تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819621544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخوردهاي سليقه اي گذشته آثار نامطلوبي بر محيط زيست گذاشته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۶:۵۴ب.ظ)
برخوردهاي سليقه اي گذشته آثار نامطلوبي بر محيط زيست گذاشته است رئيس کميته خاص محيط زيست مجمع تشخيص مصلحت نظام با اظهار تاسف از اينکه با اين همه تاکيدات داراي چالش ها و بحرانهاي زيست محيطي در کشور مي باشيم ،ادامه داد: برخورد سليقه اي در دولت هاي مختلف در برنامه هاي ميان مدت آثار نامطلوبي بر محيط زيست کشور گذاشته است .
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از سازمان حفاظت محيط زيست،رئيس کميته خاص محيط زيست مجمع تشخيص مصلحت نظام در اختتاميه هفتمين همايش ملي و نمايشگاه تخصصي مهندسي محيط زيست در جمع متخصصين و اساتيد محيط زيست کشور که در تالار علامه اميني دانشگاه تهران با اشاره به جايگاه محيط زيست در فرهنگ و ادب ايراني وتاکيدات دين مبين اسلام بيان کرد: حفظ محيط زيست، احترام به طبيعت، جلوگيري از تخريب و آلودگي از تاکيدات ديني و فرهنگي ماست.
وي خاطر نشان ساخت در حقوق اساسي، اصل پنجاهم قانون اساسي تعبير دقيقي از توسعه پايداردارد وعلي رغم اينکه برنامه چهارم توسعه کشور رويکرد توسعه پايداربوده است، ولي با عدم تحقق اکثريت مواد آن برنامه، شاهد بحران‌هاي محيط زيستي هستيم.
رييس کميته خاص مجمع تشخيص مصلحت نظام، سياست گذاري محيط زيست و ابلاغ سياست‌هاي کلي نظام در اين حوزه را راهکاري براي اتخاذ برنامه‌هاي بلند مدت دانست و ارزيابي و کنترل عملکرد در خصوص اين سياست‌ها را امري لازم براي نيل به محيط زيست سالم‌تر و دستيابي به توسعه پايدار دانست.
به گفته وي بر اساس اصول قانون اساسي مربوط به اختيارات رهبري، ابلاغ اين سياست‌ها و کنترل آن از زمره مسئوليت‌هاي رهبري است که مقام معظم رهبري تهيه و بررسي و نظارت بر اين سياست‌ها را به مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ نمودند.
رئيس کميته خاص محيط زيست مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان ساخت، پس از تشکيل کميته خاص محيط زيست که با موافقت رياست مجمع و ابلاغ دبير مجمع صورت پذيرفت، در مدت کوتاهي پيش نويس اين سياست‌ها تهيه و پس از دستور مقام معظم رهبري در حال بررسي در مجمع تشخيص مصلحت نظام است.
در پايان سيد محمد مجابي بيان کرد: ابلاغ سياست‌هاي کلي که در طي چند برنامه لازم الاتباع مي‌باشند، مي‌تواند نقش موثري در همسو کردن برنامه‌ها و فعاليت‌هاي کشور براي دستيابي به محيط زيست سالم و سازگار با توسعه پايدار که منجر به افزايش رفاه و رضايتمندي شهروندان ايران در شهرها، روستاها و تمام نقاط کشور مي‌شود داشته باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن