تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803841261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمدید میهمانی پردرآمدها برسر سفره یارانه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تمدید میهمانی پردرآمدها برسر سفره یارانه ها تهران- ایرنا- روزنامه «همشهری» روز سه شنبه در گزارشی نوشت: هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه سال آینده تغییری را نسبت به سال جاری تجربه نکرده و به نظر می رسد روند جاری پرداخت یارانه نقدی بدون کم و کاست در سال آینده هم ادامه پیدا کند و پر درآمدها همچنان برسر سفره کم درآمدها باقی می مانند، هرچند این به معنای عدم افزایش قیمت حامل های انرژی که منبع تأمین درآمد یارانه نقدی است، نیست؟


همشهری می نویسد: در لایحه دولت درآمد 48هزار میلیارد تومانی از محل آزادسازی قیمت ها پیش بینی کرده که در سال جاری هم همین رقم در بودجه قرار داده شده است این موضوع نشان می دهد که فاز سوم هدفمندی یارانه ها در سال آینده اجرا نخواهد شد، هرچند که امکان تکمیل اجرای فاز دوم این قانون وجود دارد. دولت در بخش هزینه هدفمندی یارانه ها همان 42 هزار میلیارد تومان را برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی در نظر گرفته است که نشان می دهد تغییر در پرداختی یارانه ها نیز حاصل نخواهد شد. با این حساب قشرهای پردرآمد نیز همچنان یارانه نقدی دریافت خواهند کرد و دولت نسبت به حذف آنها اقدام نخواهد کرد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور روز گذشته در نشستی خبری اعلام کرد که مبلغ یارانه نیز همان 45هزارو500 تومان خواهد بود. محمدباقر نوبخت گفت: میزان مصارف هدفمندی یارانه ها 42هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی است که در بخش غیرنقدی بخشی از مبلغ برای حمایت غذایی خانوارها توزیع می شود و 5هزارو200 میلیارد تومان نیز به بخش های تولیدی به عنوان مابه التفاوت سوخت پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه در سال جاری 4هزارو800 میلیارد تومان برای اجرای طرح سلامت اختصاص یافته است و این روند سال آینده هم ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: 1300میلیارد تومان نیز بابت مسکن زوج های جوان پرداخت می شود. هدفمندی یارانه ها در سال های گذشته یعنی افزایش قیمت و توزیع پول، اما در سال جاری این منابع علاوه بر پرداخت به مردم در بخش سلامت نیز هزینه شده است، یعنی به جای پرداخت پول نقدی به مردم به آنها خدمت ارائه می دهیم.
سخنگوی دولت درمورد اصلاح دهک ها افزود: به هر میزان منابع حاصل از انصراف افراد در استان ها کسب شود، به همان نسبت نیز در طرح های عمرانی در همان استان هزینه می شود، هیچ پولی از محل منابع یارانه ها به حساب خزانه نمی آید، بلکه دولت از خزانه خود برای هدفمندی هزینه می کند.به گفته نوبخت، تاکنون دولت برای یارانه نقدی 30هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است، ضمن اینکه برنامه ای برای افزایش قیمت نان در سال آینده وجود ندارد.

* آیا قیمت حامل های سوخت بالا می رود؟
«جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس عدم افزایش منابع هدفمندی را نشانه عدم افزایش قیمت حامل های انرژی ندانست و به همشهری گفت: در سال جاری مبلغ 48هزار میلیارد تومان ذکر شده در بودجه، محقق نشده است به همین دلیل با وجود عدم تغییر این مبلغ، دولت می تواند تا سقف درآمد 48هزار میلیارد تومان به افزایش قیمت حامل های انرژی بپردازد. این نماینده مجلس ادامه داد: برآوردها نشان می دهد که دولت برای رسیدن به این میزان درآمد باید به طور متوسط در سال جاری افزایش 75درصدی قیمت ها را اعمال می کرد اما حدود 50درصد به نرخ حامل های انرژی به طور میانگین افزوده شده است.
با این حساب دولت برای رسیدن به سقف 48هزار میلیارد تومانی حدود 25درصد دیگر به طور میانگین می تواند افزایش قیمت انرژی را اعمال کند. سعید زمانیان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم به همشهری گفت: منتظر هستیم تا دولت شفاف سازی بیشتری در مورد هدفمندی یارانه ها انجام دهد. باید مشخص شود که افزایش قیمت آرد در سال جاری چقدر به درآمدها کمک کرده و اگر حذف پردرآمدها در برنامه نیست، چگونه قرار است سهمی که برای بخش های مختلف درنظر گرفته شده است، تأمین شود.
منبع: همشهری
اول**1368**


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن