تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819002263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور 30 رایزن فرهنگی و سفیران کشورها در فن بازار هفته پژوهش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حضور 30 رایزن فرهنگی و سفیران کشورها در فن بازار هفته پژوهش تهران-ایرنا-دبیر فن بازار پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و پژوهشگران گفت: در نمایشگاه امسال 30 نفر از رایزنان فرهنگی و سفرای کشورهای خارجی تحت عنوان دیپلماسی فناوری حضور دارند تا از این طریق بتوانیم با فناوران و نمایندگان کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنیم.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر «مجید متقی طلب» روز دوشنبه در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوران و پژوهشگران که در محل وزارت علوم برگزار شده بود، گفت: در فن بازار 4 رکن را لازم الاجرا می دانیم که عبارتند از فناوری، تقاضای فناوری، کنترل فناوران و سرمایه گذاران خطر پذیر.
وی با اشاره به این که در عرضه فناوری، دانشگاه ها، پارک ها، مراکز و موسسات پژوهشی در فن بازار امسال حضور پررنگی دارند، افزود: 24 پارک علمی و فناوری،7 دانشگاه، 12 شرکت خصوصی، 6 پژوهشکده، 6 صندوق سرمایه گذاری و 9 موسسه خدمات تجاری سازی در نمایشگاه امسال حضور دارند.
متقی گفت: حدود 400 الی 500 فناوری قابل تجاری سازی در 90 غرفه وجود دارند که این دستاوردها از موسسات یا پژوهشکده های وابسته به وزارت علوم و خارج از وزارت علوم هستند.
وی ادامه داد: در حوزه عرضه فناوری از کشور های خارجی از جمله، هلند، روسیه، انگلستان، فرانسه، ایتالیا دانشجویان شاغل به تحصیل درحوزه انتقال فناوری در نمایشگاه امسال حضور خواهند یافت تا بتوان ارتباط مناسبی با دانشجویان خارج از کشور برقرار کرد و در آینده با این کشورها انتقال فناوری داشته باشیم.
دبیر فن بازار پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و پژوهشگران با اشاره به این که موسسات ایرانی خارج از کشور از آلمان و ایتالیا در حوزه اقتصادی و فناوری در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: همچنین یک گروه 10 نفره از کشور ترکیه به عنوان سرمایه گذار در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند تا در اختتامیه شاهد انعقاد قرار دادهایی باشیم.
متقی طلب افزود: حدود 30 نفر از رایزنان فرهنگی و سفرای کشورهای خارجی مقیم ایران تحت عنوان دیپلماسی فناوری حضور دارند.
وی با اشاره به این که در فن بازار امسال برای هر یک از وزارت خانه های عمده کشور مانند ICT، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و کشاورزی یک روز انتخاب شده است، گفت: هر روز یک کارشناس از این وزارت خانه ها می آید تا با فناوران در مورد نیازهایشان صحبت کند.
متقی طلب با بیان اینکه از سازمان سرمایه گذاران خارجی نیز دعوت به عمل آمده تا در نمایشگاه حضور داشته باشند، گفت: با اتاق بازرگانی صنعت، معدن و تجارت هماهنگی کرده ایم تا به صورت قویتری حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: همچنین در فن بازار امسال 12 عنوان کارگاه آموزشی در حوزه های مختلف اصول فناوری، تجاری سازی، آینده پژوهی، آشنایی با فراینده های سازمان غذا و دارو برای ثبت یک فناوری و ارزیابی آن خواهیم داشت.
علمی(3)**2038**1599


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن