تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819443914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطلاع رسانی نقش بازدارنده ای در برابر ناهنجاری های اجتماعی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر آموزش وپرورش گناوه: اطلاع رسانی نقش بازدارنده ای در برابر ناهنجاری های اجتماعی دارد گناوه-ایرنا- مدیر آموزش وپرورش گناوه گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه بویژه قشر دانش آموز نقشی مهم و کارساز در مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی دارد.


به گزارش ایرنا، اسکندر احمدی روز دوشنبه درجلسه هم اندیشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی درآموزش وپرورش این شهرستان افزود: اگر اقشارجامعه و دانش آموزان درمورد مضرات وعواقب یک ماده مخدر یا یک مکمل اطلاعات کافی داشته باشند، هرگز به سمت آن نخواهند رفت.
وی آگاه سازی خانواده ها را بسیار مهم دانست و افزود: باید دراین زمینه انجمن های اولیا و مربیان ومشاوران مدارس بسیار فعالانه وارد شوند.
مدیر آموزش وپرورش گناوه گفت: باید به دانش آموزان و فرزندان خود یاد دهیم که براحتی در مقابل هر گونه ناهنجاری بتوانند نه بگویند.
وی افزود: بسیاری از مشکلات اجتماعی بویژه درسنین پایین به خاطر ناتوانی کودکان و نوجوانان در نه گفتن است.
کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش وپرورش گناوه گفت: امروز بخاطر وجود شبکه های اجتماعی، آسیب های اجتماعی نیز ابعاد بسیار بزرگتر و پیچیده تری داشته که لازمه مقابله با آن هم اندیشی و درست بموقع عمل کردن است.
غلامرضا خدری افزود: هرگز نباید کسی خود را از این آسیب ها ایمن بداند و گمان کند که این ناهنجاری ها مربوط به طبقه یا قشر خاصی از جامعه است زیرا بسیاری ازمعضلات اجتماعی به صورت مخفی و زیر لایه ای هستند.
وی مواد مخدر بویژه سیگار و قلیان را مهمترین و اصلی ترین عامل جذب نوجوانان و جوانان به سمت مواد مخدر قوی تر دانست و تاکید کرد: هرگز نباید با رفتارهای نسنجیده و عجولانه، مرگبار بودن این دو مخدر در جامعه نادیده گرفته شود.
وی گفت: باید با آگاه کردن مردم و دانش آموزان، سیگار و قلیان را دروازه ورود به دنیای کثیف مخدرات معرفی کرد.
این کارشناس با انتقاد از روند عرضه محصولات فرهنگی و دخانیات گفت : باید برای عرضه محصولات فرهنگی و دخانیات در فروشگاهها ومکان های عمومی محدودیت هایی وضع شود وهمزمان با اجرای این محدودیت ها، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نیز در بین دانش آموزان و دیگر اقشار جامعه صورت بگیرد.
وی یکی دیگر از معضلات اجتماعی امروز جامعه را مکمل های ورزشی عنوان کرد و افزود: این مکمل ها به صورت پودر، قرص، تزریقی ودیگر اشکال و دربسته بندی های بسیار زیبا و جذاب دربازار عرضه می شوند و این محصولات با پشتیبانی تبلیغاتی بزرگی از سوی برخی رسانه های مشخص براحتی در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می گیرد.
خدری افزود: استفاده از این مکمل ها عوارض خطرناکی دارد که خود را زمانی نشان می دهند که غیرقابل درمان است.
وی تاکید کرد: مکمل های مجاز به طور حتم باید زیرنظر یک کارشناس و به صورت علمی مصرف شود.
درپایان این جلسه اعضای کمیته، ایجاد فضاهای ورزشی و فرهنگی، تشویق به کتابخوانی، مشاوره های صحیح و اصولی و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی پیرامون معضلات اجتماعی را به عنوان بخشی از راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی درمدارس، مصوب کردند.
بیش از 15 هزاردانش آموز در شهرستان 90 هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر به تحصیل مشغول هستند. ک/2
637/539


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن