تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802805871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود نگرانی از ساختمان‌های فرسوده |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وجود نگرانی از ساختمان‌های فرسوده
کد خبر: ۴۵۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ - 08 December 2014


عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تجربه‌ وقوع زلزله در سایر شهرها می‌تواند در زلزله تهران مورد استفاده قرار گیرد، گفت: مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و شرکت در مانورهای مختلف زلزله از اقداماتی است که می‌تواند آمادگی لازم برای رویارویی با این پدیده طبیعی را افزایش دهد.

علیرضا خسروی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت ایجاد آمادگی لازم برای مواجهه با وقوع زلزله تهران، افزود: در این راستا نباید مردم را نگران کنیم زیرا تمهیدات اولیه برای وقوع این حادثه در تهران دیده شده است؛ یکی از این اقدامات مشخص شدن استان‌های معین و پشتیبان برای خدمات رسانی به تهران پس از وقوع زلزله است تا در صورت بروز حادثه به کمک این شهر بشتابند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که نباید نسبت به وقوع زلزله در تهران حساس بود بلکه باید با رعایت مواردی همچون مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و شرکت در مانورهای مختلف زلزله آماگی لازم برای این حادثه در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری تجربه‌های وقوع زلزله در سایر شهرها، تصریح کرد: بدون‌شک تجربه‌هایی که در زمان وقوع حادثه در هر شهر به دست آمده می‌تواند در زلزله تهران مورد استفاده قرار گیرد؛ شرایط تهران شرایطی ویژه و برجسته‌ است و بدون‌شک هر حادثه‌ای در این شهر باید به صورت برجسته دیده و امکانات  آن نیز به طور ویژه در نظر گرفته شود.

خسروی با تاکید بر ضرورت افزایش اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با خسارت های ناشی از زلزله در تهران، یادآور شد: ناگفته نماند که دولت در جهت احیای بافت فرسوده اقدامات خوبی مانند ارایه وام 50 میلیون تومانی و تمهیداتی برای تسهیل در جواز در نظر گرفته است که این اقدام می‌تواند در احیای بافت فرسوده مدنظر واقع شود.

وی با یادآوری تجمع و تراکم موجود در تهران، افزود: نحوه عبور لوله‌های گاز، آب‌ و برق در تهران به گونه‌ای است که می‌تواند خطراتی جدی را در زمان وقوع زلزله در این استان به وجود آورد که امید است بتوان در زمان وقوع حادثه، به خوبی بحران را پشت سرگذاشت.

نماینده مردم سمنان در مجلس نهم، تاکید کرد: در زمان وقوع زلزله بیشترین مناطقی که مورد آسیب قرار می‌گیرند مناطقی هستند که در بافت فرسوده واقع شده اند.

خسروی با یادآوری عملکرد مدیریت بحران در وقوع حادثه زلزله در تهران، گفت: باید از هر نهادی به میزان توانش انتظار داشت به نظر می‌رسد مدیریت بحران با توجه به منابعی که در اختیار دارد توانسته تاحدی فعالیت‌های خوبی انجام دهد اما به هر حال نیاز است تا نگاه ویژه‌ای به استان تهران داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید به صورت متمرکز تنها به یک استان برای امدادرسانی تکیه کنیم، تاکید کرد: باید استان‌های معین مشخص شده، امکانات و آموزش‌های لازم در این استان‌ها متمرکز شوند تا آمادگی لازم برای مقابله با زلزله تهران وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهادهای مختلف برای مقابله با زلزله تهران مسئولیت سنگینی بر عهده‌ دارند، گفت: امروزه ثبت اسناد اقدامات خوبی را انجام داده چراکه بعد از وقوع زلزله سیستم مدیریتی ثبتی کشور دچار اختلال می‌شود از سویی دیگر نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و آمادگی دستگاه‌ها در جهت اسکان موقت می‌تواند اثربخش واقع شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن