تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طوفان فیلیپین 27 کشته و میلیونها دلار خسارت بر جای گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: طوفان فیلیپین 27 کشته و میلیونها دلار خسارت بر جای گذاشت تهران – ایرنا – مقامات دولتی و پزشکی فیلیپین اعلام کردند که طوفان شدید و گردباد "هاگوپیت" با 27 کشته و میلیونها دلار خسارت به این کشور در حال فروکش کردن است.


به گزارش خبرگزاری رویترز، ریچارد گوردون، رییس صلیب سرخ فیلیپین در این باره گفت: تاکنون 27 کشته داشتیم که بسیاری از آنان در شرق استان "سمر"، جان خود را از دست داده اند و هنوز اجساد آنان پیدا نشده است.
وی همچنین گفت که حدود دو هزار و 500 خانه به طور کامل ویران شده و یا به شدت صدمه دیده است.
پروچسو آلکالا، وزیر کشاورزی فیلیپین نیز در این باره گفت که بر اساس گزارش های اولیه، صدمه به محصولات و زیرساخت های کشاورزی دست کم 22 میلیون دلار تخمین زده شده است.
وی افزود: حدود صد درصد شالیزارهای ما به زیر آب رفتند و کشاورزانمان باید کار خود را از پله اول آغاز کنند.
آلکالا در ادامه گفت که اداره حبوبات کشور در نظر دارد برای جبران خسارت های وارد شده به انبارهای برنج، 600 هزار تن برنج از کشورهای دیگر خریداری کند.
استان های "ایلوئیلو"، "سمر" و "لیته" که بخشی از جزیره های "ویسایا" به شمار می رود شاهد شدیدترین شکل طوفان بودند. استان "سمر" سال گذشته طوفان سهمگین "های یان" را تجربه کرد که بیش از هفت هزار کشته داشت.
گردباد "هاگوپیت" از شنبه شب با سرعت 210 کیلومتر در ساعت از سمت اقیانوس آرام به جزیره "سمر" که ساکنان آن بیشتر ماهیگیر هستند، وارد شد.
این طوفان به دنبال طوفان سهمگین "های یان" که سال گذشته هفت هزار و 350 کشته و میلیون ها آواره به همراه داشت، باعث ایجاد ترس زیادی در بین ساکنین مناطق مرکزی فیلیپین شده بود.
دولت فیلیپین اعلام کرده است دستکم 11 کشور از جمله ژاپن، استرالیا، آمریکا، انگلستان، برونئی، مالزی و چین متعهد به کمک به آسیب دیدگان این طوفان شده اند.
سالانه حدود 20 طوفان شدید فیلیپین را در می نوردد و موجب مرگ صدها نفر و آوارگی میلیون ها انسان می شود.
فیلیپین اواخر تیر ماه امسال نیز شاهد طوفان سهمگین و گرمسیری "راماسون" بود که 38 کشته برجای گذاشت.
فیلیپین نخستین هدف طوفان هایی است که در آب های گرم اقیانوس آرام شکل می گیرد.
آمار نشان می دهد از سال 1994 تا 2013 میلادی، کشورهای محروم یا در حال توسعه بیش از کشورهای دیگر جهان از تغییرات آب و هوایی آسیب دیده اند و متحمل دو میلیارد و 200 میلیون دلار خسارت شده اند.
این در حالی است که سازمان ملل سال گذشته جمع آوری 791 میلیون دلار کمک مالی برای بازسازی یک ساله ناشی از طوفان "های یان" فیلیپین را آغاز کرد و تنها 237 میلیون دلار آن محقق شد.
آساق*5*9242*1579*


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن