تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806815052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس کل دادگستری گلستان:رسیدگی به پرونده های مسن همچنان دراولویت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس کل دادگستری گلستان:رسیدگی به پرونده های مسن همچنان دراولویت است گرگان - ایرنا - رئیس کل دادگستری گلستان اعلام کرد: به منظور کاهش اطاله دادرسی، تعیین تکلیف پرونده های قدیمی به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضائی استان قرار گرفته است.


به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز دوشنبه در نشست با معاونین ، روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان بار دیگر به آنان تکلیف کرد : در کوتاه ترین زمان ممکن پرونده هایی را که مدت هاست در محاکم بلاتکلیف مانده اند ، بررسی و با کمک قضات مجرب برای این پرونده ها حکم صادر کنند.
وی، ساماندهی واحد های اجرای احکام کیفری را از دیگر اولویت هایی عنوان کرد که باید روسای دادگستری ها و دادستان ها در برنامه خود به آن توجه کنند.
وی نگاه ویژه به مقوله ی صلح و سازش را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که باید در همه ی حوزه های قضایی برای آن برنامه ریزی کرد و افزود : مصالحه اعلام تنفس برای دستگاه قضایی است زیرا علاوه بر رضایت قلبی طرفین دعوا از حجم پرونده های ورودی به دستگاه قضایی نیز می کاهد.
فاضلیان استفاده از فرصت شوراهای حل اختلاف را در این بخش غنیمت شمرد و گفت : روسای دادگستری ها می توانند با کمک اعضای توانمند شوراهای حل اختلاف مصالحه در پرونده ها را جدی تر دنبال کنند.
وی در ادامه این نشست از تشکیل کمیته انتخاب مدیران نمونه دادگستری های استان خبر داد و گفت : این کمیته با بررسی عملکرد روسا و دادستان های حوزه های قضایی سراسر استان در طول سال ، روسای دادگستری ها و دادستان هایی که عملکرد بهتری داشته اند را معرفی خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به به کارگیری مدیران جوان در دادگستری های سطح استان گفت : تلاش من به عنوان رئیس کل دادگستری استان ، تربیت مدیرانی توانمند برای آینده این استان است.
فاضلیان همچنین بار دیگر با حمایت از اقدامات دادستان مرکز استان گفت: در حوزه ی برخورد با زمین خواران ، اقدامات خوبی در استان انجام شده است که باید استمرار داشته باشد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست از تلاش قضات دادسرا برای کاهش پرونده های مسن گفت و افزود : البته در این بخش باید تمهیداتی اندیشیده شود تا با کاهش تعداد پرونده های موجودی در شعب ، امکانات و نیروهای مورد نیاز حوزه های قضایی تغییر نکند.
عزت اله حمزه نژاد رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب گرگان نیز در ادامه این نشست اقدامات این دادگستری برای کاهش ورودی پرونده به محاکم را تشریح کرد و گفت : آموزش و ساماندهی عریضه نویسان ، افزایش نظارت بر واحد های ارشاد و معاضدت قضایی و تاکید به آنان در کمک به مردم در تنظیم صحیح دادخواست ها ، نظارت بیشتر بر ارجاع پرونده ها ، فعال کردن واحد های ویژه صلح و سازش و تشکیل کمیته ای برای بررسی و مختومه کردن پرونده ها مسن از اقداماتی است که انجام آن ها ، تعداد ورودی پرونده به محاکم حقوقی مرکز استان را کمتر کرده است.
رمضانعلی عابدی رئیس دادگستری گنبد کاووس نیز از اجرای طرح مشاوره برای پرونده های خانواده خبر داد و گفت : در طول مدتی که این طرح اجرا شده است شاهد کاهش پرونده های خانوادگی به ویژه طلاق بوده ایم.
اسپانلو رئیس دادگستری علی آبادکتول هم از رشد سازش در پرونده های ورودی به شعب این دادگستری خبر داد و افزود : رشد 32 درصدی سازش در این حوزه ی قضایی حاصل استقرار شعب ویژه سازش در این حوزه قضایی و استفاده از شوراهای حل اختلاف است.
وی اجرای طرح بنیاد صیانت از خانواده را از دیگر طرح های خوبی برشمرد که در این حوزه ی قضایی برای کاهش پرونده های طلاق اجرا می شود و گفت : با اجرای این طرح آموزش مهارت های زندگی پیش از عقد برای زوجین الزامی است.
فضیلت رئیس دادگستری کلاله هم در این نشست از راه اندازی سامانه ابلاغ پیامکی به صورت پایلوت در این حوزه قضایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد : در این طرح محتوای اوراق قضایی با پیامک برای طرفین پرونده ارسال می شود.
به گفته وی ، اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه ها ، از تضییع حقوق طرفین دعوا و تجدید وقت دادگاه ها به دلیل دریافت نشدن اوراق قضایی جلوگیری می شود.
602


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن