تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819611558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهيدان، شرافت و کرامت ملت ايران و اسلام هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۲۹ق.ظ)
جانشين فرمانده کل سپاه؛ شهيدان، شرافت و کرامت ملت ايران و اسلام هستند جانشين فرمانده کل سپاه در کنگره شهداي دانشجوي استان اردبيل، گفت: شهيدان شرافت و کرامت ملت ايران و اسلام هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، در آستانه گراميداشت 16 آذرماه روز دانشجو کنگره شهداي دانشجوي استان اردبيل با حضور جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران در دانشگاه محقق اردبيلي برگزار شد.
سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي جانشين فرمانده کل سپاه سخنران ويژه اين کنگره، اظهار کرد: آمريکايي‌ها و غربي‌ها همه ظرفيت‌هاي ممکن خود را عليه انقلاب اسلامي ايران به کار گرفته‌اند و ما هنوز نتوانسته‌ايم از ظرفيت‌هاي مهمي که در دنياي اسلام نهفته است استفاده کنيم ولي توانسته‌ايم مواضع اين قدرت را به نفع مسلمانان منطقه تغيير دهيم.
وي افزود: راه غلبه بر دشمنان را آموخته‌ايم که اين راه از عاشورا آغاز شده است و در زمان حال نيز با توجه به محتويات زمان و الهام گرفته از درس‌هاي عاشورا پيش مي‌رويم.
جانشين فرمانده کل سپاه يادآور شد: آموخته‌ايم که مي‌توان در مقابل دشمنان و تحريم‌ها ايستاد و پيشرفت کرد و براي تعالي سرزمينمان همه شکوفه‌هاي استعداد را به گل‌هاي معطر تبديل کرده‌ايم و در ميدان علم، فناوري و فرهنگ به قدرت‌هاي بزرگ جهان نزديک شده‌ايم.
سردار سلامي تصريح کرد: امروزه مي‌بينيم قدرت دفاعي ما همچنان قوي و پيشرفته شده است به شکلي که هيچ قدرت بزرگ نظامي حتي در فضاي رويا و خيال هم نمي‌تواند نگاه تهديد‌آميزي به دنيا داشته باشد از نشانه‌هاي جهاد علمي فرزندان اين سرزمين است.
اين مسوول گفت: موشک‌هاي ايراني که امروزه‌ سينه‌ فضا را مي‌شکافند و اينکه ايران به باشگاه‌ کشورهاي داراي فناوري هوا و فضا وارد شده است يک حقيقت است و اين فناوري از باور درون جوانان ما جوشيده است چرا که صد درصد در زمينه هوا و فضا در تحريم بوديم و همه دستاوردها نتيجه تلاش دانشمندان ايراني است.
جانشين فرمانده کل سپاه بيان کرد: ما امروزه موشک‌هايي داريم که مي‌توانند هزاران کيلومتر اهداف و مقاصد مورد نظر ايران را ويران کنند و رادارهايي که مي‌توانند تمامي ماهواره‌هايي که در فضا وجود دارند را رصد کنند.
سردار سلامي ادامه داد: هواپيماي بدون سرنشين ايران امروزه تا شعاع ۳ هزار کيلومتر را مي‌توانند رديابي کند و اطلاعات مورد نظر را به مرکز ارسال کنند تا مورد رصد قرار گيرند.
وي گفت: ما به دانش هسته‌اي دست يافتيم و توانستيم از ذرات بنيادين براي جنبه‌هاي صلح‌آميز استفاده کنيم و همچنين توانسته‌ايم نيروگاه‌ها و پالايشگاه‌هاي مدرني بسازيم و همه نيازهاي کشورمان را در داخل توليد کنيم.
جانشين فرمانده کل سپاه افزود: کشور ما هرگز رنگ و بوي کشورهاي تحريم شده جهان را نگرفت و هيچ گاه در مقابل تحريم دشمنان ضعيف نشد بلکه استعدادهاي ما شکوفا شد و اتکاي ما به خداوند حقيقي‌تر شد.
سردار سلامي تصريح کرد: شهيدان جنس الهي دارند و هر چه الهي شود جاودانه خواهد بود و زمان بر وي غلبه و مکان بر او احاطه پيدا نمي‌کند و شکوه يک زندگي الهي در انتظار آنها است.
وي با شاره به اين که وابستگان و خانواده‌هاي شهدا کار بزرگ تري انجام مي‌دهند چرا که آرزو‌هاي خود را بدرقه مي‌کنند گفت: هيچ‌کس نمي‌تواند در ژرفاي غم يک مادر شهيد نفوذ کند و يا غم و اندوه پدر و مادر يک شهيد را تصور کند.
جانشين فرمانده کل سپاه افزود: قدرداني مردم از مقام والاي شهيدان به اين سبب است که ما امروزه هر چه عزت، امنيت، اعتبار، سربلندي، آزادگي و شکوه را در کشور شاهد هستيم بدون شک همه از برکت خون شهيدان است.
سردار سلامي تصريح کرد: دانشجويان در جامعه ارزش‌هاي والايي دارند و قشر دانشجو مورد هدف اصلي تهاجم دشمنان قرار گرفته است.
اين مسوول ادامه داد: ذهن و باور جوانان ما به ويژه دانشجويان که منبع و مولد فکري، اعتقادي و فرهنگي جامعه هستند مورد تهاجم بيگانگان قرار گرفته است که مي‌خواهند دانشجويان ما با منطق غربي پديده‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي را تحليل کنند.
سردار سلامي يادآور شد: نفرت‌انگيزترين ارزش‌هاي ضد بشري بنا به حقوق بشر در جوامع مسلمان توسط آمريکا و کشورهاي غربي جايگزين مي‌شود که خوشبختانه جوانان ما آگاه هستند و مي‌دانند که حجاب‌گريزي و نماز گريزي چيزي جز هلاکت و بدبختي به دنبال نخواهد داشت.
وي افزود: ما يک دوره تسلط فرهنگ غرب را بر جامعه خود تجربه کرديم و ضعف‌هاي جبران‌ناپذيري از آن دوران توسط کشورهاي غربي بر ايران وارده شده است.
سردار سلامي خاطر نشان کرد: شهيدان شرافت و کرامت ملت ايران و اسلام هستند و درود مي‌فرستيم بر شهيدان دفاع مقدس ايران که در حفظ، توسعه و ترويج اسلام از حيات و هستي خويش سرمايه گذاشتند.
وي افزود: شهدا ذهنيت ما را در رابطه با شهداي کربلا به عينيت تبديل کردند و حقيقت اين است که شهيدان مشعل‌داران فضيلت جامعه و ستارگان درخشاني هستند که هرگز غروب نمي‌کنند.
اين مقام مسوول يادآور شد: شهداي دانشجو شهيدان آگاهي و ايمان هستند چراکه دانشجويان مظهر آگاهي در جامعه هستند.
رونمايي از کتاب هاي امتحان نهايي، گزيده اي از خاطرات و وصاياي شهداي دانشجوي استان اردبيل نوشته امير رجبي و «فصل براي دانشگاه»، نوشته زينب اصلاني، رونمايي از نرم افزار چند رسانه اي «انديشه دانشجو و از قلم تا علم» شامل مجموعه مستند شهداي دانشجوي استان اردبيل و همچنين ممهور شدن مهر يادبود کنگره شهداي دانشجوي استان اردبيل به دست خانواده هاي شهدا بخش هاي ديگري از مراسم بود.
همچنين تجليل از خانواده شهدا، تجليل از دانشجويان برگزيده در جشنواره هاي دانشجويي مختلف، مداحي و پخش کليپ و رونمايي از دو نرم افزار چند رسانه اي «انديشه دانشجو» و «از قلم تا علم» به همراه تمبر يادبود ۵۴ شهيد دانشجوي استان اردبيل از ديگر بخش هاي اين برنامه بود.
گفتني است، اين مراسم با حضور مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اردبيل، خانواده هاي معظم شهدا، مديران و مسوولان استاني، فرماندهان نيروهاي نظامي و انتظامي و خيل عظيم از دانشجويان دانشگاه هاي مختلف استان روبرو بود که در نوع خود ستودني است.
تبليغات محيطي مزين به تصاوير شهداي والامقام دانشجو در ايام مانده به برگزاري اين کنگره معنويت و فضاي خاصي به شهر اردبيل بخشيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن