تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802509807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از تریبون خاص نباید در هیچ گروه و جریان دانشجویی وجود داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: عارف در دانشگاه شهید بهشتی:
حمایت از تریبون خاص نباید در هیچ گروه و جریان دانشجویی وجود داشته باشد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حمایت از یک تریبون خاص و وابستگی به یک جریان خاص نباید در هیچ گروه و جریان خاص وجود داشته باشد استفاده از همه ظرفیت‌ها برای همه به ویژه رشد علمی که سرمایه عظیمی در انقلاب بوده در اختیار ماست و برنامه‌ریزی برای سند چشم‌انداز جزو تعهدهای همه شماست.


به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در مراسم بزرگداشت 16 آذر در دانشگاه شهید بهشتی با ادای احترام به شهدای انقلاب و عرض تبریک روز دانشجو به دانشجویان حاضر در سالن اظهارداشت: جا دارد از انجمن اسلامی و همه کسانی که برای این جلسه زحمت کشیده‌اند تشکر کنم.

عارف تصریح کرد: 16 اذر فرصت مناسبی است تا دانشجویان با ارزیابی عملکرد خود بهتر بتوانند برای رسیدن به اهداف نظام و علم تلاش کند و خود را برای مسئولیت خطیر آماده کند.

وی افزود: دانشجویان باید بدانند که چه کار کردیم و چه کار خواهیم کرد و با کمک عملکرد جنبش دانشجویی این جنبش بهتر بتواند راه پیشرفت را طی کند تا با برگزاری سخنرانی به نقد عملکردها بپردازد.

عارف اضافه کرد: ما مناسبت‌های مختلفی در این ماه داریم مانند 19 آذر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، 16 آذر روز دانشجو ، 25 آذر روز پژوهش و 27 آذر روز حوزه و دانشگاه اما آذر 93 نشاط بیشتری را در بین دانشجویان و برای رسیدن به حرکت علمی سیاسی و غیره داریم و باید به جنبش دانشجویی نگاه دقیق‌تری داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: 7 دهه از جنبش دانشجویی می‌گذرد، از سال 1322 تا 1357 و از سال 1357 تا کنون،که جنبش دانشجویی با چالش‌هایی در این ایام مواجه شده و رکودی در اواخر دهه 70 در جنبش دانشجویی رخ داد، مرحله اول تشکیل انجمن اسلامی در دانشگاه تهران و در سال 1322 بود، سازمان دانشجویی و جبهه ملی تشکیل می‌شود در دهه اول فعالیت‌ها صنفی بود ولی در دهه دوم با کودتای 28 مرداد 1333 فعالیت‌ها فرق کرد به طور کل حوادث تاثیرگذار در جنبش دانشجویی در سه مقطع شکل می گیرد.

وی ادامه داد: اولین موضوع محاکمه مصدق موضوع بعدی تجدید روابط با انگلیس و موضوع بعدی دعوت نیکسون به ایران بود که دانشجویان  تظاهراتی را به خاطر مصدق انجام دادند و چهارم محرم تظاهرات وسیعی با همکاری بازار تهران و دانشگاه برگزار شد.

عارف افزود: در هفتم نیز محرم تظاهراتی صورت گرفت که توسط عوامل سرکوب شد، اما اوج تظاهرات در شهریور بود که فعالیت‌ها شکل بیشتری به خود گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی مطالبات دانشجویی و تظاهرت شکل جدیدی به خود گرفت که دولت در بیانیه‌ای با این کودتا می‌خواست مقابله کند. در 16 مهر 32 بود که پای پلیس به دانشگاه باز شد و تظاهرات از شکل آرام به تشنج تغییر پیدا کرد و با برقراری ارتباط با انگلیس این تشنج به اوج خود رسید.

وی افزود: زمانی که سوم آذر حکم محکومیت مصدق به سه سال حبس انجام می‌گیرد و با ورود نیکسون به ایران آمادگی دانشگاه برای ورود به عرصه بیشتر می‌شود و با تظاهرات دانشجویان رژیم تصمیم به قلع و قمع دانشجویان می‌گیرد و دانشجویان با سر دادن شعار آزادی زندانیان و حمایت از تظاهرات درخواستشان را از دولت ابراز داشتند.

عارف تصریح کرد: در سال‌های قبل از پیروزی به خصوص آذر 1332 این تظاهرات شکل شدیدی می‌گیرد و ویژگی در تظاهرات احساس می‌شد. استکبارستیزی اسلام خواهی و پیشتازی در مبارزات مردم با رژیم فاسد بود. 15 خرداد نقطه عطفی در انقلاب ماست که دانشجویان به امام پیوستند و تا 22 بهمن ادامه داد. مرحله دوم به روزهای اول انقلاب یعنی اواخر 57 تا به امروز است. دانشجویان رویکرد شفاف دارند آرامانگرایی، عدالت خواهی، استکبارستیزی و تثبیت انقلاب در دستور کار دانشجویان است و دانشجویان در هر جا به آنها نیاز بود حضور داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در دهه دوم انقلاب دانشجویان بعد از جنگ 8 سال دفاع مقدس کلاس را جایگزین جبهه کردند و نهضت علمی را برای پاسخگویی به نیاز کشور جایگزین کرد با جنبش دانشجویی است که الان فضای خوبی در دانشگاه وجود دارد و امیدواریم با حضور فرهادی بهتر می‌شود.

عارف اظهار داشت: در دهه سوم رکود نسبی در دانشگاه‌ها حاکم می‌شود و امکانات دانشگاه در اختیار یک گروه خاص قرار می‌گیرد و اوایل دهه نود نگاه به دانشگاه تک بعدی بود در مرحله سوم بنده تا 1404 در نظر می‌گیرم و پیشنهاد بنده به شما اولین و مهمترین ان توسعه علم، تحقق آرمان‌ها ، اهداف انقلاب و رسیدن به مرجعیت علمی که همان تحقق سند چشم‌انداز است.

وی افزود: اجرایی کردن سیاست‌های کلی به خصوص سیاست‌های کلی به خصوص علم و فناوری است باید در دانشگاه فضای با نشاط فراهم شود. دانشجو باید تحلیل دقیق از اوضاع کشور داشته باشد و نسبت به مسائل کلان کشور حساس باشد بنده در این رابطه توصیه‌هایی را عرض کنم مهمتر از همه این که هیچ راهی به جز آسیب شناسی جنبش دانشجویی را نداریم دانشجویان باید در فضای جنبش دانشجویی آسیب شناسی کند.

عارف تصریح کرد: در دهه 60 نیم درصد ما جمعیت  دانشجو بود، اما امروز دانشجویان ما 12 برابرشده‌اند اگر آسیب شناسی جنبش دانشجویی وجود داشته باشد می‌توانید در جهت اجرایی شدن برنامه‌ها و پاسخگویی به نیاز مردم گام برداریم. آرمانگرایی، عدالت خواهی و حرکت انقلاب را محور اصلی قرار دهید باید نگاه دراز مدت به فعالیت ها داشته باشیم با نگاه دراز مدت اخلاق محور برنامه ها را دنبال کنیم و هر اتفاقی که بینش دانشجو را افزایش دهد باید تشکیل شود. کرسی‌های آزاد اندیشی از مطالبات اصلی نظام است باید سلیقه نگری را کنار بگذاریم و اهداف خود را تدریجی دنبال کنیم حرکات تند شاید کوتاه مدت جواب دهد اما در دراز مدت مشکل ایجاد می‌شود.

عارف اظهار داشت: حمایت از یک تریبون خاص و وابستگی به یک جریان خاص نباید در هیچ گروه و جریان خاص وجود داشته باشد استفاده از همه ظرفیت‌ها برای همه به ویژه رشد علمی که سرمایه عظیمی در انقلاب بوده در اختیار ماست و باید برنامه ریزی کنیم برای سند چشم انداز و سیاست‌های کلی علم و فناوری. زیرا جزو تعهدهای همه شماست تا جایگاه اول را در منطقه  به دست آورید این تعهدها به پشتوانه تلاش‌های شما تحقق پذیر است ما باید پاسخگوی نیازهای مردم باشیم و جز با کسب ثروت ملی امکان پذیر نیست باید دانش دانشجو که سرمایه ملی کشورمان است را افزایش دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تعامل و هم اندیشی با سایر تشکل‌ها داشته باشیم مشکلات شما از اختلاف نظرهای شما متر است چرا مشترکات را کنار می‌گذارید و به اختلافات می‌پردازید باید روحیه نقد شوندگی را در خود تقویت کنید و دولت و مسئولین به نقد شما توجه کنند.

عارف تصریح کرد : در چند دهه گذشته ما روحیه نقد را در دانشگاه از دست دادهبودیم باید این فضا برگردد و خواسته مردم به عنوان گروه تاثیرگذار باید بین مسئولین نقش آفرین باشد و پرداختن به مسائل جزء متاسفانه در اغلب موارد دانشجویان ما از مسائل مهم عقب مانده‌اند تشکل‌ها برای برنامه ریزی کوتاه مدت اتاق فکر تشکیل دهند دانشجو باید پیش تازی را در همه امور داشته باشد. نتوعدوستی و مسئولیت پذیری را علی رغم نارسایی‌هایی که با آن روبرو هستیم را ترویج دهیم تا جذب حداکثری داشته و تشکل‌ها بتوانند در یک فضای صمیمی صدای خود را به مسئولین برسانند.

عارف در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد آمریکا چیست پاسخ داد: طبق قانون  اساسی جهت‌گیری سیاست های کلی به عهده مقام معظم رهبری است.

وی افزود: آخرین نکته مشارکت جدی در همه صحنه‌ها  است از جمله مشارکت در انتخابات حرف آخر را مردم می‌زنند شما دانشجویان پیشقدم شوید و نشاط ر به جامعه بازگردانید تا مردم در همه صحنه‌ها حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/









تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن