محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842866665
کارگردان نمایش طوفان در گفتوگو با فارس: نمایش طوفان به دور از شعارزدگی است / حمایت مالی و امکانات مناسب برای پر شدن سالنهای نمایش
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کارگردان نمایش طوفان در گفتوگو با فارس:
نمایش طوفان به دور از شعارزدگی است / حمایت مالی و امکانات مناسب برای پر شدن سالنهای نمایش
کارگردان نمایش طوفان با بیان اینکه این نمایش به دور از شعارزدگی است گفت: حمایت مالی و امکانات مناسب برای پر شدن سالنهای نمایش توسط مسئولان امری ضروری است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مدتی است نمایش طوفان با محوریت موضوع تاریخی مذهبی در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد اجرا میشود و از آنجا که داستان آن در نمایشنامه و نوع روایت کاملا با سایر نمایشهای مذهبی متفاوتتر است بنابر این محمد جهانپا کارگردان، علیرضا رواندل بازیگر نقش مسلم بن عقیل و ستایش رجایینیا تنها بازیگر زن این نمایش مهمان خبرگزاری فارس در مشهد شدند و به سئوالات ما پاسخ دادند. طوفان به دور از شعارزدگی است فارس: با توجه به اینکه نمایشهایی مانند طوفان (که برداشت تاریخی دارند اما با تخیل نویسنده مخلوط میشوند) ممکن است محدودیتهایی را برای اجرا ایجاد کند، چطور این نمایشنامه انتخاب کردید؟ جهانپا: در این نمایشنامه، مسلم بن عقیل با شیوه نگارشی مدرن میان ایمان و تردید به چالش کشیده میشود که این نکته برایم جالب بود گرچه معتقدم اگر مسلمبن عقیل شخصیت تاریخی مهمی نبود باز هم میشد نمایشنامههای بیشتری را به این شکل نوشت. علاوه بر این حسین فدایی حسین به عنوان نویسندهای باتجربه تمام اتفاقهایی که در کوفه افتاده است را جلوتر و در خیال مسلمبن عقیل آورده است. از سوی دیگر نویسنده، نقشهای تاریخی در این نمایشنامه را زمینیتر و در دسترس شهروندان قرار داده است. زیرا مسلمبن عقیل، در مسیر رسیدن به کوفه در بیابانی گم میشود و این راه سبب طولانی شدن مسیر و به چالش کشیدن وی در ذهن خود میشود. رواندل: به نظر من، نویسنده هیچ دخل و تصرفی از تاریخ انجام نداده است بلکه از تکنیک خاصی بهره برده که رخدادهای دهه اول محرم و عاشورا و تاسوعا در کربلا (قبل از آن) در تخیل مسلمبن عقیل بیاورد. به نظر میرسد در این نمایشنامه، نویسنده لابههای زیرین شخصیتها را به گونهای نشان داده است که همه آنها از اتفاقهایی که در آینده و در واقعه کربلا رخ میدهد اطلاع دارند که قطعا نیز این طور است. رجایی نیا: متن این نمایشنامه اصلا شعاری نیست و در مدل کارگردانی و شیوه اجرا نیز تلاش شده از حالت شعارزدگی خارج شود. رقابت سالم میان هنرمندان مشهدی فارس: درباره بازی در نقشهای این نمایشنامه بگویید؟ رواندل: واقعیت این است که وقتی نمایشنامه را مطالعه کردم برخلاف سایر متون مذهبی که فقط چند خط اول را میخوانم و مرا جذب نمیکنند، نه تنها تا پایان، آن را مطالعه کردم بلکه از نقش مسلمبن عقیل خیلی خوشم آمده بود اما آقای جهانپا در ابتدا درباره هیچکدام از نقشها صحبت نکرد و فقط برای مطالعه، نمایشنامه را در اختیار من و سایر بازیگران قرار داد. البته خوشبختانه پس از حضور در جلسات مختلف به این نتیجه رسیدم که از ابتدا برای نقش مسلمبن عقیل انتخاب شده بودم. رجایینیا: من همیشه دوست داشتم در نمایشهای مذهبی بازی کنم اما یا متن قوی به من پیشنهاد نمیشد یا اصلا نبود، اما وقتی این نقش و نمایشنامه را مطالعه کردم با وجود اینکه نقش سختی بود اما پذیرفتم بهویژه که در این نمایش، هنرمندان جوان با هنرمندان پیشکسوتی همچون علیرضا رواندل، امیر محاسبتی و محمد تقینژاد روبه رو میشوند که تجربیات فراوانی دارند و این امر، بازی را لذتبخش و البته سختتر میکند. علاوه بر این به نظر من، برای یک هنرمند بازی در نمایشی با مضمون امام حسین (ع) و واقعه عاشورا بسیار مقدس و افتخار است. جهانپا: خوشبختانه رقابت سالمی میان هنرمندان تئاتر در مشهد وجود دارد به عنوان مثال در این نمایش دو نسل از بازیگران پیشکسوت و جوان باهم بازی میکنند و هر کدام تلاش میکنند در مقابل بازیگر خود خوب بازی کنند. چهره و فیزیک بدنی بازیگر باید برای نمایشهای مذهبی مورد نظر قرار بگیرد فارس: با توجه به اینکه نقش زن در این نمایش (طوئه) از سن شما چندین برابر بالاتر و نقش مادر است و از سوی دیگر همزمان در نمایش «روزی روزگاری آبادان» نیز بازهم نقش مادری عرب را بازی میکنید، درباره بازی در این نقش و ویژگیهای خاص آن بیشتر بگویید؟ رجایی نیا: به نظر من بازی در نقش مادر بسیار مقدس است علاوه بر این با وجود اینکه نقش طوئه در نمایش طوفان چندین برابر سن مرا دارد اما با کمک هنرمندان پیشکسوت بهویژه علیرضا رواندل، تلاش کردم تماشاگر نقش مرا بپذیرد و باورش کند. جهانپا: یکی از عللی که سبب شد تا ستایش رجایینیا در این نقش بازی کند، پیشینه فعالیت بازیگریاش در نقشهای سخت از یک سو و فیزیک چهره همراه با توانمندیش در اجرای نقشهای مشکل بود. البته به طور کلی برای انتخاب همه بازیگران، فیزیک چهره و توانمندیشان همراه با خلوص نیت آنها در نظر گرفته شد زیرا خلوص نیت در نمایشهای مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار است و به بازیگر کمک میکند نقش را بیشتر درک کرده و اجرا کند. بنابراین با وجود تمرینات سخت این نمایش لازم است از طریق خبرگزاری فارس، از همه هنرمندان آن تشکر کنم. رواندل: به نظر من یکی از مهمترین توانمندیهای ستایش رجایینیا این است که در تمرینات انجام شده مدام از تکرار ایفای نقش تکراری که مشابه نقشهای گذشتهاش یاشد به ما و کارگردان تذکر میداد و نمیخواست شبیه آنها بازی کند و این یکی از نکات مهمی است که بازیگر باید در بازی نقش خود در نظر بگیرد. فارس: آیا این نمایشنامه قبلا اجرا شده بود؟ جهانپا: بله، در سال 91 توسط آقای دادگر با شیوهای کاملا متفاوت و مدرنتر اجرا شده بود اما حسین فدایی به عنوان نویسنده این نمایشنامه، مشکل آن را پرداختن به فرم اجرا اعلام کرد و معتقد بود که مفهوم اصلی آن رعایت نشده است. فارس: آیا شما فیلم اجرای این نمایش را دیده بودید؟ جهانپا: خیر ندیدم تا دچار تکرار در اجرا نشویم و علاوه بر این با مطالعه این نمایشنامه در ذهنم همه فضاها و میزانسنها را همراه با بازیگرانی که میتوانند نقشهای مورد نظر را بازی کنند، تصور کردم و دیگر نیازی به تماشای فیلم اجرای قبلی این نمایشنامه ندیدم. استفاده از میزانسنها برای انتقال پیام به تماشاگران جهانپا: نمایش طوفان، پربازیگر است علاوه بر این، بر اساس داستان، مسلمبن عقیل در بیابان گم شده و مدام در تخیل خود شخصیتهای مختلف را میبیند که هر کدام زمان خاصی را به صحبتهای خود اختصاص دادند. بنابراین مدیریت همه این موارد برای حفظ زمان اجرا در کنار استفاده از برخی نمادها در میزانسنها از یک سو و استفاده از میزانسنهای (حرکت بازیگران در مسیر مشخص شده خود) مختلف برای نبود از بین رفتن حوصله تماشاگر از طرف دیگر یکی از نقاط قوت آن محسوب میشود.
وقتی نمایشنامه را مطالعه کردم، ایدههایی برای میزانسن داشتم که در تمرینات با همفکری بازیگران، تکمیل شد زیرا توجه به چگونگی میزانسن در این نمایشنامه حرف اول را برای ارائه پیام به تماشاگر میزند به عنوان مثال وقتی عبیدالله با گاری سرهای بریده و پاهایی در خون میآید با استفاده از میزانسن و راه رفتنش بر روی پارچه سفید و ردپای خون آلود وی، تلاش کردیم این امر نشان دهنده جنایات راحت افرادی مثل او را به تماشاگر منتقل کنیم و استفاده از پارچههای قرمز رنگ در گاری عبیدالله، نشاندهنده داعش است زیرا آنها جنایات را به راحتی انجام میدهند و پارچه قرمز دارند بنابراین با این میزانسنها میخواستیم به تماشاگر بگوییم که مرتکب جنایت (آن هم به راحتی) شدن در جهان تغییری نکرده است بلکه نوع اجرای آن متفاوت است. حتی دیالوگهای شخصیتها همچون غلام (هانی) نشاندهنده بصیرت وی است برای همین است که هانی پشت به تماشاگر مینشیند زیرا در میزانسن این بخش، با وجود دیالوگهای تکاندهنده غلام وی، دیگر نیازی به نشان دادن هانی ندیدیم. از سوی دیگر در نمایشنامه برخی قسمتها نبود و در اجرا اضافه شد به عنوان مثال نقشی که کیان کوهستانی (که از ابتدا تا انتها در پایان هر بخش، مسیری روشن را راه می رفت ) نقش مسلمبن عقیل را بازی میکند، تماشاگر را دچار تردید کند (که شخصی که در بیابان گم شده است مسلم است یا این کاراکتر؟) و خوشبختانه تماشاگر به این مهم رسیده است بهویژه شاگرانی که جزئیات بیشتری را در نظر میگیرند. آیا در حوزه طراحی لباس هم تیزبینی و دقت نظر تماشاگر در کنار تعجب وی را در نظر داشتید که بیشتر بازیگران لباسهای تاریخی پوشیدند اما ناگهان اواسط نمایش، تماشاگر با بازیگری روبه رو میشود که لباس امروزی بر تن دارد و شلوار جین و تنگ پوشیده است؟ جهانپا: بله، البته علت این نوع طراحی لباس این پیام را به تماشاگر میدهد که جنایتکاران گذشته نحوه جنایتهایشان از گذشته تاکنون تغییر کرده است اما در جهان امروز نیز همچون داعش، وجود دارد. فارس: واکنش تماشاگران پس از تماشای نمایش طوفان چه بود؟ جهانپا: برخی از تماشاگران از بخش اولهای نمایش ناراضی بودند و میگفتند که تا اواسط نمایش نتوانستند، داستان را درک کنند که به نظر من این موضوع به علت کم صبری و عجول بودن آنها است. رواندل: به طور کلی ما در هیچ نمایشی نمیتوانیم بدون نشاندادن مقدمهای از فضای داستان جلو برویم و داشتن مقدمه برای داستان یک اثر قانون کار محسوب میشود. بنابراین در نمایش طوفان لازم است تماشاگر را در قالب مقدمه با مسلمبن عقیل که همراه دو نفر از یارانش در بیابان گم میشوند را برای مخاطب تعریف کنیم بنابراین تماشاگر باید برای تماشای نمایش مورد نظر و آغاز داستان آن کمی صبر کند. حمایت مالی و امکانات مناسب برای پر شدن سالنهای نمایش فارس: به نظر شما، چگونه میتوان سالنهای نمایش را پرمخاطب کرد؟ جهانپا: به نظر من هنرمندان مشهدی خیلی باغیرت هستند زیرا در شرایط سخت و نبود حمایت مالی چراغ تئاتر را روشن نگه داشتند و بستهشدن ساعات نمایشهای مختلف در سالنهای تئاترشهر تا اردیبهشت سال آینده نشان این ادعاست، در حقیقت برای تولید یک نمایش هزینههای زیادی را باید متحمل شد و از سوی دیگر آنها نیازمند حمایت مالی مدیران فرهنگی و هنری شهر هستند اما متاسفانه مدیران فقط به فکر دریافت 20 درصد هزینه خود از اجرای هر نمایش هستند. هنرمندان نیاز به پشتیبانی مسئولان دارند تا تماشاگر را به سالنهای نمایش جذب کنند اما متاسفانه این طور نیست. تاکنون که ما اجرا داشتیم معلولان هم تماشاگر نمایش بودند اما متاسفانه هنوز یکی از مسئولان چه فرهنگی و چه غیر آن برای تماشای نمایش طوفان نیامدند. رواندل: متاسفانه سالنهای تئاترشهر نیز از نظر بهداشت، امکانات مناسب برای هنرمندان در پشت صحنه همچون نبود وجود اتاق گریم مخصوص و سرویسهای بهداشتی با مشکلات بسیاری روبه رو است. اگر مدیری فرهنگی باشد و نیاز هنرمندان را درک کند باید به زیردست خود یا نگهبان یا مسئول سالن تاکید کند که نگه داشتن مناسب سالن از اهمیت ویژهای برخوردار است. وقتی مسئولان فرهنگی ما برای این مشکلات دلسوزی نمیکنند و فقط به فکر دریافت 20 درصد حق اجرای خود هستند، شما چه انتظاری دارید که سالنهای نمایش پرمخاطب شوند. از سوی دیگر متاسفانه نبود ارزشگذاری مسئولان در تئاتر سبب شده تا تماشاگر هم احساس نیاز برای تماشای تئاتر نکند و در سبد خرید خانواده خود آن را قرار ندهد.
رجایینیا: حتی وقتی از مدیران و مسئولان دعوت کردیم بازهم خبری از آنها به عنوان تماشاگر نیست. مسئولان بدعادت شدند فارس: حمایت مسئولان از تئاتر باید چگونه باشد؟ جهانپا: علاوه بر تمام این موارد، حمایت مالی و درست مسئولان نیز از تئاتر خیلی مهم است. نمایش طوفان با حمایت مالی حوزه هنری با 3 میلیون تومان ساخته شد که فکر نمیکنم هیچ کدام از آثار نمایشی با این هزینه تاکنون ساخته شده باشند، دانشگاه آزاد گاری چوبی این نمایش را ساخت. سالن اصلی تئاترشهر را برای اجرای آن اجاره کردیم، متاسفانه نبود حمایت مناسب از هنرمندان سبب شده آنها به پایتخت مهاجرت کنند و جالب است بدانید هنرمندان مشهدی هر کجا که باشند مورد استقبال سایر هنرمندان قرار میگیرند. مطمئن باشید تا 10 سال آینده شکاف عمیقی میان هنرمندان و مسئولان ایجاد میشوند و تا آن موقع مشهد با کمبود هنرمندان توانمند (که بتوانند جای هنرمندان باتجربه خود را بگیرند) رو به رو میشود. رجایینیا: ما وقتی برای نمایش روزی روزگاری آبادان به مناسبت شرکت درمسابقه بسیج به گرگان رفتیم تک تک مسئولان و افرادی که آنجا بودند مدام همراه ما بودند و درباره کم و کسریها پرس و جو میکردند و همه نیاز ما را فراهم کردند علاوه براین از نظر امکانات نیز فوقالعاده بودند. اما متاسفانه در مشهد نه تنها این گونه نیست بلکه برای آموزش بازیگری تئاتر هم زمینهای وجود ندارد؛ من دانشجوی بازیگری هستم متاسفانه یکی از اشکالاتی که در دوره آموزشی وجود دارد نبود علاقه دانشجویان به کلاسهای فن بیان و اجرا است که این یکی از مهمترین موارد در تئاتر است اما مسئولان دانشگاه نیز معتقدند اساتید بازیگری سینما را به دانشجویان آموزش دهند و از تکنیکهای بازی در تئاتر خودداری کنند زیرا دانشجویان علاقهای ندارند که مثلا دو ترم خود را برای راه رفتنهای آموزشی تئاتر و فن بیان بگذرانند. رواندل: متاسفانه بعضی از مدیران فرهنگی ما اصلا نمیدانند که باید برای حفظ هنرمندان و تماشاگران، مبارزه کنند در حالی که مشهد پایتخت معنوی کشور است و تشیع را به لطف وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در کل جهان صادر می کند. دانش بازیگری انتها ندارد 70 درصد آن تجربه است بنا بر این ما نیاز به آموزش داریم تا این هنر را از دست ندهیم. جهانپا: به نظر من، مدیران فرهنگی ما بدعادت شدند زیرا هنرمندان به علت علاقه خود به هنر تئاتر رو آوردند و هیچی از مسئولان نمیخواهند. هنر یک خاصیت دارد و آن اینکه اگر هنرمند از فعالیتهای هنری خود زده شود قطعا دیگر کار نمیکند. ................................. گفتوگو از: مهدیه قمری ................................. انتهای پیام/70005/الف
93/09/18 - 13:33
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]
صفحات پیشنهادی
کارگردان نمایش «طوفان»: نمایش طوفان؛ به تصویر کشیدن حادثه کربلا با نگاهی متفاوت است
کارگردان نمایش طوفان نمایش طوفان به تصویر کشیدن حادثه کربلا با نگاهی متفاوت استکارگردان نمایش طوفان گفت این نمایش به تصویر کشیدن حادثه کربلا با نگاهی متفاوت است که تماشاگر را به شکل خاصی درگیر خود میکند به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد جهانپا ظهر امروز در نشست خبری نمایشمعاون وزیر نفت در گفتوگو با فارس: 90 درصد قطعات در نمایشگاه نفت خوزستان تولید داخل است
معاون وزیر نفت در گفتوگو با فارس 90 درصد قطعات در نمایشگاه نفت خوزستان تولید داخل استمعاون وزیر نفت گفت در نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت گاز پتروشیمی و حفاری خوزستان بالای 90 درصد قطعات تولید داخل است رکنالدین جوادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعتمدیر بخش خارجی نمایشگاه بینالمللی مشهد در گفتوگو با فارس خبر داد امکان عرضه کالاهای افغانستان در ایران/ تبد
مدیر بخش خارجی نمایشگاه بینالمللی مشهد در گفتوگو با فارس خبر دادامکان عرضه کالاهای افغانستان در ایران تبدیل هرات به شهر نمایشگاهیمدیر بخش خارجی نمایشگاه بینالمللی مشهد با اشاره به تلاش برای تبدیل هرات به شهر نمایشگاهی افغانستان گفت ایران خواستار واردات از افغانستان است و تغفاریرهبر در گفتوگو با فارس عنوان کرد احتمال تغییر تاریخ نمایشگاه چاپ در سال آینده/ عدم کارآیی ارشاد در مسئل
غفاریرهبر در گفتوگو با فارس عنوان کرداحتمال تغییر تاریخ نمایشگاه چاپ در سال آینده عدم کارآیی ارشاد در مسئله حمایت از چاپرئیس اتحادیه صحافان تهران با بیان اینکه تاریخ برپایی نمایشگاه بینالمللی صنعت چاپ سال آینده تغییر خواهد کرد گفت وجود تحریمها باعث عدم حضور پرشور شرکتکننآیتالله مقتدایی در گفتوگو با فارس: عصبانیت آل خلیفه از «آیتالله نعیم قاسم» به دلیل تحریم انتخابات
آیتالله مقتدایی در گفتوگو با فارس عصبانیت آل خلیفه از آیتالله نعیم قاسم به دلیل تحریم انتخابات نمایشی استقائممقام جامعه مدرسین گفت عصبانیت و ناراحتی آل خلیفه از تحریم انتخابات فرمایشی توسط مردم بحرین باعث حمله وحشیانه این رژیم به بیت آیتالله عیسیقاسم شده است آیتالله مرتضغلامعلی حدادعادل در گفتوگو با فارس عنوان کرد جلد دوم فرهنگ جامع زبان فارسی در نمایشگاه کتاب/ معرفی اعضای جدید
غلامعلی حدادعادل در گفتوگو با فارس عنوان کردجلد دوم فرهنگ جامع زبان فارسی در نمایشگاه کتاب معرفی اعضای جدید فرهنگستان بعد از تصویبرئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت نفرات جدیدی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردهایم که در صورت تصویب اسامی آنها را اعلام میکنیم غلامعلیک تاجر افغان در گفتوگو با فارس: تجارت با ایران را ترجیح میدهیم/ میتوان از نمایشگاههای تخصصی الگوبرداری کر
یک تاجر افغان در گفتوگو با فارس تجارت با ایران را ترجیح میدهیم میتوان از نمایشگاههای تخصصی الگوبرداری کردیک تاجر افغان با اشاره به ظرفیتهای موجود تجارت بین ایران و افغانستان گفت اکنون سطح مبادلات تجاری بین 2 کشور پایین است و برگزاری نمایشگاهها میتواند در تقویت روابط و افروایت متفاوت نمایش مذهبی طوفان مهمترین عامل جذابیت آن است/ اجرا از ۹ تا ۲۱ آذر ماه -
جهانپا روایت متفاوت نمایش مذهبی طوفان مهمترین عامل جذابیت آن است اجرا از ۹ تا ۲۱ آذر ماه مشهد – خبرگزاری مهر کارگردان نمایش طوفان گفت روایت متفاوت نمایش طوفان مهمترین عامل بر جذابیت آن و کشاندن مخاطب به سالن تئاتر است که با دیگر آثار اجرا شده با موضوعات مذهبی متفاوت اسرئیس سازمان نظام صنفی رایانهای کشور در گفتوگو با فارس مطرح کرد موافق تجمیع الکامپ و تلکام با هدف ایجاد نمایش
رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای کشور در گفتوگو با فارس مطرح کردموافق تجمیع الکامپ و تلکام با هدف ایجاد نمایشگاه شاخص ICT ایران هستیمرئیس سازمان نظام صنفی رایانهای کشور گفت دو نمایشگاه الکامپ و تلکام با هدف تشکیل نمایشگاه شاخص در کشور و منطقه میتوانند با هم تجمیع شوند و نمایشگچه نمایشهای این روزها به روی صحنه میروند؟/از کارگردانی جلال تهرانی تا بازی باران کوثری
چه نمایشهای این روزها به روی صحنه میروند از کارگردانی جلال تهرانی تا بازی باران کوثری فرهنگ > تئاتر - آذر ماه آخر پاییز سالنهای تئاتری تهران و شهرستانهایی چون مشهد شاهد حضور بازیگرانی هستند که هر کدام به نقشی جان دادهاند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همچنانارایه دوربین مداربسته مهتاش در نمایشگاه تجهیزات ایمنی و حفاظتی
ارایه دوربین مداربسته مهتاش در نمایشگاه تجهیزات ایمنی و حفاظتی در حاشیه ششمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات سیستمهای ایمنی و حفاظتی آخرین فنآوری روز دنیا از جمله دوربین مدار بسته مهتاش گیتهای کنترل تردد سیستمهای اطفا حریق و ارایه میگردد به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگايار مهربان در كردستان مظلوم است/ دوری راه و مكان نامناسب دليل عدم حضور مردم در نمايشگاه -
گزارش خبري مهر يار مهربان در كردستان مظلوم است دوری راه و مكان نامناسب دليل عدم حضور مردم در نمايشگاه شناسهی خبر 2431354 تاریخ مخابره شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸ ۳۹ استانها > کردستان سنندج – خبرگزاری مهر ششمين نمايشگاه استانی كتاب كردستان در حالی از چهارم آذرماه سال جاری در سننرئیس هیئت اسکیت استان قم در گفتوگو با فارس: نخستین دوره آموزشی اسکیت هنری در قم برگزار شد
رئیس هیئت اسکیت استان قم در گفتوگو با فارس نخستین دوره آموزشی اسکیت هنری در قم برگزار شدرئیس هیئت اسکیت استان قم از برگزاری نخستین دوره آموزشی اسکیت هنری با حضور علاقمندان به این رشته زیر نظر مدرس فدراسیون خبر داد محمد حسنی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد هیئدر گفتوگو با فارس هاشمی: در حمله و دریافت موفق نبودیم/دور برگشت حتما گاز را میبریم
در گفتوگو با فارسهاشمی در حمله و دریافت موفق نبودیم دور برگشت حتما گاز را میبریمسرمربی تیم والیبال بانوان دانشگاه آزاد گفت ما میتوانیم در دور برگشت حتما مقابل گاز پیروز شویم مریم هاشمی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره شکست تیمش مقابل گاز تهران گفت بدر گفتوگو با فارس مطرح شد داریوش جهانگیری «گیل» را جلوی دوربین میبرد/ساخت فیلمنامه پدر توسط پسر
در گفتوگو با فارس مطرح شدداریوش جهانگیری گیل را جلوی دوربین میبرد ساخت فیلمنامه پدر توسط پسرکارگردان فیلم سینمایی گیل از آغاز پیش تولید این فیلم در هفته آینده و تلاش برای آماده سازی برای نمایش در سیوسومین جشنواره فیلم فجر خبر داد داریوش جهانگیری کارگردان فیلم سینمایی گیل کهفارس گزارش میدهد نکاتی قابل تأمل در خصوص نمایشگاه ششم استانی کتاب کردستان
فارس گزارش میدهدنکاتی قابل تأمل در خصوص نمایشگاه ششم استانی کتاب کردستانششمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان از چهارم آذرماه در محل نمایشگاههای دائمی سنندج دایر شده است که با گذشت چهار روز از برپایی آن نکاتی قابل تامل وجود دارد به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حمایت از ناشران وششمین روز نمایشگاه کتاب فارس
ششمین روز نمایشگاه کتاب فارس 04 آذر 1393 9 21 عکس رضا قادری کد خبر 2785646 19 عکس نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی 04 آذر-
گوناگون
پربازدیدترینها