تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799076007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث ۶ درمانگاه و يک بيمارستان فوق تخصصي در عتبات عاليات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۴۵ب.ظ)
احداث ۶ درمانگاه و يک بيمارستان فوق تخصصي در عتبات عاليات ۶ درمانگاه و يک بيمارستان فوق تخصصي چشم پزشکي به همت خيرين و نيکوکاران براي ساخت و احداث مراکز درماني در کربلاي معلي، نجف اشرف و کاظمين طي مدت ۲ سال ساخته خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد علي مرعشي در نشست خبري امروز که در سالن کنفرانس مرکز پزشکي حج و زيارت با حضور خبرنگاران برگزار شد، افزود: با توجه به شرايط خاص عراق و کربلا، در نظر داريم تا تعداد درمانگاه و بيمارستان در اين کشور را افزايش دهيم.
وي با بيان اينکه جمعيت هلال احمر ايران در راستاي اهداف بشردوستانه خود تا کنون در ۲۲ کشور، مراکز درماني جهت ارائه خدمات درماني به مردم ايجاد کرده است، اضافه کرد: با توجه به اينکه کشورعراق به دليل وجود حرم مطهر امامان معصوم نزد ايرانيان از موقعيت خاصي برخوردار است و در اين راستا در نظر داريم با همکاري وزارت درمان عراق نسبت به افزايش تعداد درمانگاه‌ها در اين کشور اقدام کنيم.
رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال احمر با تاکيد بر اينکه با کمک مجمع خيرين سلامت کشور ۶ درمانگاه و يک بيمارستان چشم پزشکي در عتبات عاليات احداث مي شود، تصريح کرد: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته با کمک مجمع خيرين سلامت ۳ درمانگاه در کربلاي معلي، ۲ درمانگاه در نجف اشرف، يک درمانگاه در کاظمين و يک بيمارستان فوق تخصصي چشم پزشکي در کربلاي معلي ايجاد مي‌شود.
وي با اعلام اينکه در حال حاضر جمعيت هلال احمر با وقف هتل محل اسکان نيروهاي درماني در نجف اشرف قصد دارد تا اين محل را به بيمارستان تبديل کند، اذعان کرد: پس از بازسازي در نظر داريم اين هتل را به بيمارستاني براي درمان بيماري هاي چشم،‌ گوش و حلق و بيني تبديل کنيم.
مرعشي به انعقاد تفاهم نامه‌اي با عتبه امام حسين (ع) در عراق اشاره کرد و يادآور شد: بر اساس اين تفاهم نامه، بيماران بي‌بضاعت عراقي به صورت نيم بها در تهران درمان مي‌شوند و اين مهم در حالي محقق مي شود که سعي مي شود اين سرويس درماني با افزايش تعداد بيمارستان و درمانگاه در داخل خاک عراق دنبال شود.
وي در خصوص نحوه اداره بيمارستان‌ها و درمانگاه‌ هاي موجود در عراق گفت: فرمول‌هاي مختلفي براي اداره اين مراکز داريم و آنهايي که ملک ما هستند به صورت ۱۰۰ درصد، توسط مرکز پزشکي هلال احمر ايران اداره مي‌شوند و آنهايي که مشترک با هلال احمر عراق هستند به صورت هيأت امنايي اداره خواهند شد، اما بيمارستان هايي که با کمک خيرين ساخته مي‌شود تنها توسط ايرانيان اداره خواهد شد.
وي به بالا بودن نرخ ويزيت بيماران در کشور عراق اشاره کرد و گفت: نرخ ويزيت در کشور عراق بسيار بالاست،به گونه اي که حق ويزيت پزشک عمومي در اين کشور ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان است اما تدابيري انديشيده شده تا اين مبلغ به صورت کمتر از بيماران عراقي دريافت شود.
در ادامه اين نشست، فرحناز رافع، رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر به جمع آوري کمک‌هاي مردمي براي ساخت ۶ درمانگاه و يک بيمارستان از روز پنجشنبه اشاره کرد و اذعان داشت: ۵۹۷ ايستگاه و ۷۴۵ پايگاه با مشارکت ۲ هزار و ۳۲۱ داوطلب، کمک‌هاي مردمي را در سراسر کشور جمع‌آوري مي‌کنند.
وي با اشاره به اينکه در اين طرح تنها وجوه نقدي دريافت مي‌شود، يادآور شد: هموطنان مي‌توانند کمک‌هاي نقدي خود را از طريق يک هزار و ۴۲۰ صندوق مستقر در پايگاه‌ها و ايستگاه‌ها و حتي به وسيله کارتخوان‌هاي سيار که درجوار صندوق ها قرار مي گيرند نيز پرداخت کنند، البته واريز وجه به شماره حساب ۷۰۰۰۸۰۰۰۴ در بانک رفاه کارگران نيز امکان پذير است.
رافع به اهداف احداث چنين درمانگاه‌هايي در کشور عراق در راستاي ارائه خدمت به زائران حسيني و مردم عراق اشاره کرد و افزود: احداث درمانگاه و بيمارستان در عراق بحث توريسم سلامت را در کشورمان نيز رونق مي بخشد.
در ادامه اين نشست خبري سيد محمد طباطبايي، معاون مشارکت هاي مردمي مجمع خيرين سلامت کشور نيز با بيان اينکه زائراني که به عراق مي‌روند از بضاعت مالي متوسطي برخوردار هستند، تاکيد کرد: سعي داريم با ارائه خدمات رايگان درماني در عتبات عاليات اسباب آرامش آن ها را فراهم کنيم.
به گفته وي مراحل ساخت اين درمانگاه‌ها و بيمارستان با تهيه نقشه آغاز شده و با واريز کمک‌ها ساخت آن رسما آغاز مي شود.
معاون مشارکت هاي مردمي مجمع خيرين سلامت کشور خاطرنشان کرد: ۱۹۲دفتر مجمع خيرين سلامت کشور در ايران آماده دريافت کمک‌هاي صرفا نقدي مردم است تا اين درمانگاه ها و بيمارستان فوق تخصصي طي ۲ سال آينده به بهره برداري برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن