تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819483198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عریقات: چشم انداز قطعنامه سازمان ملل برای فلسطین امیدوارکننده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عریقات: چشم انداز قطعنامه سازمان ملل برای فلسطین امیدوارکننده است تهران - ایرنا - "صائب عریقات" مقام بلندپایه تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز امیدواری کرد که هدف فلسطینیان مبنی بر تصویب قطعنامه ای در سازمان ملل و "تعیین ضرب الاجل" خروج رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی، تا پایان ماه میلادی جاری محقق شود.


به گزارش خبرگزاری "رویترز"، عریقات به عنوان مذاکره کننده ارشد فلسطینیان، دیروز (سه شنبه) گفت که هیات فلسطینی در شورای امنیت سازمان ملل به رایزنی های خود برای تحقق کشور مستقل فلسطین ادامه می دهد.
وی یادآور شد که این تلاش ها با هدف تعیین زمانی دقیق برای خاتمه اشغالگری رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.
عریقات همچنین ضمن اشاره به رای مثبت پارلمان های انگلیس، فرانسه و اسپانیا در به رسمیت شناختن کشور فلسطین، از وعده حمایت کشورها در شورای امنیت خبر داد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این هدف تا پیش از پایان ماه میلادی جاری و آغاز سال جدید حاصل شود.
فلسطین در ماه های گذشته موکدا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته که با تصویب قطعنامه ای، مهلتی دو ساله برای خروج رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی فلسطینیان تعیین کند.
آمریکا که مهم ترین حامی رژیم صهیونیستی است، مخالفت خود را با این اقدام فلسطین اعلام کرده و آن را "یک جانبه" و برای دور زدن مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی نامیده است.
این در حالی است که مذاکرات سازش که با میانجیگری "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در حال انجام بود، آوریل (فروردین/اردیبهشت) گذشته به بن بست رسید و از سرگیری آن بعید به نظر می رسد.
عریقات گفت که فلسطینیان امیدوارند، آمریکا قطعنامه مذکور را "وتو" نکند، اما اگر چنین سود، رییس تشکیلات خودگردان (محمود عباس) بلافاصله نسبت به امضای 22 کنوانسیون بین المللی اقدام خواهد کرد و بدین ترتیب عضویت کامل در دیوان بین المللی کیفری و به تبع آن امکان تعقیب سران صهیونیست به جرم جنایات جنگی، محقق خواهد شد.
فلسطین دوشنبه گذشته به عنوان "عضو ناظر" در دادگاه بین المللی که مقرش در شهر لاهه هلند است، پذیرفته شد.
خاورم**9156**7074**1651


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن