تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803600564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال آينده در بخش حامل هاي انرژي گراني نداريم/ اتصال راه آهن سراسري ايران به عراق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۲۱ب.ظ)
نوبخت: سال آينده در بخش حامل هاي انرژي گراني نداريم/ اتصال راه آهن سراسري ايران به عراق سخنگوي دولت گفت: باتوجه به آنکه در لايحه هدفمندي سال آتي در بودجه تغييري نسبت به هدفمندي يارانه هاي سال 93 نداشتيم، قيمت حامل هاي انرژي گران نمي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمدباقر نوبخت، سخنگوي هيات دولت در نشست خبري هفتگي خود با خبرنگاران در تشريح مصوبات دولت اظهار کرد: ابتدا اتصال راه آهن سراسري ايران به عراق مورد بحث قرار گرفت که اين تصميم در جهت سهولت در اياب و ذهاب زائران عتبات عاليات صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: دستور اجراي اين مصوبه به معاونت اجرايي رئيس جمهور و وزارت راه و شهرسازي داده شده و اين دو نهاد موظفند در راستاي اين طرح اقدام کنند.
وي افزود: با توجه به آنکه مذاکرات کشورمان با کشورهاي غربي باعث شده است که امکان گسترش تحريم ها امکان پذير نباشد آنها درصدد اين موضوع برآمدند که با کاهش قيمت نفت، اقتصاد ما را متزلزل کنند؛ اميدواريم با اتخاذ تصميمات مناسب از اين مشکل نيز عبور کنيم.
نوبخت در ادامه نشست به بودجه سال 94، اشاره و تصريح کرد: دولت درصدد آن بود که نهايت صرفه جويي بيشتر را در بودجه داشته باشد و بيشترين تخصيص اعتبارات را به بخش هاي عمراني اعتبار دهد؛ منابع عمومي کشور 6.2 درصد رشد داشته و همزمان حقوق کارمندان دولت نيز با 14 درصد افزايش رو به رو مي شود، رشد اعتبارات عمراني نيز 16 درصد افزايش مي يابد که با محاسبه اعتبار براي طرح هاي عمراني آب اين شاخص نيز با رشد 30 درصدي مواجه مي شود.
وي در خصوص خروج از رکود نيز گفت: اگر خواهان آن هستيم که از رکود اقتصادي فاصله بگيريم بايد سرعت رشد اقتصادي و توليد کشور را افزايش دهيم.
نوبخت به گزارش وزير نفت درباره گزارشات بين المللي از قيمت نفت نيز اشاره اي داشت و افزود: در جلسه امروز هيات دولت چگونگي کاهش قيمت نفت و پيش بيني بنگاه هاي بزرگ نفتي نسبت به آينده حاکي از آن بود که رقم نفت در بين 75 تا 80 دلار پيش بيني شده است اما نرخ نفت 73 دلاري در بودجه کشور بسته شده است.
سخنگوي دولت در خصوص تخصيص هاي دولتي به پروژه ها و طرح هاي عمراني نيز گفت: دولت هيچ گاه مکانيزم هاي تخصيص را به صورت چشم بسته انجام نمي دهد؛ دولت همواره سعي دارد اعتبارات جاري را به سمت اعتبارات عمراني در بودجه سوق دهد و با احتساب به همين نکته طرح هاي عمراني بالاي 80 درصد که پيشرفت فيزيکي داشته اند و طرح هايي که توازن و تعادل منطقه اي را در کشور برقرار مي کنند جزو اولويت هاي پروژه هاي عمراني کشور هستند.
وي ادامه داد: اتصال راه آهن ايران و عراق نيز از اين دسته پروژه هايي است که کشورمان را به راه آهن سراسري عراق متصل مي کند و ما تجربه اين دسترسي را در خط راه آهن اينچه برون که راه آهن سراسري را به راه آهن چين متصل مي کرد داشته ايم.
نوبخت در خصوص ادعاي برخي رسانه ها و انتشار برخي آمارها توسط اين رسانه ها نيز گفت: برخي از رسانه هاي خارجي به صورت غيرواقعي آماري را در خصوص افزايش بودجه برخي از نهادها اعلام مي کنند که اين آمارها کاملا کذب است.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با اشاره به تاکيدات رئيس جمهوري در خصوص بودجه نيز اشاره داشت و تاکيد کرد: آقاي روحاني شخصا بحث شفافيت، قانونمندي و پاسخگويي را بسيار مهم تلقي و ارزيابي مي کنند؛ لايحه بودجه در مدت قانوني تقديم به مجلس شد ضمن آنکه تمامي جداول و کتاب ها منتشر گرديد و همواره دولت براي شفافيت بيشتر پاسخگوي تمامي نمايندگان در خصوص رفع ابهام درباره بعضي از نکات بودجه اي است.
سخنگوي دولت در خصوص افزايش اعتبارات نهاد و کاهش اعتبارات پژوهشي نيز اشاره داشت و گفت: افزايش اعتبارات را مي توان به اين دليل دانست که براي برخي از تعهدات دولت پيشين از سوي دادگاه حکم صادر شد و طبق آن حکم دولت بايد 90 ميليارد تومان بابت شکايت يک شرکت پرداخت مي کرد؛ در طي دولت هاي گذشته تعداد نيروهاي نهاد رياست جمهوري افزايش نابجايي را داشت به طوري که تعداد نيروها از 1627 نفر به 3927 نفر رسيد که مجبور بوديم تعداد و پرسنل را احصا کنيم که با اين اوصاف پس از تعديل، تعداد نيرو به 3173 نفر رسيد.
وي افزود: شايد تصور برخي افراد اين گونه باشد که هزينه هاي دولت شفاف نيست اما اگر هزينه اين تعداد نيرو از نهاد رياست جمهوري پرداخت مي شد مشکلي نبود و اين اعتبار بايد از شرکت هاي بيرون نهاد به اين افراد پرداخت شود؛ بايد تاکيد شود که هيچ هزينه غيرشفاف و يا حساب مشترک با هيچ شرکتي را نداريم و حتي هزينه هاي سفرهاي رئيس جمهوري نيز کاملا مشخص است.
نوبخت درباره موسسات پژوهشي و پارک هاي علم و فناوري نيز گفت: در سال 93 اعتبار اين موسسات 307 ميليارد تومان بود و در طي سال جاري با 28 درصد افزايش اعتبار موسسات پژوهشي به 395 ميليارد تومان رسيده است و اين اعداد به غير از عدد اختصاص داده شده از صندوق نوآوري و شکوفايي است که سالانه پرداخت مي شود.
سخنگوي دولت در خصوص برداشت 4.1 ميليارد دلاري از صندوق توسعه ملي توسط دولت گفت: اين حرف کاملا غيرواقعي است و سال گذشته از صندوق برداشتي نداشته ايم؛ 4.1 ميليارد دلار جزو منابع درآمدي دولت ناشي از فروش نفت بود که به خاطر تحريم ها يک شرکت اماراتي از واريز اين مبلغ به حساب بانک مرکزي ممانعت مي کرد.
وي ادامه داد: تلاش دولت آن بود که اين مبلغ را از آن حساب منتقل کند و در يک توافق با خزانه و بانک مرکزي مقرر شد اين عدد از وزارت نفت به خزانه منتقل شود و بانک با داشتن اين توافق توانست مبالغ ناشي از فروش نفت را واريز کند تا نبود اين حجم از سرمايه در کشور منجر به افزايش پايه پولي در کشور نشود.
وي درباره جلسه غيرعلني مجلس درباره اجازه به استانداران براي حذف يارانه بگيران پردرآمد گفت: توضيحاتي در اين خصوص داده شده است که در استان ها شناسايي بيشتري صورت بگيرد و اگر مجلس موافقت کند اين اختيار به استانداران داده شود تا منابعي را که از اين طريق آزاد مي شود به خود آن استان اختصاص داده شود.
سخنگوي دولت درباره گراني ارز و کسب درآمد دولت از اين راه نيز اشاره داشت و تصريح کرد: اين موضوع کاملا کذب است و اگر افزايش ارز در بازارهاي داخلي به طور مداوم صورت بگيرد خود دولت بيشتر متضرر مي شود ضمن آنکه اجازه نداريم بيشتر از نرخ رسمي ارز بفروشيم.
نوبخت درباره نقد و انتقادات به دولت و پاسخ هايي که رئيس جمهور به منتقدان نيز مي دهد گفت: شخص رئيس جمهور از حرف هاي بي پايه، دروغ و مغرضانه که انتقاد مي شود، انتقاد مي کند و در واقع بعضي ها که حرف هاي تحريک آميز مي زنند بايد مسووليت حرف هاي خود را هم بپذيرند.
سخنگوي دولت در خصوص مشکلات صادراتي ايران با ترکيه نيز گفت: بزرگترين مشکل تصميم درباره چگونگي کاميون هاي حمل بار ترکي بود که اختلاف گازوئيل ما بين دو کشور باعث شد که ما عوارض بيشتري را در نظر بگيريم؛ از سوي ديگر پس از دستور رئيس جمهور و پيگيري تيم اقتصادي دولت و اعضاي اتاق بازرگاني مقرر شد تا عوارض به حالت گذشته بازگردد اما کاميون داران ترک از گازوئيل ايران استفاده نکنند.
نوبخت درباره سياست هاي در پيش گرفته نفتي عربستان و کاهش قيمت نفت نيز گفت: بايد قبول کنيم که اين کشور در چنين شرايطي براي تلاش از عدم افزايش قيمت نفت منابع کشور خود و ساير کشورهاي مسلمان ديگر را ارزان مي فروشد که حتي اگر از لحاظ ديني هم بخواهيم به اين موضوع نگاه کنيم اين اقدام عربستان اشکالات بزرگي دارد.
سخنگوي دولت در خصوص کاهش وابستگي ها به نفت گفت: رقم نفت نسبت به سال آينده 24.9 ميليارد دلار است که ما اين مقدار اعتبار را از فروش نفت کسب مي کنيم و بايد طبق سياست هاي کلي 20 درصد از اين اعتبار را به صندوق توسعه ملي واريز کنيم. البته مجلس در سال 90 نيز به ميزان 3 درصد سالانه به اين بخش اضافه کرده بود که ما براي بودجه سال آينده پيشنهاد حذف اين 3 درصد را داشتيم که اميدواريم با اين شرايط نفتي امروز نمايندگان در صحن با اين پيشنهاد موافقت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن