تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802354214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران از محورهای شورای همکاری خلیج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ایران از محورهای شورای همکاری خلیج فارس




سی و پنجمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با محوریت امنیت، روابط داخلی، ایران و نفت در دوحه برگزار شد.





ایسنا: سی و پنجمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با محوریت امنیت، روابط داخلی، ایران و نفت در دوحه برگزار شد.

تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر به عنوان رئیس دوره‌ای شورا در ابتدای این جلسه با تاکید بر ضرورت اتحاد میان کشورهای عضو گفت: در شرایطی که خطر پیرامون ما را در برگرفته ما امیدواریم که این نشست بتواند به بهتر شدن روابط میان کشورهای عضو بیانجامد و تلاش می کنیم تا سطح همکاری خود را از شورای به اتحادیه ارتقا دهیم که این امر با وحدت اعضا محقق می شود.

امیر قطر ادامه داد: تجارب ما نشان داده که اختلافات را باید خیلی زود پایان داد چرا که اتحاد میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بسیار مهم‌تر از برخی منافع کوچک است. ما باید این اختلافات را کنار بگذاریم و برای مقابله با خطرات همکاری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مساله فلسطین از جامعه جهانی خواست تا اقدامات اسرائیل در تجاوز به حقوق فلسطینیان را محکوم کند و تاکید کرد که زمان آن رسیده به رنج ملت فلسطین پایان دهیم.

حمدبن خلیفه در ادامه با متهم خواندن دولت سوریه در بحران این کشور گفت: دولت دمشق با عدم پاسخگویی به تلاش‌های بین المللی جهت پایان بحران در این کشور مسئول شرایط موجود سوریه است. ما از مردم سوریه برای دستیابی به حقوق خود حمایت می‌کنیم و از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت می خواهیم که با اقدامات موثر و صدور قطعنامه مانع ادامه اوضاع در این کشور شوند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 نیز گفت: ما از توافق ایران در پرونده هسته‌ای با کشورهای 1+5 حمایت می‌کنیم و شورای همکاری خلیج فارس آماده برقراری ارتباط خوب با همه همسایگانش است.

در ادامه این جلسه شیخ صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت به عنوان رییس پیشین این شورا به سخنرانی پرداخت و گفت: شرایط امنیتی و تهدیدات تروریستی در منطقه وجوب افزایش وحدت میان کشورهای عضو شورا را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به اختلافات اخیر میان کشورهای عضو گفت: اختلاف نظر امری طبیعی است اما باید توجه داشت که این اختلافات آسیب رسان نشود و به قطع روابط نینجامد. اختلافات در شورای همکاری خلیج فارس متوقف شد و ما تلاش می‌کنیم شورا را به سطح اتحادیه ارتقا دهیم که مستلزمات این امر نیز اکنون فراهم است.

جابر الصباح تاکید کرد که باید به بازار نفت به ویژه در شرایطی که قیمت نفت رو به کاهش است سر و سامان داد تا از تاثیرات منفی آن بر اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس جلوگیری شود.

وی در ادامه پایان بحران سوریه را تنها از طریق سیاسی ممکن دانست و خواستار توقف خشونت‌ها در این کشور شد.

امیر کویت با تکرار ادعای واهی اعراب حوزه خلیج فارس مبنی بر اماراتی بودن جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی گفت: ما از تهران می خواهیم به خواسته‌های امارات یا از طریق گفت‌وگوهای مستقیم و یا از طریق دادگاه‌های بین المللی پاسخ دهد.

وی در ادامه از ایران خواست تا به صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود پایبند باشد و گفت: ما امیدواریم که ایران با کشورهای مذاکره کننده به توافقی که برای همه مفید باشد برسد و اینکه دولت ایران به آژانس انرژی اتمی اجازه دهد بر تاسیسات هسته‌ای این کشور نظارت داشته باشد.

پیش از این نشست که ادامه آن به شکل غیرعلنی و پشت درهای بسته انجام شد، وزرای خارجه کشورهای عضو نشستی را برگزار کردند که در واقع برای تهیه پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست سران بود.







تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن