تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802527616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس مسایل راهبردی سوریه:رژیم صهیونیستی نگران نتایج تحولات در منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس مسایل راهبردی سوریه:رژیم صهیونیستی نگران نتایج تحولات در منطقه است دمشق - ایرنا - کارشناس مسایل راهبردی سوریه، حمله اخیر جنگنده های رژیم صهیونیستی علیه دو منطقه نظامی و غیرنظامی در جنوب و غرب حومه دمشق پایتخت سوریه را بیانگر نگرانی سران این رژیم از تحولات آینده در منطقه ارزیابی کرد.


سرتیپ بازنشسته "علی مقصود" در گفت وگو با ایرنا در دمشق تصریح کرد: حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی تحقق سه هدف در ابعاد داخلی و منطقه ای را در پی داشت که یکی از مهمترین آنها را می توان جلوگیری از فروپاشی کابینه "بنیامین نتانیاهو" تلقی کرد.
به گفته این کارشناس مسایل راهبردی سوریه، نتانیاهو که دستور حمله به حومه دمشق را صادر کرد، قصد داشت تا از بحران داخلی فرار کند تا شاید انتخابات پارلمانی این رژیم را به عقب اندازد و از این جهت اقدام او "فرار روبه جلو" تلقی می شود.
مقصود در تشریح دیگر اهداف حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به حومه دمشق گفت: صهیونیست ها همواره درصدد سنجش قدرت دفاعی پدافند سوریه هستند و در این مرحله بی شک درصدد بودند تا دریابند آیا پدافند ارتش سوریه امکان بکارگیری نظام پدافند پیشرفته "اس 300" را یافته است یا خیر.
وی افزود: افزون بر آن، صهیونیست ها با این حمله هوایی درصدد برآمدند تا روحیه شکست خورده گروه های تروریستی را که هم اکنون فروپاشیده، ترمیم کنند، زیرا به دنبال ایجاد تشکیلاتی شبه نظامی مشابه "ارتش آزاد لبنان" در جنوب سوریه هستند تا این منطقه از "جولان و حوران" گرفته تا مرزهای مشترک با اردن را از شهر دمشق جدا کنند.
ارتش صهیونیستی هنگام اشغال جنوب لبنان، تعدادی از مزدوران خود را برای مقابله با نیروهای مقاومت و ضربه زدن از داخل به لبنان، استخدام و نام آنها را ارتش آزاد گذاشت.
این کارشناس مسایل راهبردی اظهار داشت: صهیونیستها با این راهزنی هوایی درصدد برآمدند تا از عملیات پیشروی ارتش سوریه در منطقه "شیخ مسکین" در شمال استان "درعا" نیز جلوگیری کنند، به ویژه اینکه این منطقه معروف به "گلوگاه جنوب سوریه" است و در میانه راه بین استان های "قنیطره"، درعا و "سویدا" قرار دارد .
به گفته این سرتیپ بازنشسته، شاید طرح ائتلاف گروه های مخالفان نظام سوریه دایر بر ایجاد منطقه خالی از نیروهای نظامی در جنوب، خط عرضی 33 یعنی از "جباتا الخشب" در استان قنیطره تا شهر "شهبا" در استان سویدا، در هماهنگی با رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه حایل در جنوب کشور صورت گرفته است.
وی در خصوص انتخاب این زمان برای تجاوز و نقض حریم هوایی سوریه گفت: این حمله صهیونیست ها با تحرک روس ها در مسیر شکل گیری گفت و گوی سوری - سوری و شکست به اصطلاح ائتلاف بین المللی علیه "داعش" به سرکردگی آمریکا در تحقق اهداف خود بی ارتباط نیست.
این کارشناس سوری تصریح کرد: پیشرفت در مذاکرات ایران با "گروه 1+5 " در ارتباط با پرونده هسته ای صلح آمیز، گرایش واشنگتن به سوی ایجاد کانال های ارتباطی با تهران و اولویت دادن به پرونده های جنوب شرق آسیا و چین در سیاست خارجی آمریکا سبب شد تا همپیمانان این کشور از قبیل رژیم صهیونیستی ، ترکیه، عربستان سعودی و قطر در تصمیم گیری های خود دچار دستپاچگی شوند.
مقصود خاطر نشان کرد: شاید علت اصلی این حمله هوایی را باید در احساس خطر رژیم صهیونیستی از تجهیز نیروهای حزب الله لبنان به موشک های "فاتح 110 " و احتمال نصب سکوهای پرتاب این موشک ها در "بلندی های قلمون" جست وجو کرد.
این کارشناس نظامی اظهار داشت: به نظر می رسد حمله دشمن صهیونیستی به یک پایگاه نظامی ارتش سوریه در شهر "دیماس"، اولین نقطه پشتیبانی آن در کنار مرزهای مشترک با لبنان با این هدف صورت گرفت تا حزب الله را برای پاسخگویی تحریک و زمینه جنگ جدید فراهم شود، جنگی که رسانه های صهیونیستی پیش بینی می کنند در آوریل سال 2015 اتفاق خواهد افتاد.
وی در خصوص دلیل حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به انبارهای کالا در بخش غربی فرودگاه دمشق نیز گفت: این فرودگاه دروازه سوریه به جهان است و هم اکنون دمشق شاهد تحرک دیپلماسی قابل توجهی از سوی اروپایی ها و حتی برخی شیخ نشین های خلیج فارس مانند کویت است که بعضا از این فرودگاه استفاده می کنند.
مقصود، دستاوردهای ارتش سوریه در میادین نبرد با تروریست های تکفیری را یکی دیگر از علت های حمله هوایی رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: نیروهای ارتش سوریه شهر "حلب" را محاصره و با دفع یکی از بزرگترین حملات تروریست ها علیه فرودگاه "دیرالزور"، شهر "حویجه الصکر" مقر بزرگ و حیاتی داعش در شرق سوریه را آزاد کرده اند.
این افسر ارشد بازنشسته ارتش سوریه افزود: بی شک حمله صهیونیست ها به فرودگاه دمشق تلاشی مذبوحانه برای تحت الشعاع قراردادن شکست مفتضحانه حمله تروریست ها به فرودگاه دیرالزور است که به عبارتی دیگر نقشه آنان برای ایجاد مناطق حایل در جنوب و شرق سوریه را به "سراب" تبدیل کرده است.
وی خاطرنشان کرد: صهیونیست ها نگران تحرک اخیر روس ها در لبنان با توجه به سفر " میخائیل بوگدانوف" فرستاده ویژه "ولادیمیر پوتین" به بیروت هستند که بسیاری از منابع، آن را تلاشی برای فراهم سازی زمینه مناسب توافق گروه های سیاسی بر سر نام رییس جمهوری آتی لبنان است و از این جهت صهیونیست ها با حمله به حومه دمشق درصدد برآمدن تا شاید دوباره اوضاع منطقه را متشنج کنند.
هشت جنگنده رژیم صهیونیستی عصر یکشنبه با نقض حریم هوایی سوریه، مجموعه انبارهای کالا در نزدیکی فرودگاه بین المللی (30 کیلومتری جنوب) و نیز مجموعه سوله هایی در محوطه پایگاه نظامی در شهر دیماس در (40 کیلومتری غرب) شهر دمشق را مورد حمله قرار دادند.
خاورم **389 ** 1324**1651


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن