تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 3 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799972058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سینمای کودک از ایده‌آل فاصله زیاد دارد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سینمای کودک از ایده‌آل فاصله زیاد دارد
کد خبر: ۴۵۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ - 08 December 2014


معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از وضعیت سینمای کودک، گفت:‌ با وجود اینکه این ژانر زودبازده بوده، مورد توجه فیلمسازان قرار نگرفته است. متاسفانه سینمای کودک از ایده‌آل مد نظر فاصله زیادی دارد و باید با آموزش و کمک گرفتن از تکنولوژی، فاصله موجود را جبران کرد.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره مغفول ماندن سینمای کودک در سال‌های گذشته، گفت: در سال‌های اخیر، پرداختن به موضوع کودک در سینما به طور خاص و در حوزه فرهنگی و هنری به طور عام خیلی مورد توجه قرار نگرفته است و دلیل این امر به تصور و نگاه هنرمندان و نویسندگان و تولیدکنندگان بر می‌گردد چرا که این قشر تصور می کند تنها بزرگسالان مخاطب سینما هستند.

وی با بیان اینکه تمایل فلیمسازان، تولید فیلم برای بزرگسالان است، تاکید کرد: ما در زمینه پرداخت به سینما کودک غفلت کردیم در صورتی که پرداختن به کودکان، تولید فیلم ویژه دوران کودکی و نوجوانی و سرمایه‌گذاری فرهنگی و هنری برای این قشر از جامعه، عاملی خواهد شد که بیشترین بهره را در دوره بزرگسالی داشته باشیم.

 نوش آبادی اعتقاد دارد که هر اندازه به فرهنگ و هنر کودک پرداخته شود، زحمت کشور در آینده برای قشر جوان و بزرگسال کمتر خواهد شد.

معاون پارلمانی وزارت ارشاد با بیان اینکه کودک نیاز به فعالیت‌های فرهنگی، هنری،‌روانی،‌آموزشی و علمی دارد، تاکید کرد: متاسفانه فیلمسازان  نیز توجه‌ای به حوزه کودک در زمینه آموزشی نداشتند و بیشتر مخاطبان بزرگسال خود را مورد توجه قرار داده اند.

 تلویزیون در حوزه تولید برای کودک بهتر از سینما کار کرد

وی ادامه داد:‌فیلمسازان کمتر به بحث آموزشی و اوقات فراغت کودکان پرداخته اند. این درحالی است که تلویزیون و رادیو برنامه‌های مستمری در حوزه کودک داشته و موفق‌تر از سینما در این حوزه فعالیت کرده است.

نوش آبادی با تاکید بر اینکه در حوزه سینمای کودک، خلاء وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد ساخت فیلم‌های ویژه کودکان بودیم که با استقبال خوبی مواجه شد. این استقبال دو پیام برای تولید کنندگان دارد، اول اینکه در این گروه سنی مخاطب وجود دارد و همچنین نشان دهند آن بود که سرمایه‌گذاری در سینمای کودک، سرمایه‌گذاری زود بازده است.

ژانر کودک زود بازده است

با این حال معاون پارلمانی وزارت ارشاد و فرهنگ اعتقاد دارد ساخت چند فیلم کودک، کافی نیست و باید تولیدکنندگان متناسب با شرایط جامعه، رونق بیشتری به این ژانر سینمایی بدهند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان مطمئن باشند که سرمایه‌گذاری در سینمای کودک زود بازده‌تر از سینمای بزرگسالان است، ادامه داد: سیاست وزارت ارشاد و فرهنگ در دولت یازدهم، توجه و گرایش به فیلم کودکان است، ما باور داریم که سرمایه‌گذاری در این ژانر ماندگار‌تر خواهد بود.

سینمای کودک نیاز به تکنولوژی دارد

نوش آبادی به فعالیت های کشورهای دنیا در ژانر سینمای کودک اشاره کرد که دنیا با چه سرعت و تکنولوژی، فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی با موضوعات اجتماعی مناسب را با بهره‌گیری از بهترین تکنولوژی‌ها تولید می‌کنند و ما فاصله زیادی با آنها داریم.

معاون پارلمانی وزارت ارشاد در این باره گفت: فقدان ابزار، فن آوری و تجهیزات برای ساخت فیلم کودک از عواملی است که نتوانستیم در این ژانر خوب عمل کنیم برای پیشرفت در این حوزه باید، هزینه، وقت و حوصله بیشتری صرف شود البته در اختیار داشتن تجهیزات نیز، وجهه دیگری است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه تولید‌کنند و فیلمساز ما باید آموزش ببینند تا با فن‌اوری جدید بتوانند فیلمی برای گروه کودک تهیه کنند، ادامه داد: فیلمساز نیاز به تسهیلات دارد، از آنجا که سینمای کودک ثابت کرده زود بازده است، تولیدکنندگان می‌توانند از تسهیلات بانکی برای خرید و استفاده از تکنلوژی استفاده کنند.

جشنواره فیلم کودک فاصله زیادی از ایده‌آل دارد

نوش آبادی به جشنواره فیلم کودک اشاره کرد و گفت:‌ برگزاری چنین جشنواره‌های بیشتر سمبلیک است و توانسته سمت و سوی فرهنگ کشور تعیین کنند. البته این جشنواره توانسته است تا حدودی نقش خود را ایفا کرده و اثر بخش باشد اما کافی نبوده چرا که فاصله زیادی با ایده‌آل دارد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگو ارشاد اسلامی تاکید کرد:  باید فراتر از برگزاری جشنواره، از فیلم کودک حمایت‌ شود و اقدامات عملی‌تر صورت گیرد. این ژانر نیاز به ‌آموزش حمایت و به کار گیری فن آوری جدید دارد. دولت و وزارت ارشاد سیاست خود را بر حمایت بیشتر از بخش تولید سینمای کودک گذاشته است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن