تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802546754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه دبیرخانه شورای عالی عتف به ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری نرم افزاری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس صندوق نوآوری و شکوفایی: نگاه دبیرخانه شورای عالی عتف به ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری نرم افزاری است تهران-ایرنا-رییس صندوق نوآوری و شکوفایی فعالیت های انجام شده توسط دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص پیگیری قوانین لازم برای ایجاد مناطق ویژه علم وفناوری در کشور را قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: دبیرخانه شورای عالی عتف نگاه نرم افزاری به جریانات توسعه ای علم و فناوری دارد.


به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، دکتر «بهزاد سلطانی» گفت: مدیریت مناطق ویژه علم و فناوری با رویکرد نرم افزاری هماهنگ است و اتخاذ این رویکرد از سوی دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری بسیار صحیح است.
وی خاطرنشان کرد: مناطق ویژه علم و فناوری به عنوان یک مرکز منطقه ای در نظر گرفته می شود که تمامی فضاهای علم و فناوری مانند پارک های علم و فناوری، مناطق آزاد اقتصادی، شهرک های سلامت و شرکت های دانش بنیان در آن منطقه با نگاه نرم افزاری از امکانات ویژه و به صورت یک جا بهره مند می شوند.
سلطانی اظهار داشت:در این میان نقش دبیرخانه شورای عالی عتف هماهنگی وهدایت گری در کنار نقش حمایتی با نگاه توسعه ای خواهد بود.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت:ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در سطح استان ها انجام گرفته که در آن استانداری ها به صورت ویژه در آن ورود می کنند و مدیریت شورای عالی عتف در لایه های بالاتر اعمال می شود.
وی وظیفه دبیرخانه شورای عالی عتف را تکمیل قوانین و مقررات مربوط به راه اندازی مناطق ویژه علم و فناوری عنوان و ابراز امیدواری کرد که این امر در اسناد بالادستی دیده شود.

*** نگاه به ایجاد نهادهای مرتبط با علم و فناوری تا کنون سخت افزاری بوده است
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: طی 15 سال گذشته نگاه سخت افزاری نسبت به ایجاد شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و شهرک های صنعتی و دیگر نهادهای مرتبط با نهادهای علم و فناوری در کشور وجود داشته است به این معنا که در هر استان چندین هزار متر مربع به این مناطق اختصاص می یافت.
وی افزود: بیش از 170 مرکز رشد و 31 پارک علم و فناوری برای استقرار شرکت های دانش بنیان در استان های کشور ایجاد شده است. همچنین وزارت صنایع نیز بیش از 200 شهرک صنعتی به همراه شش شهرک فناوری در محدوده شهرها ایجاد کرده است؛ از طرفی تسهیلات ویژه ای در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد برای استقرار شرکت های دانش بنیان ارائه شده است.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: البته نگاه نرم افزاری به مناطق یاد شده وجود داشته به این معنا که امکاناتی مانند معافیت مالیاتی، نیروی انسانی و معافیت گمرکی در این زمینه به شرکت های دانش بنیان فعال ارائه شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سابقه شکل گیری مناطق ویژه علم و فناوری در کشور گفت: طی پنج سال گذشته عنوانی به نام مناطق ویژه علم و فناوری در کشور مطرح شده است اما از آنجا که نگاه آن سال ها به ایجاد چنین مناطقی معادل اختصاص صدها هکتار زمین و نامگذاری کردن آن تحت این عنوان بوده است بنابراین بدلیل کمبود بودجه دولت برای انجام چنین اقداماتی شاهد هیچ اتفاقی در این زمینه نبودیم.
سلطانی با تاکید بر اینکه هم اکنون فضای خالی کافی برای استقرار شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری و شهرک های صنعتی وجود دارد گفت: ظرفیت حتی 10 درصد پارک های کل کشور پر نشده است و در حال حاضر شهرک های صنعتی ظرفیت های خالی بی شماری از سوله های خالی و نیمه کاره وجود دارد و تنها باید با هم افزایی از این ظرفیت ها بهره ببریم.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: براساس یک مطالعه انجام شده در کشور چین مشخص شده است که مناطق ویژه، شهرک های صنعتی، شهرک های فناوری، مراکز رشد، پارک های علم و فناوری همگی به صورت یک مجموعه کل درکنار هم دیده شده اند و پروژه های فناوری در قالب واحد انجام می گیرد.
علمی(1)**2038**1440


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن