تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804604992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلوار نلسون ماندلا ياد اين مبارز را در خاطره شهروندان ماندگار خواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۱۹ق.ظ)
معاون بين الملل مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران: بلوار نلسون ماندلا ياد اين مبارز را در خاطره شهروندان ماندگار خواهد کرد بسيار مفتخر هستيم که خياباني در تهران، پايتخت جمهوري اسلامي را به نام مرد تاريخ سازي همچون نلسون ماندلا نام گذاري مي کنيم. يقيناً، نام ماندلا از امروز در کنار نام هاي بزرگ ديگري که در خيابان هاي تهران نقش بسته است براي هميشه در خاطره شهروندان ماندگار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، گشتاسب مظفري معاون بين الملل مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران در مراسم نام گذاري بلوار نلسون ماندلا که با حضور جمعي از اعضاي شوراي شهر، قائم مقام شهردار منطقه 3 و سفير آفريقاي جنوبي در بوستان صبا برگزار شد، بيان کرد: نام گذاري بلواري در تهران با نام نلسون ماندلا تنها با هدف گرامي داشت ياد و خاطره رهبر فقيد قاره آفريقا و کشور آفريقاي جنوبي صورت پذيرفته است.
وي با تاکيد بر جايگاه ماندلا در تاريخ قاره آفريقا و جهان تصريح کرد: ماندلا در مبارزات و تلاش ملت هاي آفريقايي در راه دستيابي به استقلال و رهايي از جور و ستم کشورهايي که در مقطعي بر تاريخ اين قاره مسلط بودند نقش به سزايي داشت. او مسووليت بزرگ و تاريخي خود را در نهايت به انجام رساند و مردم آفريقا و به طور کلي تمامي مردمي که در اقصي نقاط جهان به دنبال آزادي و استقلال هستند مديون مبارزات و تلاش هاي او هستند.
معاون بين الملل مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران با تاکيد بر قرابت و نزديکي خاص ماندلا با انقلاب اسلامي و معمار کبير انقلاب گفت: ماندلا با روشي که براي مبارزه خود انتخاب کرد و با تجربه گرانبهايي که به جاي گذاشت نشان داد هميشه راه هاي ابتکاري براي باز کردن مسيرهاي سخت وجود دارد.
مظفري در ادامه با بيان اينکه شوراي شهر و شهرداري تهران در تلاش هستند تا تهران را به محل مناسبي براي تجليل از مردان بزرگ تاريخي تبديل کنند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر خيابان هاي بسياري در تهران با اسامي شخصيت هاي تاريخي بزرگ چون گاندي، محمد علي جناح، بابي ساندز، سيمون بوليوار و ... نام گذاري شده است. اين اقدام در راستاي تجليل از خدمات، شايستگي ها و مبارزان راه آزادي است که تاثير بزرگي در مسير کشورها در طول قرن ها داشته اند. ما بر اين باور هستيم که ماندلا تنها متعلق به قاره آفريقا نيست. او يکي از ذخاير و ميراث جاودانه بشريت است و تهران با اين نام گذاري به اين شخصيت بزرگ اداي دين کرده است.
در ادامه اين مراسم، سفير آفريقاي جنوبي در ايران ضمن تقدير از شهرداري تهران براي نام گذاري بلوار نلسون ماندلا عنوان کرد: به عنوان نماينده مردم آفريقا از نام گذاري يکي از مهم ترين خيابان هاي تهران به نام نلسون ماندلا شگفت زده شده و بسيار سپاسگزار هستم. ماندلا متعلق به جامعه و کشور ما نيست و به همه جهانيان تعلق دارد. اين امر نيز مديون تلاش و مبارزات او براي رسيدن به استقلال و آزادي يک ملت است.
وايت هد در ادامه گفت: امسال بيستمين سالگرد استقلال آفريقاي جنوبي است. ويژگي تاريخي کشور ما پس از تجربه استقلال ارتباط ميان ملت ايران و آفريقاي جنوبي به مدد شخصيت هايي چون امام خميني (ره) و نلسون ماندلا است.
وي تصريح کرد: امروز به مناسبت بيستمين سالگرد استقلال آفريقاي جنوبي و نخستين سالگرد نلسون ماندلا هديه ارزشمندي از شهرداري و مردم ايران دريافت کرده ام. ما امروز توانستيم نام بزرگي را در ايران جاودانه کنيم.
همچنين، نايب رئيس شوراي شهر تهران به عنوان يکي از سخنرانان مراسم نام گذاري بلوار نلسون ماندلا گفت: ماندلا متعلق به تمام تاريخ، بشريت و سرزمين ها است. ما در شوراي شهر تهران افتخار مي کنيم که در راستاي اداي دين به بزرگ مرد آزادي و در بيستمين سالگرد استقلال آفريقاي جنوبي و نخستين سالگرد درگذشت نلسون ماندلا يکي از بهترين خيابان هاي تهران را به نام ايشان نام گذاري مي کنيم.
مرتضي طلايي در ادامه با اشاره به سابقه رابطه تاريخي تهران و آفريقاي جنوبي بيان کرد: خرسنديم که دوران مبارزات ايران با نظام استبدادي شاهنشاهي يکي از الگوهاي اثربخش براي ملت آفريقاي جنوبي بود که با چنين رويکردي نظام آپارتايد را در کشورشان از پاي دربياورند. به طور حتم، اين مهم جز با نقش پررنگ رهبران بزرگ تاريخي همچون حضرت امام خميني (ره) و نلسون ماندلا به عنوان دو رهبر بي نظير قرن معاصر و قرون گذشته حاصل نشده است.
وي در پايان خاطر نشان کرد: به باور من، وجه تمايز رهبراني چون امام خميني (ره) و ماندلا با ساير رهبران در اين بود که آنان توانستند حوزه علوم انساني و کارکردهاي علوم اجتماعي و روانشناسي را در مبارزات و اداره کشورشان به نمايش بگذارند. اين رهبران با معنويت، اخلاق و نگاه انسان مدارانه به جامعه، شهروندان و حتي مخالفان و دشمنانشان به گونه اي عمل کردند که تاريخ جز در دوره صدر اسلام نشانه اي از چنين مبارزاني را به خود نديده است.
گفتني است در پايان اين مراسم از تابلوي بلوار نلسون ماندلا با حضور سفير آفريقاي جنوبي در تهران، نايب رئيس شوراي شهر و غلامرضا انصاري از اعضاي شوراي شهر رونمايي شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن