تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820465163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی تورم 14 درصدی برای سال 94/ رفع تحریم ها را قریب الوقوع می دانیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پیش بینی تورم 14 درصدی برای سال 94/ رفع تحریم ها را قریب الوقوع می دانیم
نشست خبری محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور درباره لایحه بودجه سال 1394 که دیروز از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، با حضور خبرنگاران آغاز شده است.
آفتاب- سرویس اقتصادی: نشست خبری محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور درباره لایحه بودجه سال 1394 که دیروز از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و با حضور اصحاب رسانه در حال برگزاری است.
 
به گزارش آفتاب، معاون رئیس جمهور در این نشست خبری در تشریح لایحه بودجه سال 1394 با اشاره با اهداف لایحه بودجه 838 هزار میلیارد تومانی سال94، گفت: رشد سرمایه گذاری، رشد تولید، محدود کردن نقدینگی و مهار تورم و افزایش اشتغال از جمله اهداف لایحه بودجه 94 هستند.
 
نوبخت با بیان اینکه بودجه سال 94 نسبت به بودجه سال 93 از 4 و سه دهم رشد برخوردار است، گفت: منابع بودجه سال 94 از دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی تامین می شود. منابع عمومی بودجه سال آینده نیز 224 هزار میلیارد تومان است.
 
وی در ادامه اعلام کرد: یکی از تفاوت های بودجه سال 94 با بودجه سال های قبل، کاهش وابستگی به نفت است که در راستای اقتصاد مقاومتی است که تعیین کرده وابستگی به نفت باید کاهش یابد.
 
سخنگوی دولت گفت: در سال آینده با توجه به اینکه منابع ما محدود شده است و رشد بودجه کل کشور حدود 4 و سه دهم درصد و بودجه عمومی 13 و هشت دهم درصد رشد داشته اما بودجه عمرانی بیش از 30 درصد رشد داشته است. این سرمایه گذاری ای است که دولت در طرح های عمرانی انجام می دهد.
 
نوبخت با بیان اینکه سال 94 نسبت به سال های گذشته سال نسبتا سختی برای دولت خواهد بود، افزود: با توجه به این شرایط ما باید تدبیر کنیم و نشان بدهیم که با همین منابع محدود هم می توانیم اقتصاد کشور را رشد دهیم، مدیریت و اداره کنیم.
 
وی در ادامه گفت: برای سال جاری ( سال 93) پیش بینی کرده بودیم که نرخ تورم بین 21 تا 24 درصد باشد. اکنون پیش بینی ما این است که  متوسط نرخ تورم برای سال 94، 14 درصد است که متناسب با آن حقوق و مزایای کارکنان افزایش  پیدا خواهد کرد. 
 
نوبخت گفت: سال گذشته عمده اعتبارات عمرانی معطوف ببه طرح های بالای 80 درصد بود اما امسال دو شاخص دیگر نیز به آنها اضافه کردیم. طرحی هایی که در  توازن منطقه ای موثر باشد و دیگری اینکه طرح، طرحی محوری باشد که این طرح ها در اولویت دولت قرار دارند.
 
سخنگوی دولت بیان کرد: رفع تحریم ها را قریب الوقوع می  دانیم و باید برای آن شرایط آماده باشیم ضمن اینکه برای هر شرایط بدبینانه دیگری نیز کشور خود را آماده کرده است.
 
وی گفت: 1500 کلیومتر راه در کشور تکمیل و 5 شهر کشور به شبکه ریلی وصل خواهند شد. همچنین  در سال آینده با اولویت طرح‌های عمرانی حدود 210 طرح و 470 پروژه تکمیل می‌شود.
 
نوبخت ادامه داد: افزاش سرمایه گذاری 4 درصدی در ایران باعث خواهد شد اقتصاد ایران در سال 94 حداقل 2.5 درصد رشد داشته باشد.
 
معاون رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره قانون هدفمندی یارانه ها و درآمدهای دولت، با بیان اینکه در سال های گذشته هدفمندی یعنی افزایش قیمت و توزیع پول اما در سال جدید این گونه نخواهد بود، به اختصاص 4800 میلیارد تومان برای تحول سلامت اشاره کرد و گفت: برای تولید نیز 5200 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

 
نوبخت همچنین درباره حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه نقدی، توضیح داد: افراد پردرآمدی که از دریافت یارانه نقدی انصراف بدهند، درآمد حاصله در همان استان هزینه خواهد شد.
 
معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت تحت هیچ شرایطی، حتی اگر با کمبود منابع مواجه شود، نرخ ارز را افزایش نخواهد داد، تاکید کرد: بدون اینکه دستوری بدهیم بازار را نیز کنترل و اجازه نخواهیم داد نرخ ارز را افزایش دهد. به طور متوسط نرخ ارز 2850  تومان خواهد بود. این امید را هم داریم که منابع ارزی کشور را تقویت خواهیم کرد.
 
سخنگوی دولت درباره قیمت نفت در بودجه سال 94 گفت: اگر قیمت نفت کاهش یابد با مکانیزم تخصیص بدون کسری بودجه کشور را اداره خواهیم کرد و اگر قیمت نفت بالای 72 دلار باشد، درآمد حاصله را برای طرح های عمرانی خاص هزینه خواهیم کرد. 
 
ادامه دارد ...



مطالب مرتبط
نشست خبری نوبخت درباره لایحه بودجه 94 برگزار می‌شود
نفت 72 دلاری/ کاهش سهم در بودجه به 31.5 درصد/ میزان درآمد نفتی 24 میلیارد دلار
تقدیم لایحه بودجه 94 به مجلس/ گزارش تصویری


تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن