تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798353134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برداشتن موانع قانونی تنها راه خروج تولید از رکود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: برداشتن موانع قانونی تنها راه خروج تولید از رکود
کد خبر: ۴۵۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ - 09 December 2014


نمایندگان مخالف کلیات لایحه خروج از رکود معتقدند که خروج تولید از رکود نیاز به تصویب لایحه و یا طرح جدید ندارد و تنها راه برداشتن موانع قانونی است.

نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 18 آذر) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه خروج از رکود گفت: این لایحه با اصول 29 ، 43 ، 44 ، 75 ، 80 و بندهای مختلف اصل 3 قانون اساسی مغایر است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نسبت به الحاق 30 ماده به لایحه پیشنهادی دولت برای خروج تولید از رکود انتقاد کرد و گفت: به حراج گذاشتن صندوق توسعه ملی و منابع حساب ذخیره ارزی راه خروج از رکود نیست.

وی با بیان اینکه رکود بیماری پایداری است که با راهکارهای 3 ماهه و 6 ماهه نمی‌توان بر آن غلبه کرد، گفت: شاید برخی از راه‌های کلی پیشنهاد شده صددرصد هم موثر باشد اما در بیشتر مواقع اثربخشی مواد این لایحه به 10 درصد هم نمی‌رسد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به نادیده گرفتن حقوق کشاورزان و صنعتگران کوچک و کارگران که نقش اساسی در خروج تولید از تولید دارند، در این لایحه انتقاد کرد و خواستار افزایش میزان صادرات نسبت به واردات شد و گفت: با پول موجود در جیب مردم نمی‌توان رکود را شکست.

قاضی‌پور با طرح این سوال که آیا می‌توان در شرایط تورمی فعلی با حجم نقدینگی بالا ادعای خروج از رکود داشت، گفت: تا زمانی که ریشه اقتصاد در فساد باشد، امکان خروج از رکود وجود ندارد و تورم تشدید خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اجرای این سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری را تنها راهکار خروج تولید از رکود عنوان کرد و گفت: تا وقتی که نگاه خود را از کمک دست‌های خارجی برنداریم، مشکل تولید حل نخواهد شد.

وی نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی و قیمت نان که قوت اقشار کم‌درآمد کشور است، انتقاد کرد و گفت: در راستای خروج از رکود نباید قیمت کالاها را افزایش داد، بلکه باید قدرت خرید مردم را افزایش داد تا تورم کاهش یابد.

در ادامه علیرضا خسروی در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: با تصویب این لایحه قیافه جدی گرفتیم اما برخی موادی که به آن الحاق شده شبیه یک شوخی است و جای سوال دارد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نسبت به گنجاندن 25 آیین‌نامه و 20 دستورالعمل در این لایحه انتقاد کرد و گفت: چرا به موضوع پتروشیمی‌ها این همه پرداخته شده است و فرمولی برای آن نوشته شده است که قابل تعمیم به صنایع 20 سال پیش نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه در بندهایی از این لایحه شهرداری را مجبور به رباخواری کرده‌ایم، گفت: در این لایحه شهرداری مکلف به دریافت سود برای دریافت اقساط طلب خود از مردم شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در جریان بررسی این لایحه 10 قانون دائمی را حذف یا اصلاح کردیم که مشکلاتی را برای بخش تولید ایجاد خواهد کرد.

خسروی همچنین از پرداخته نشدن به موضوع عایدی سرمایه در این لایحه انتقاد کرد و گفت: به موضوع حمایت از کشاورزی و عشایر به صورت گذرا پرداخته شده و تنها توصیه‌هایی در این راستا شده است، در حالی که اگر دلال‌ها از تولید 17 میلیون تن محصول کشاورزی کنار گذاشته شوند، 17 هزار میلیارد تومان عاید کشاورزان می‌شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس همچنین نسبت به مشخص نشدن مدت‌زمان ورود و خروج کالا به کشور و معطلی آنها در گمرک انتقاد کرد و گفت: دولت الکترونیک در کاهش فساد اداری نقش مهمی دارد که در این لایحه کمتر به آن پرداخته شده است.

وی همچنین نسبت به پرداخته نشدن به موضوع گردشگری و تسهیلاتی درباره ویزای گردشگران و همچنین معوقات بانکی بخش تولید انتقاد کرد.

در ادامه جبار کوچکی‌نژاد به‌عنوان مخالف بعدی خطاب به نمایندگان این سوال را مطرح کرد که آیا تاکنون در برخورد با تولیدکنندگان اعلام شده است که کمبود قانون داریم؟‌  

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید موانع قانونی را از سر راه تولید برداشت، گفت: مشکل تولید این است که قانون به خوبی اجرا و نظارت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی این لایحه حداقل یک ماه از وقت مجلس را می‌گیرد، گفت: مستقل نبودن بانک مرکزی مانع بخش تولید است و استقلال آن بهترین راه برای خروج از رکود است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه با تصویب این لایحه، تشکیلات جدیدی در داخل وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود، گفت: 12 هزار میلیارد تومان انحراف و تخلف تولید را منجر به شکست می‌کند یا افزایش سختگیری در قانون؟











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن