تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 23 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799830839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس:کارشکنی غرب در مذاکرات به خاطر ترس آنها ازقدرت ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس:کارشکنی غرب در مذاکرات به خاطر ترس آنها ازقدرت ایران است قم - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: غربی ها به دلیل ترس از قدرت جمهوری اسلامی ایران، در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای و مذاکرات کارشکنی می کند.


به گزارش ایرنا، اسماعیل کوثری روز یکشنبه در مراسم به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه مفید قم افزود: اخیرا مذاکرات هسته ای به نتیجه نزدیک شده بود ولی زمانی که بحث امنیت رژیم اشغالگر قدس به میان آمد روند کار تغییر کرد.
وی ادامه داد: درهفته های قبل مذاکرات به نتیجه نزدیک شده بود ولی بحث امنیت رژیم صهیونیستی و عربستان به میان آمده و سرنوشت مذاکرات به گونه ای دیگر رقم خورد.
کوثری اظهار داشت: عربستان سعودی به شدت از مردم یمن هراس دارد و اسراییل نیز با آن هیمنه ای که داشت اخیرا در برابر مردم مظلوم غزه نیز به زانو درآمده است، بنابراین اینها به خاطر امنیت خود مانع به ثمر رسیدن مذاکرات شدند.
وی اظهار داشت: ولی با همه کارشکنی های غربی ها، جمهوری اسلامی اهل منطق و مذاکره است، ما در هسته ای هیچ تخلفی نداریم و کاملا در چارچوب قانون آژانس حرکت می کنیم.
کوثری ادامه داد: ما با وجودی توانایی در ساخت بمب اتم ولی این کار را نمی کنیم چرا که از نظر قانونی و شرعی آن را جایز نمی دانیم و رهبر معظم انقلاب نیز فتوای مهمی در این زمینه صادر کردند.
وی اظهار داشت: وقتی ما می توانیم 20 درصد را بسازیم، قطعا 60 و 90 درصد را هم می توانیم بسازیم و غنی کنیم ولی طبق حکم شرعی و قانونی به آن سمت حرکت نمی کنیم.

* تبلور قدرت ایران در مذاکرات هسته ای
کوثری یادآور شد: این که امروز شش کشور قدرتمند دنیا در یک طرف و جمهوری اسلامی در طرف دیگر در حال مذاکره هستند، نشانه قدرت ایران است و این به خاطر خون شهدا، حرکت ملت در مسیر آنها و دفاع از ولایت است.
این نماینده مجلس گفت: آمریکا و اروپایی ها قبل از انقلاب اسلامی خود تعداد زیادی از نیروگاههای هسته ای کشور را کلید زده و در آنها کار می کردند ولی امروز به ما می گویند شما نباید هسته ای داشته باشید، سوال ما این است چرا قبل از انقلاب، ایران می توانست هسته ای داشته باشد و خود شما این کار را کردید ولی امروز نمی تواند؟
کوثری خاطر نشان کرد: تولید اورانیوم غنی شده و ساخت میله ها و همه لوازم این کارها توسط دانشمندان بومی ما ساخته شده است، امروز آژانس از نتیجه دادن کار دانشمندان ما که به صورت بومی تولید شده عصبانی است.
وی ادامه داد: در مقابل این سوال که چرا جمهوری اسلامی به سمت اورانیوم 20 درصد رفت باید بگوییم آژانس و آمریکا به تعهد خود عمل نکردند و دنبال این بودند همه چیز در اختیار آنها باشد.
این نماینده مجلس همچنین گفت: شهدای هسته ای ما به خاطر تولید این دانش بومی، به شهادت رسیدند، این شهدا در جریان توافق هسته ای با محوریت ترکیه، برزیل و ایران نیز هوشمندانه عمل کردند.
وی ادامه داد: وقتی در جریان آن توافق آمریکا می گفت جمهوری اسلامی ایران باید 1750 کلیوگرم اورانیوم را به استانبول ترکیه منتقل کند تا ما نیز 20 درصد را به شما بدهیم ، شهدای هسته ای می گفتند به جای 1750 کیلو باید 1200 کیلوگرم اورانیوم کمتر غنی شده بدهیم.
کوثری با اشاره به هوشمندی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب در این زمینه وارد شده و فرمودند اگر شما این مقدار اورانیوم را به ترکیه منتقل کنید و بعد آمریکایی ها نیاوردند و بعد اجازه ندهند اورانیوم خود را نیز وارد کنیم باید چه کار کنیم؟

* مذاکرات ایران و آمریکا در دولت قبل
این نماینده تهران همچنین از چند دوره مذاکره ایران و امریکا در دوران دولت سابق خبر داد و گفت: چند بار آقای صالحی و مقامات آمریکایی در مسقط با هم مذاکره کردند ولی علنی نشده بود در دوره آقای روحانی این مذاکرات ایران و امریکا علنی شد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مانع از مذاکره نشدند ولی گفتند که نتیجه نمی گیرید چون طرف مقابل صداقت ندارد.
وی اظهار داشت: ما از نتیجه مقدمات مذاکرات در سال گذشته منتقد هستیم و به آقایان ظریف و روانچی و عراقچی که نوک حمله مذاکرات هستند نیز دلایل خود را مطرح کردیم که چرا 20 درصد را قبول کردید؟
کوثری گفت: وقتی ما 20 درصد اورانیوم را تولید کردیم آنها آمدند و دیدند و فکر کردند توانایی ساخت میله هایی که این اورانیوم را در آن قرار دهند را نداریم ولی این ملیه ها هم ساخته شد و اینها به این خاطر عصبانی هستند.
وی اظهار داشت: بازرسان آژانس مرتب فعالیت های ما را می بینند و دوربین های آنها دائما همه چیز را فیلم برداری می کنند و ما چرا باید هراس داشته باشیم.
کوثری گفت: شهدا به ما یاد دادند که برای پیشرفت و سربلندی کشور از هیچ کس نترسیم، آمریکا امروز ذلیل شده است، در مسائل هسته ای می خواهند به ما زور بگویند و می گویند چیزی به شما نمی دهیم، شما را تحریم می کنیم و باید همه چیز را قبول کنید.
وی ادامه داد: ما زیر بار این فشارهای دشمنان نمی رویم و کار هسته ای خود را دنبال می کنیم.
7401/ 550/


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن