تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819948599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک وزیر و اسلام گرای ارشد مغرب در سانحه قطار کشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک وزیر و اسلام گرای ارشد مغرب در سانحه قطار کشته شد تهران - ایرنا -سخنگوی وزارت کشور و دولت مغرب از مرگ عبدالله باها وزیر مشاور در دولت و یکی از اعضای ارشد حزب اسلام گرایی که رهبری دولت مغرب را به عهده دارد، در یک حادثه قطار در روز یکشنبه خبر داد.


به گزارش خبرگزاری رویترز از رباط ، باها یکی از یاران نزدیک عبدالاله بنکران نخست وزیر مغرب و یک عضو ارشد حزب اسلام گرای عدالت و توسعه مغرب تلقی می شد که پس از اعتراضات بهار عربی در سال 2011 به قدرت رسید.
در بیانیه وزارت کشور مغرب که توسط خبرگزاری رسمی ( مپ ) مخابره شد با اشاره به اینکه باها در یک حادثه قطار در شهر بوزنیقه جان خود را از دست داده است به جزئیات مربوط به تلفات احتمالی دیگر این حادثه پرداخته نشده است .
بوزنیقه در حد فاصل رباط پایتخت مغزب و شهر دارالبیضا قرار دارد.
مصطفی خلفی وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت مغرب گفت :" ما هنوز منتظر روشن شدن نتیجه تحقیقات هستیم . من حتی نمی توانم بگویم که وی پیاده یا سوار ماشین خود بود."
باها ، بنکران و سعدالدین العثمانی و بسیاری از فعالان اسلام گرای دیگر در دهه 1990 حزب عدالت و توسعه را که مدتی فعالیت مخفیانه داشت، تشکیل دادند.
برخلاف حزب عدالت و معنویت بزرگترین جنبش اسلام گرای مغرب که مخالف پادشاه است ، حزب عدالت و توسعه از یک نظام سلطنتی قوی پشتیبانی کرده و تمرکز خود را بر انجام اصلاحات اقتصادی قرار داده است .
مترجمام 1403**1917


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن