تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803151735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تنها کارخانه تولیدکننده کیسه‌‌های خون کشور به خط پایان رسید


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
تنها کارخانه تولیدکننده کیسه‌‌های خون کشور به خط پایان رسید
تنها کارخانه تولید کننده کیسه خون در ایران به علت عدم حمایت مسئولان از تولید داخل در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است تعطیل شد.

خبرگزاری فارس: تنها کارخانه تولیدکننده کیسه‌‌های خون کشور به خط پایان رسید



به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هشتم آبان ماه بود که مدیرعامل تنها شرکت تولیدکننده کیسه‌های خون در کشور رو در روی خبرنگاران نشست از تعطیلی قریب الوقع به علت عدم حمایت از سوی سازمان انتقال خون ایران داد. محمد سعیدی در آن نشست خبری از مسئولان دولتی و ‏سازمان انتقال خون خواست تا بخشنامه‌های خودشان مبنی بر خرید تجهیزات پزشکی و ‏ملزومات یک‌بار مصرف را رعایت کنند و خرید محصولات ایرانی را در اولویت قرار دهند. بر اساس ‏بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با موضوع حمایت از تولید داخلی، تمام ‏مراکز درمانی تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و داروخانه‌های مستقر در مراکز درمانی دولتی ‏صرف‌نظر از اینکه مدیریت آن‌ها واگذار شده یا نشده باشد و نسبت به عرضه کالاها و ملزومات ‏مصرف پزشکی اقدام می‌کنند مشمول این بخشنامه هستند که بر اساس سیاست‌های کلی ‏تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خرید کالاهای تولید داخل الزام قانونی است.‏ «اما با گذشت حدود 40 روز از آن تاریخ هیچ اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفته است» این را مدیر کارخانه کیسه خون ایران در جمع خبرنگاران گفت و از تعطیلی خط تولید تنها کارخانه تولید کیسه خون در ایران خبر داد.  

احمد عزیزی گفت: تاکنون هیچ‌گونه کمک دولتی و تسهیلات و امتیازی از دولت بابت اداره این مجموعه اخذ نکرده‌ایم و عمدتاً این شرکت با هدف حمایت از تولید داخل و احیاء خط تولید کیسه خون که در حال از بین رفتن بود، این مسئولیت را پذیرفت.   وی سازمان انتقال خون ایران را تنها مصرف‌کننده کیسه‌های خون در کشور اعلام کرد و حیات شرکت تولید کیسه‌های خون را وابسته به سفارش‌های سازمان انتقال خون ایران دانست و گفت: متأسفانه در سال 93 با وجود نامه‌نگاری‌ها و درخواست‌هایی که داشتیم، هیچ توجهی به این مسئله صورت نگرفت. مدیر کارخانه تولید کیسه خون با اشاره به اینکه عدم تولید موجب شد که هزینه‌های جاری کارخانه نیز تأمین نشود، اضافه کرد: با این وجود به لطف مدیران ارشد و هیئت‌مدیره تا روز گذشته خط تولید در مدار بوده و متوقف نشده بود. وی تأکید کرد: با وجود اینکه 40 روز پیش اعلام کردیم خط تولید در آستانه تعطیلی است و از مسئولان خواستار توجه به این موضع شدیم اما از آن روز هم اتفاق عملی در این ارتباط رخ نداد. عزیزی یادآور شد: حتی در این مدت مناقصه‌ای هم از سوی سازمان انتقال خون ایران در ارتباط با خرید کیسه‌های خون انجام گرفت و از شرکت‌های خارجی برای شرکت در این مناقصه دعوت شد. وی با بیان اینکه با بیان اینکه ما حاضر هستیم با قیمت حداقلی یک شرکت خارجی برای سازمان انتقال خون ایران کار کنیم، گفت: طبق قوانین و توافق نامه‌های سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت باید خرید داخلی انجام شود و در صورت خالی ماندن ظرفیت از خارج خرید صورت گیرد اما عملاً این اتفاق رخ نداد. مدیرکارخانه کیسه خون ایران با بیان اینکه مسئولان یکی از علل عدم خرید از این شرکت را قیمت بالای محصول عنوان کردند، یادآور شد: با وجود اینکه شرکت‌های خارجی محصول کامل را با 4 درصد تعرفه وارد می‌کنند ولی ما موارد مورد نیاز اولیه را با تعرفه 18 تا 24 درصد وارد می‌کنیم اما حاضر هستیم در این شرایط رقابت کاملاً نابرابر به قیمت آن‌ها، محصول خود را بفروشیم به شرط اینکه سفارش به ما سالیانه باشد. وی با اشاره به اتفاقات رخ داده، از تعطیلی خط تولید تنها کارخانه تولید کیسه خون در ایران از روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های جاری شرکت به علت عدم حمایت از تولید داخل تأمین نمی‌شد هیئت مدیره از روز گذشته برخلاف میل باطنی، اقدام به تعطیلی خط تولید کرد. عزیزی بیکاری کارکنان، قطع تولید محصول استراتژیک مورد لزوم در شرایط بحران، از بین رفتن انگیزه‌بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و باز گذاشتن دست دلالان برای واردات این محصول را از جمله تبعات تعطیلی تنها کارخانه تولید کیسه خون در ایران ذکر کرد.  

  اما یکی از علل عدم خرید محصولات کارخانه تولید کیسه خون از سوی برخی از مسئولان سازمان انتقال خون عدم استاندارد و کیفیت لازم محصولات این کارخانه عنوان شده است. مدیر کیفیت کارخانه تولید کیسه‌های خون در این خصوص گفت: طبق رویه وزارت بهداشت برای محصولاتی که به سلامت مردم سر و کار دارند یک فرایند کاملاً تعریف شده وجود دارد به این ترتیب که ابتدا باید تجهیزات، امکانات، سازه، بحث‌های آموزشی کارکنان کارخانه مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گیرد تا گواهینامه‌های لازم صادر شود. وی با اشاره به اقدامات این شرکت برای دریافت گواهینامه‌های لازم گفت: این شرکت توانسته با رعایت تمام نکات لازم گواهینامه‌های مختلفی را دریافت کند. محمود سبط نبی افزود: با توجه به اینکه سیستم‌های مدیریت کیفیتی برای اجرای مدیریت بهینه فرایندهای تولید و تکمیل محصول لازم است، ما نیز به این سمت حرکت کرده و سیستم‌های لازم را مستقر کردیم. وی با اشاره به دریافت گواهینامه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی و بهبود کیفیت محصولات این کارخانه گفت: البته ما منکر اشکالات جزئی در تولید نیستیم که البته در تولید هر محصولی به طور انبوه امکان این اتفاق وجود دارد. مدیر کیفیت کارخانه تولید کیسه‌های خون از بدنه کارشناسی سازمان انتقال خون که همکاری لازم را برای ارتقا کیفیت محصولات این کارخانه داشتند، قدردانی کرد و با بیان اینکه استمرار تولید موجب افزایش کیفیت می‌شود، اظهار کرد: انتظار ما از سیستم مدیریتی سازمان خون این است که حمایت خود را از تولید داخل داشته باشند تا بتوانیم مشکلات احتمالی را نیز برطرف کنیم. وی همچنین از تلاش برای دریافت استاندارد ملی برای محصولات این کارخانه خبر داد و گفت: با وجود اینکه این استاندارد جنبه تشویقی دارد و اجباری نیست اما ما برای افزایش اطمینان خاطر مصرف‌کننده و سیستم‌های نظارتی به دنبال دریافت استاندارد ملی هستیم. سبط نبی در عین حال تأکید کرد: تمام فعالیت‌ها و کارهایی که در زمینه ارتقا کیفیت صورت می‌گیرد تنها زمانی مؤثر است که فرایند تولید مستمر باشد تا بتوان در راستای ارتقا و بهبود کیفیت گام برداشت. وی همچنین از دریافت نشان اروپایی CE توسط این شرکت خبر داد و گفت: با این نشان، محصولات ما اجازه ورود به خاک اروپا را پیدا کرده است.  

مدیر بازرگانی کارخانه تولید کیسه‌های خون نیز در خصوص ورود محصولات این شرکت به بازارهای خارجی اظهار کرد: ورود به بازارهای جهانی یک اصولی دارد و یک بازه زمانی را می‌طلبد به ویژه در محصولی که استانداردهای خاص خود را دارد. وی با بیان اینکه مراحل حضور در بازارهای کشورهای همسایه از جمله پاکستان در حال طی کردن است ادامه داد: امروز ما دانش فنی که یکی از مهم‌ترین آیتم‌های این صنعت است را در اختیار داریم و به یک شرکت دانش‌بنیان تبدیل شدیم و در حال تهیه نقشه‌های تأسیس کارخانه برای کشورهای اسلواکی و عراق هستیم. ثانوی از راه‌اندازی دفتر اروپایی این شرکت در کشور اسلواکی خبر داد و گفت: وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه اسلواکی خواستار راه‌اندازی این کارخانه در این کشور هستند و آماده هستند تا تسهیلات لازم را در اختیار قرار دهند. وی با بیان اینکه در بازار داخلی انتظار داریم که خرید از ما انجام شود ادامه داد: با وجود اینکه ما در یک شرایط نابرابر تعرفه، ارز و تحریم در مقابل شرکت‌های خارجی قرار داریم اما حاضریم محصول را با کمترین قیمت تولید کنیم. مدیر بازرگانی کارخانه تولیدکننده کیسه‌های خون با بیان اینکه امروز تنها 16 کشور تولیدکننده کیسه خون در دنیا وجود دارد، گفت: امروز به علت عدم حمایت از تولید داخلی توسط مسئولان نه تنها این خط تعطیل شد بلکه سایت دوم ما که در حال خرید تجهیزات آن بودیم متوقف شد. اما سؤال اینجا است که مسئولان دولتی به ویژه سازمان انتقال خون ایران که سالانه نیاز به 3 میلیون کیسه خون دارد، چرا تولید کننده داخلی را که توانایی تولید بخش عمده از این نیاز را دارد مورد بی‌مهری قرار داده‌اند؟ به نظر می‌رسد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است حمایت از تولیدکننده داخلی باید در رأس برنامه‌های مسئولان قرار بگیرد. ============== گزارش: مهدی جعفری ============== انتهای پیام/2258

93/09/17 - 11:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن