقراری مراودات میان این استان‌ها و کشور قرقیزستان باشیم.

سفیر ایران در قرقیزستان با بیان اینکه عدم شناخت کافی میان بخش‌های خصوصی و محافل اقتصادی 2 کشور مانع عمده توسعه روابط محسوب می‌شود، افزود: امیدواریم از طریق رفت‌وآمد هیئت‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها، شاهد افزایش شناخت طرفین از یکدیگر باشیم. * پروژه‌های ریلی ایران و آسیای مرکزی؛ یک گام کلیدی و استراتژیک وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه و راه‌اندازی راه‌آهن سه‌جانبه ایران، ترکمنستان و قزاقستان و همچنین روابط ایران با کشورهای آسیای مرکزی، تصریح کرد: این پروژه یک گام کلیدی و استراتژیک در روابط منطقه‌ای ایران و در زمینه ارتباط بین شمال و جنوب با محوریت کشورمان محسوب می‌شود که نقش مهمی در افزایش مراودات درون‌منطقه‌ای و توسعه روابط دوستانه ایران با کشورهای آسیای مرکزی ایفاء خواهد کرد. نجفی ادامه داد: براساس هماهنگی‌های انجام شده، وزیر حمل‌ونقل قرقیزستان نیز در مراسم افتتاح این پروژه حضور داشت و طرف قرقیزی نیز با توجه به اینکه قرقیزستان کشوری محصور در خشکی است، علاقمند به استفاده از این ظرفیت‌های منطقه‌ای می‌باشد. وی همچنین افزود: همزمان با این رویداد، یک پروژه بلندمدت مهم در سطح منطقه خواهیم داشت که نشست کارشناسان پنج کشور پیرامون بررسی پروژه راه‌آهن ایران، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان و چین را به دنبال خواهد داشت. سفیر ایران بیان داشت: این مسئله یک طرح راهبردی بسیار مهم به شمار می‌رود که باز هم با محوریت جایگاه ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران، می‌تواند نقش مهمی را در تعاملات درون‌منطقه‌ای ایفاء کند. وی در ادامه عنوان کرد که حضور ایران در پیشبرد پروژه‌های کلیدی در کشورهای آسیای مرکزی، می‌تواند در تقویت زیرساخت‌های همکاری ایران و قرقیزستان نقش داشته باشد. * نقش تعیین‌کننده فارس در توسعه ارتباطات فرهنگی علی نجفی در پایان ضمن تبریک تأسیس دفتر خبرگزاری فارس در جمهوری قرقیزستان، تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان پشتیبانی‌کننده سیاست خارجی، نقش بسیار مهمی را ایفاء می‌کنند و در این مسیر فعالیت خبرگزاری فارس در قرقیزستان که خوشبختانه مراحل ثبت و شروع به کار آن طبق مراحل قانونی پشت سر گذاشته شده مغتنم خواهد بود. سفیر ایران گفت: رسانه‌ها می‌توانند زبان گویای روابط 2 کشور و ارتباطات فرهنگی ملت‌ها باشند و در این مسیر به خاطر عدم شناخت 2 ملت از یکدیگر، نقش خبرگزاری فارس می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد. وی افزود: مسئله قابل‌تأمل انگیزه و علاقه خبرگزاری فارس به این منطقه است که به صورت تخصصی و با تمرکز ویژه به پوشش تحولات این منطقه پرداخته و در واقع یکی از منابع قابل‌رجوع برای دریافت اخبار و اطلاعات در این منطقه محسوب می‌شود که از این منظر واقعا این فعالیت‌ها محترم است. * ضرورت راه‌اندازی نسخه روسی فارس نجفی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست رسانه‌ای اخیر در سفارت ایران، اعلام کرد: امیدوار هستیم با توسعه شبکه فعالیت‌های فارس و تقویت و تجهیز بیش از پیش آنها بویژه راه‌اندازی نسخه روسی خبرگزاری فارس، شاهد افزایش دایره مخاطبین بخصوص در این کشور و کشورهای دیگر آسیای مرکزی باشیم زیرا ما همواره بر دریافت اخبار مربوط به ایران از کانال‌های مستقیم و بی‌واسطه تأکید داریم. در ادامه فیلم بخشی از مصاحبه سفیر ایران با فارس را مشاهده کنید.

انتهای پیام/.
لینک را کپی کنید


93/09/20 - 02:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن