تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799696522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکید آیت‌الله صافی گلپایگانی بر تقویت روابط حوزه علمیه قم با الازهر/ قطع رابطه با مصر مصلحت نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تأکید آیت‌الله صافی گلپایگانی بر تقویت روابط حوزه علمیه قم با الازهر/ قطع رابطه با مصر مصلحت نیست
مرجع تقلید شیعه گفت: ما باید با همه کشورهای اسلامی به ویژه مصر ارتباط داشته باشیم و دولت باید هر چه زودتر نسبت به تقویت روابط با مصر اقدام کند؛ مسؤولان بدانند قطع رابطه با کشور بزرگ اسلامی همچون مصر به مصلحت نیست.


به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین مبلّغی، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور در بیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.
 
وی که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و به دعوت شیخ الازهر در کنفرانس «مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری» جامع الازهر شرکت کرده بود، پس از بازگشت از مصر، در این دیدار گزارش مبسوطی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در این سفر مهم ارائه کرد.
 
آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز با تقدیر و تشکّر از حجت‌الاسلام والسلمین مبلغی گفت: بنده از اینکه به عنوان نماینده شیعه و به جهت نزدیک‌تر شدن روابط دو ملّت دوست ایران و مصر از طرف الازهر دعوت شده و مسافرت کردید خوشحال شدم و انشاء الله این رفت و آمدها ادامه داشته باشد و باعث تقویت روابط شود.
 
وی با اشاره به خصلت های ممتاز مردم مصر افزود: ملّت مصر از ابتدا دوستدار خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بوده اند و هم اکنون هم حضور با شکوه و پر شور و اشتیاق آنها در مشاهد مشرفه آنجا، نشان از همین دارد.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: وجود مقام سیده زینب علیهاالسلام، مسجد بزرگ رأس الحسین علیه السلام و حرم حضرت سیّده نفیسه علیهاالسلام و اماکن مقدّسه دیگر در این کشور، عامل مهمی برای تقویت رابطه بین ملت ما و مصر است.
 
وی یادآور شد: در مجله‌ای نقل کرده بودند که مدیر پست قاهره گفته بود در یکی از سال ها حدود یک میلیون عریضه خطاب به حضرت سید الشهدا علیه السلام توسط مردم با پست ارسال شده بود که همه را تحویل تولیت مسجد رأس الحسین علیه السلام دادیم. اینها همه نشانه های دوستی خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم توسط مردم مصر است.
 
آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن اشاره به فعالیت‌های درخشان و بی‌نظیر حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی ره در زمان حیاتشان نسبت به تقریب بین مذاهب بیان داشت: فعالیت‌ها و برنامه‌های ایشان نسبت به روابط بین مذاهب مختلف اسلامی و نیز رابطه ایشان با الازهر مصر در حدّ بسیار عالی بود و باید همان برنامه ها هم اکنون الگو برای روابط فیمابین قرار بگیرد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به وجود علمای بزرگ در مصر گفت: شما کتاب های بزرگان و دانشمندان این کشور مثل الاتحاف بحب الاشراف شیخ اسبق الازهر را بخوانید. تمام آن پر است از عشق به اهل بیت پیامبر علیهم السلام حتی قضیه مهمی را هم نسبت به احترام به زیارت مشاهد مشرفه آنجا ذکر می کند.
 
وی تصریح کرد: یا کتب دانشمند بزرگ مصر و الأزهر عبد الرحمن الشرقاوی را بخوانید. کتاب «علی امام المتقین» - که خود آن مرحوم به حقیر اهدا کرده بودند- و نیز کتاب «الحسین ثائراً و شهیداً» ایشان را. بزرگان و دانشمندان مصر محبّ پیامبر و خاندان آن حضرت بوده اند و هستند.
 
آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به فرصت پیش آمده برای تقویت روابط دینی و مذهبی بین مصر و ایران اظهار داشت: باید بسیار عالمانه و با تدبیر در جهت تقویت این روابط گام برداریم و به همه بگوییم که ما اختلافی با هم نداریم، بلکه همه نشانه های موجود دلالت بر نزدیکی دو ملّت با هم دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: ما باید با همه کشورهای اسلامی بخصوص مصر ارتباط داشته باشیم و دولت باید هر چه زودتر نسبت به تقویت روابط با مصر اقدام نماید؛ بارها گفته ام که مسئولان ما باید در زمینه رفت و آمد زائرین به مصر و بالعکس اقدام نموده و این را بدانند که قطع رابطه با کشور بزرگ اسلامی همچون مصر به مصلحت نیست.

این مرجع تقلید در پایان این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای حجت الاسلام والمسلمین مبلّغی، عزّت و عظمت بیش از پیش اسلام را از خداوند متعال مسألت کرد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن