تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803738831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره جوان خوارزمي 25 آذر برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۴۵ب.ظ)
دکتر اکبري: جشنواره جوان خوارزمي 25 آذر برگزار مي شود دكتر احمد اکبري معاون وزير علوم و رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران از برگزاري شانزدهمين جشنواره جوان خوارزمي در تاريخ 25 آذر ماه با حضور معاون فناوري رئيس جمهوري، وزراي علوم، تحقيقات و فناوري، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و ورزش و جوانان، در مرکز همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر اکبري در نشست خبري شانزدهمين جشنواره جوان خوارزمي که در محل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد اظهار داشت: سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران همه ساله در راستاي انجام مأموريت ها و به منظور تقدير از مبتکران و فناوران جوان و صاحب انديشه کشور در زمينه هاي علمي و پژوهشي در هفته ملي پژوهش و فناوري مراسم تقدير از برگزيدگان جشنواره جوان خوارزمي را برگزار مي کند تا دستاوردهاي ارزشمند تلاشگران جوان عرصه پژوهش و فناوري کشور را که موجب سرافرازي و مباهات ميهن اسلامي است به جامعه علمي کشور معرفي کند.
وي افزود: طرح هاي واصله به جشنواره در پنج محور پژوهش هاي بنبادي، کاربردي، پژوهش هاي توسعه اي، اختراع و نوآوري و در چهارده گروه تخصصي شامل صنايع شيميايي، مکانيک، برق و کامپيوتر، هنر و معماري، کشاورزي و منابع طبيعي، علوم پايه، عمران، مهندسي صنايع و مديريت فناوري، مواد، متالورژي و انرژيهاي نو و زيست فناوري، محيط زيست و علوم پايه پزشکي، فناوري نانو، هوافضا، مهندسي نرم افزار و فناوري اطلاعات و مکاترونيک مورد بررسي قرار گرفته است.
دکتر اکبري با بيان اينکه جشنواره جوان خوارزمي به طور مستقل از جشنواره بين المللي خوارزمي، همه ساله به منظور شناسايي، معرفي و تقدير از محققان و نوآوران جوان کشور برگزار مي شود گفت: اين جشنواره براي افراد زير سي سال و با هدف، ترويج فرهنگ کارآفريني دانش بنيان در ميان جوانان، ايجاد زمينه هاي لازم براي بروز، پرورش، رشد و شکوفايي استعدادها و خلاقيت هاي نوجوانان و جوانان، توسعه و تعميق روحيه پژوهش و نوآوري، حمايت و هدايت مادي و معنوي از دانش آموزان و دانشجويان پژوهشگر و نوآور، توجه به فناوري هاي نوين، ارزش بخشيدن به دستاوردهاي علمي و فني نوجوانان و جوانان، آماده سازي نسل جوان براي ورود به ميدان رقابت هاي علمي و فني، تسهيل مسير تجاري سازي و کاربردي کردن نتايج تحقيقات جوانان کشور، آشنايي دانش آموزان با پژوهش و شيوه هاي کشف و حل خلاقانه مسائل علمي و فني و انجام کارهاي علمي، فني و پژوهشي به شيوه گروهي با حفظ رقابت سالم و سازنده برگزار مي شود.
رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران خاطرنشان کرد: در اين دوره از جشنواره جوان خوارزمي، تعداد 530 طرح از طريق ثبت نام الکترونيکي به دبيرخانه جشنواره واصل شده است. اين طرح ها براي ارزيابي و کارشناسي به گروه هاي تخصصي ارسال شد و گروه هاي تحصصي پس از ارزيابي علمي در مجموع تعداد 34 طرح را به هيأت داوران پيشنهاد کرده و هيأت داوران نيز پس از دفاع گروه هاي تخصصي از طرح هاي پيشنهادي خود و بررسي طي جلسه هاي متعدد، تعداد 17 طرح را به عنوان برگزيده نهايي شانزدهمين جشنواره جوان خوارزمي انتخاب کردند.
وي درخصوص بخش دانش آموزي اين جشنواره اظهار داشت: از آنجايي که هدف بخش دانش آموزي جشنواره جوان خوارزمي به چالش کشيدن همه جوانان در عرصه خلاقيت و نوآوري و فراهم کردن زمينه هاي لازم براي ايجاد، پرورش و رشد استعدادها و خلاقيت ها و ترويج و تعميق روحيه پرسشگري، پژوهش و فراگيري حل خلاقانه مسائل، ارتقاي مهارت هاي حرفه اي و ايجاد تفکر فني، چه در حوزه کتاب هاي درسي و چه در ساير حوزه ها و عرصه هاي علمي، پژوهشي، صنعتي، شغلي و زندگي است، ستاد بخش دانش آموزي جشنواره تلاش مي کند با برنامه ريزي علمي، انجام فعاليت هاي کارشناسي و بهره گيري از حمايت هاي علمي و مادي تمامي نهادها، مؤسسات و مراکز علمي، پژوهشي، صنعتي و توليدي، در اين امر خطير گام هاي مؤثري بردارد تا ضمن رشد کيفي جشنواره زمينه حضور تعداد بيشتري از دانش آموزان و هنرجويان را در اين عرصه مهم علمي فراهم کند.
دکتر اکبري افزود: در سال جاري تعداد 20 هزار و 702 طرح مربوط به دانش آموزان و هنرجويان دوره متوسطه به دبيرخانه هاي استاني جشنواره جوان خوارزمي ارائه شد و طرح ها پس از بررسي کارشناسي استاني، در گروه هاي تخصصي مورد ارزيابي قرار گرفته اند. از اين تعداد 1048 طرح برتر به عنوان طرح هاي منتخب استاني به مرحله کشوري راه پيدا کردند.
وي در ادامه گفت: با توجه به ارسال بعضي از طرح ها به صورت گروهي، توسط 25339 نفر دانش آموز و هنرجوي دوره متوسطه به جشنواره ارائه شد که از اين تعداد 15967 نفر از ارائه کنندگان (63 درصد) دختر و 9372 نفر (37 درصد) پسر هستند.
رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران افزود: طرح هاي مذکور در گروه هاي تخصصي: برق و الکترونيک، کامپيوتر، مکاترونيک، مکانيک، فيزيک و نجوم، شيمي، رياضي، عمران، علوم زيستي و پزشکي، کشاورزي و منابع طبيعي، زبان و ادبيات فارسي، علوم اجتماعي و روان شناسي، علوم ديني و قرآن پژوهي، هنر و معماري، نانو تکنولوژي و ساير زمينه هاي علمي مورد بررسي و ارزيابي مجدد قرار گرفته است.
وي همچنين اهداي لوح تقدير، تنديس جشنواره و جوايز مادي و معنوي، صدور گواهينامه کسب رتبه در اين جشنواره با تعيين درصد مشارکت، معرفي برگزيدگان به سازمان سنجش و آموزش کشور جهت استفاده از امکانات آيين نامه ارائه تسهيلات به برگزيدگان علمي براي ورود به دوره هاي تحصيلي بالاتر، معرفي به بنياد ملي نخبگان براي بهره مندي برگزيدگان از آيين نامه پشتيباني و حمايت از استعدادهاي برتر و ديگر امکاناتي را که بنياد ملي نخبگان متعهد به ارائه آن به برگزيدگان جشنواره هاي معتبر کشور است، به عنوان تسهيلاتي جهت تشويق و حمايت از برگزيدگان جشنواره هاي جوان خوارزمي دانست.
دكتر اكبري در خاتمه معرفي برگزيدگان براي شرکت در همايش ها و کنفرانس هاي علمي داخلي و خارجي، معرفي برگزيدگان به برخي نمايشگاه هاي داخلي براي دعوت و تسهيل امور حضور برگزيده و طرح او در نمايشگاه و معرفي برگزيدگان به مرکز رشد، دفتر ارتباط با صنعت و دفتر تجاري سازي سازمان براي بسترسازي و معرفي آنها به صنايع مربوط با هدف تجاري سازي محصولات علمي را از ديگر تسهيلات براي تشويق و حمايت از برگزيدگان اين جشنواره عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن