تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798251664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد وزير بهداشت بر ضرورت پيوند هر چه بيشتر ميان حوزه و دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آذر ۱۳۹۳ (۰:۲۶ق.ظ)
در جشنواره دانشجويي ابن سينا عنوان شد: تاکيد وزير بهداشت بر ضرورت پيوند هر چه بيشتر ميان حوزه و دانشگاه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در جشنواره دانشجويي ابن سينا بر ضرورت پيوند هر چه بيشتر ميان حوزه و دانشگاه تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در اين جشنواره گفت: منطق حکم مي‌کند که به دانشجو اجازه نقد و اظهار نظر داده شود، چرا که دانشجو سرشار از شور، نشاط و انرژي است.
وزير بهداشت، در ادامه بر ضرورت هر چه بيشتر پيوند ميان حوزه و دانشگاه تاکيد کرد و گفت: يکي از اتفاق‌هاي مبارکي که در سال‌هاي منتهي به انقلاب صورت گرفت، پيوند حوزه و دانشگاه، بود که با تلاش افرادي چون شهيدان بزرگوار مطهري، مفتح، بهشتي و مرحوم شريعتي روي داد، متأسفانه امروز ميان حوزه و دانشگاه فاصله ايجاد شده است.
رابطه دانشجويان و روحانيون نيز در سال‌هاي ابتدايي انقلاب بسيار بيشتر از اکنون بود، اما؛ در حال حاضر شاهد هستيم که روابط دانشجويان با روحانيون در دانشگاه تبديل به يک رابطه اداري شده است و اين زيبنده دانشگاه نيست، دانشگاهي که بايد زنده باشد و فرصت‌هاي فراواني درون آن ايجاد شود.
هاشمي همچنين، بر ايجاد فرصت و بها دادن به دانشجو در دانشگاه تاکيد کرد و افزود: اگر ما به امنيت ملي فکر مي‌کنيم بايد در دانشگاه به دانشجو فرصت دهيم و به هيچ وجه يکديگر را متهم به خيانت و بي‌ديني نکنيم، چرا که کار و تلاش همه ما براي سربلندي کشور است.
وي با اشاره به اين که تبديل شدن دانشگاه به يک باشگاه سياسي خطرناک است، افزود: خطرناک‌تر از اين مسئله اين است که اجازه ندهيم دانشجويان اظهار نظر و انتقاد کنند.
هاشمي در ادامه با اشاره به وقايع دانشگاه در سال 1332 و به شهادت رسيدن نخستين شهداي دانشجو گفت: اين شهدا و ساير شهداي انقلاب اسلامي به دنبال استقلال ايران و عزت و آبروي اين ملت بودند و همه ما وظيفه داريم اين راه را ادامه دهيم.
وي در ادامه به بيان خاطراتي از دکتر علي اکبر سياسي، رئيس وقت دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: ايشان مردي بود که به خاطر مرام، اعتقاد و پايمردي‌اش مورد علاقه بسياري از آزاد اندي‌شان بوده و خواهد بود.
او بعد از واقعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ درگيري لفظي شديدي با سپهبد زاهدي پيدا کرد و به زاهدي گفت: شما نبايد وارد دانشگاه مي‌شديد، مقصر اين اتفاقات نيروهاي شما هستند، زاهدي نيز در جواب دکتر سياسي مي‌گويد؛ اگر لازم باشد دولت دانشگاه را اداره خواهد کرد.
وزير بهداشت يادآور شد: اين اتفاقات در زماني بود که رئيس دانشگاه تهران را رؤساي دانشکده‌ها انتخاب مي‌کردند و حتي شاه خود را ملزم به موافقت با اين انتخاب مي‌دانست.
هاشمي در ادامه اين خاطرات، گفت: در پي حادثه ۱۶ آذر ۳۲ و شهادت سه تن از دانشجويان، دکتر علي اکبر سياسي به جلسه هيأت دولت هم فراخوانده مي‌شود، آن‌جا وزير جنگ وقت به وي مي‌گويد: همان‌طور که اگر عضوي از بدن فاسد شود آن را قطع مي‌کنند تا بدن سالم بماند، ما دانشگاه را هم براي حفظ مملکت حذف مي‌کنيم، دکتر سياسي نيز در جواب او گفت: دانشگاه قابل مقايسه با عضوي از بدن نيست، آن عضو پس از قطع، جسمي مرده مي‌شود، اما؛ دانشگاه زنده است و نمي‌توان آن را حذف کرد. بهتر است شما دانشگاه را ترک کنيد و اين مکان را به دانشگاهيان بسپاريد.
وزير بهداشت گفت: اميدوارم دانشجويان خاطرات نخستين رئيس دانشگاه تهران را بخوانند و از آن درس بگيرند.
هاشمي در ادامه گفت: به هر حال راه شهداي ۱۶ آذر که قصدشان استقلال کشور بود ادامه پيدا کرد و در سال ۱۳۵۷ به ثمر نشست، از آن نسل افرادي پديد آمدند که انقلاب، جنگ و دولت‌ها را اداره کردند.
وزير بهداشت در پايان اظهار اميدواري کرد: دانشگاه علوم پزشکي تهران به عنوان يکي از افتخارات ارزشمند کشور، همچنان راه رو به رشد خود را ادامه دهد و با وجود اساتيد و دانشجويان توانمندش همچون گذشته در آسمان علم و انديشه ايران زمين بدرخشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن