تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشت گلخانه‌ای در استان فارس با همکاری کشور هلند توسعه می‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس : کشت گلخانه‌ای در استان فارس با همکاری کشور هلند توسعه می‌یابد خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از توسعه کشت گلخانه‌ای در این استان با همکاری کشور هلند خبر داد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۹ آذر ساعت 11:44



به گزارش خبرگزاری پانا، محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در استان فارس با همکاری کشور هلند توسعه می‌یابد، اظهار داشت: با توجه به مشکلات آب ضرورت دارد به سمت کشت گلخانه‌ای برویم چون بهره‌وری آب در این سیستم بالا است. وی با بیان اینکه در کشور و استان فارس باید برنامه‌ریزی شود که سبزی و صیفی در گلخانه کشت شود، تصریح کرد: کشت گلخانه‌ای هم صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال دارد و هم تنوع‌بخشی به محصولات، استفاده پایدار از منابع، کنترل بیماری‌ها و غیره را به دنبال دارد. وی بیان کرد: در حال حاضر در استان فارس بر اساس مستندات 130 هکتار گلخانه وجو دارد که 90 هکتار آن سبزی و صیفی است و بقیه گل و گیاهان زینتی است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای دریافتی میزان گلخانه‌های استان در مجموع 220 هکتار گزارش شده که در این راستا با توجه به تأسیس و گسترش شهرک‌های کشاورزی انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی و پی‌گیری‌های به عمل آمده در آینده نزدیک شاهد توسعه و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در استان فارس باشیم. قاسمی از انعقاد تفاهم‌نامه طرح ایجاد شهرک‌های کشاورزی بین استانداری فارس و شرکت شهرک‌های کشاورزی خبرداد و گفت: ایجاد شهرک‌های کشاورزی سبب توسعه و افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی می‌شود و سازمان جهاد کشاورزی هم در اجرای طرح شهرک‌های کشاورزی در بخش زیربنایی کمک کرده و کار را با جدیت دنبال می‌کند. وی با بیان اینکه با تنظیم برنامه‌ها و اجرای سیاست‌های وزارت خانه و رونق کشاورزی تعداد گلخانه‌های استان به 1000 گلخانه افزایش داده می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای این امر در پرداخت تسهیلات هیچ گونه مشکلی نداشته و این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برنامه ریزی احداث مجتمع‌های 5 هکتاری و 10 هکتاری خبر داد و خاطر نشان کرد: زنجیره تولید، حفظ و گسترش گلخانه‌ها، شهرک‌ها و مجتمع‌های کشاورزی و تولید، نهاده و بازار محصولات یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید دنبال شود. وی افزود: باید در مصرف انرژی، آب و قیمت تمام شده محصول، توسعه مکانیزاسیون، مدیریت تولید محصول در بخش کشاورزی حرکت کنیم و این از اصلی‌ترین سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن