تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806895504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه 94 زير ذره بين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۲۲ق.ظ)
دنياي اقتصاد: بودجه 94 زير ذره بين
به گزارش خبرگزاري موج، «بودجه 94 زير ذره بين»عنوان سرمقاله روزنامه دنياي اقتصاد است که در آن مي خوانيد؛
لايحه بودجه 837 هزار ميليارد توماني کشور با يک روز تاخير نسبت به وعده داده شده در تاريخ 15 آذر 1393 تقديم مجلس شوراي اسلامي شد! بودجه سال 1394 اگر در محتوا تغييري نکرده باشد، به لحاظ ارقام کلان تفاوت عمده اي نسبت به بودجه 1393 ندارد و در وضعيت انقباضي است. بودجه سال آتي که نسبت به رقم مشابه سال جاري حدود 4 درصد رشد کرده؛ حاوي رقم عمده و حجيم بودجه شرکت هاي دولتي است. نسبت بودجه شرکت هاي دولتي همانند سال هاي قبل بالا بوده و بالغ بر 71 درصد از کل بودجه کشور است؛ اين وضعيت بيانگر اين است که هنوز تصدي هاي دولتي نقش قابل توجهي در بودجه دارند. البته بديهي است سهم عمده بودجه شرکت هاي دولتي مربوط به شرکت ملي نفت، شرکت هاي پالايش فرآورده هاي نفتي و عمدتا انرژي است.
همانند سال هاي قبل بودجه عمومي دولت سهم قابل توجهي در بودجه ندارد؛ به طوري که سهم رقم 166 هزار ميليارد توماني بخش عمومي از بودجه کل کشور بالغ بر 20 درصد است. اين در حالي است که از اين رقم تنها 47 هزار ميليارد تومان يا 28 درصد آن مربوط به عمليات سرمايه گذاري دولت است.
در بخش منابع بودجه، ماليات ها سهم تعيين کننده اي ندارند و صرفا نرخ ماليات بر ارزش افزوده از 8 درصد به 9 درصد افزايش يافته است.
از سوي ديگر، به نظر مي رسد رقم 72 دلاري برآورد شده براي هر بشکه نفت خام صادراتي در حال حاضر بيش از متوسط قيمت هاي جهاني است و با ديدي خوش بينانه برآورد شده است؛ بنابراين کماکان درآمدهاي دولت وابسته به درآمدهاي حاصل از فروش نفت خام به ميزان يک ميليون بشکه در روز است.
در حالي که تنها 14 درصد بابت افزايش حقوق کارمندان دولت در نظر گرفته شده، اما با توجه به ارقام اعلام شده از سوي مراجع رسمي، نرخ تورم حدود 20 درصد خواهد بود. اين به مفهوم از دست دادن بخشي از درآمد کارمندان دولت خواهد بود.
سرمايه گذاري هاي بخش دولتي صرفا سرمايه گذاري از محل منابع عمومي دولت نيست و شرکت هاي دولتي سهم عمده اي از اين سرمايه گذاري ها دارند. در بودجه 94 هزينه هاي سرمايه اي 103 هزار ميليارد تومان است. از زمان اجراي برنامه چهارم توسعه تنظيم بودجه عملياتي در دستور کار قرار گرفته است. در صورت اجراي روش عملياتي، سند بودجه و اقلام تشکيل دهنده آن به مراتب شفاف تر خواهد شد و قابليت کنترل عملکرد آن افزايش مي يابد. بنابراين در بررسي بودجه 1394 بايد به اين نکته توجه کنيم که لايحه بودجه 94 تا چه ميزان به بودجه ريزي عملياتي نزديک شده است.
از سوي ديگر بودجه ريزي شرکت هاي دولتي که نسبت به بودجه ريزي در ساير دستگاه ها به مراتب نزديک تر به بودجه ريزي عملياتي است، در مراحل بررسي بايد مشخص کند که به چه ميزان محصول دست خواهد يافت. نکته حائز اهميت ميزان انطباق جهت گيري هاي بودجه 94 با سياست هاي کلي اصل 44 است. هنوز هم دولت نقش تعيين کننده و انحصاري در توليد محصولات و بازارهاي کسب وکار دارد؛ بنابراين در بررسي بودجه 94 مي توان تشخيص داد که چه مقدار از توليد کالاها و خدمات در مغايرت با سياست هاي کلي اصل 44 هنوز هم توسط دولت صورت مي گيرد.
با توجه به اينکه هزينه هاي جاري و عمراني دولت در بازار سرمايه نقش اساسي دارد، بودجه 1394 و اثرات آن بر بازار سرمايه که تبلور ملموس آن بازار سهام است، در روزهاي آتي مشخص خواهد کرد که چه ميزان بر رونق کسب و کارها و فرآيندهاي توليد موثر است.
در لايحه بودجه سال 1394 مبالغي پيش بيني شده نظير درآمدهاي حاصل از واگذاري شرکت هاي دولتي، درآمدهايي که تحقق آنها هم تعيين کننده و هم با توجه به تجربه سال هاي قبل کمتر امکان پذير است. بنابراين در بررسي لايحه بودجه 94 مي توان با تشخيص اين درآمدها به ميزان اثربخشي و تعادل بودجه دست يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن