تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 21 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799789411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمانگاه شماره یک کامیاران پلمپ شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: درمانگاه شماره یک کامیاران پلمپ شد سنندج - خبرگزاری فارس در خبری از پلمپ درمانگاه شماره یک کامیاران با 52 سال سابقه فعالیت در ارائه خدمات درمانی به مردم این شهرستان، با حکم قضایی خبر داده است.


در ادامه این خبر به نقل از مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران در مورد دلیل پلمپ این درمانگاه، امده است: امسال طی ابلاغ سیاست های بخش سلامت از سوی مقام معظم رهبری، طرح تحول سلامت برای افزایش رضایتمندی و ارائه خدمات درمانی بهتر از سوی دولت تدبیر و امید همزمان با سایر شهرستان های استان در کامیاران نیز اجرا شد.
فارس مظفری ضمن عذرخواهی از تمامی افرادی که از این درمانگاه خدمات دریافت کرده و اکنون برای انجام کارهای بهداشتی خود سرگردان هستند، افزود: اجرای طرح تحول سلامت موجب درخشش نور امیدی در بین مردم به ویژه در میان قشر کم درآمد جامعه بود.

وی اجرای این طرح را موجب ارائه خدمات بهتر و بیشتر از سوی درمانگاه های این شهرستان دانست و افزود: کامیاران دارای سه درمانگاه است که به مردم جامعه شهری و روستایی ارائه خدمت می کنند.

مظفری اظهار داشت: سال ها توجه خاص و ویژه ای به بحث بهداشت نشده بود، اما با اجرا شدن طرح تحول سلامت یک حرکت جهشی در حوزه بهداشت صورت گرفت، اما این جهش در این شهرستان با پلمپ یکی از درمانگاه ها، به یأس تبدیل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران افزود: دو روز گذشته با ارائه حکم قضایی از سوی تعداد زیادی معارضین و افرادی که مدعی مالکیت بر این درمانگاه هستند، متأسفانه این درمانگاه پلمپ شد.

مظفری ضمن اشاره به شهادت چندین نفر از معتمدین و افراد مسن این شهرستان مبنی بر مالکیت شبکه بهداشت بر این درمانگاه، اضافه کرد: متأسفانه به هر دلیلی از جمله سهل انگاری مسئولان وقت، متاسفانه شبکه بهداشت این شهرستان هیچگونه مدرکی دال بر مالکیت این درمانگاه را که مورد قبول دادگاه باشد، ندارد.
وی یادآور شد: البته بخشی از پلمپ این مرکز برای استفاده مردم از خدمات آزمایشگاهی آن باز شده که با توجه به مکمل بودن تمامی بخش های یک درمانگاه، باز بودن آزمایشگاه نیازمند حضور پزشک برای ویزیت، صندوق دار و سایر بخش ها ی دیگر است که نیازمند شکستن پلمپ کل مرکز است.
این مسئول گفت: بالغ بر 20 هزار نفر از جمعیت شهری و 5 هزار نفر از جمعیت روستایی زیرپوشش خدمات این درمانگاه قرار دارند که متاسفانه بسته شدن آن موجب بروز مشکلات زیادی برای آنها می شود.
وی محل این درمانگاه را در مرکز شهر عنوان کرد و گفت: در این درمانگاه روزانه بیش از 40 بیمار روستایی، 30 بیمار شهری، 30 مورد تزریق واکسن کودکان و 30 نفر از سالمندان، 30 مورد زنان باردار، بیماران دیابتی، فشار خون، مشاوره ایدز و غیره با حداقل هزینه ویزیت می شوند.
مظفری ضمن اشاره به انجام میانگین روزانه بیش از 70 مورد آزمایش و 40 مورد ویزیت دندانپزشکی در کنار ارائه خدمات داروخانه ای در این درمانگاه، ادامه داد: انجام آزمایش های سل، مالاریا، کزاز، جزام، اعتیاد و غیره، آزمایش مزدوجین، بیماری های واگیر و غیرواگیر از دیگر اقدامات انجام گرفته در این درمانگاه است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران تصریح کرد: هنوز تعداد زیادی از افراد زیرپوشش خدمات درمانی این درمانگاه از پلمپ آن بی خبر هستند و از راه های دور با صرف هزینه هایی بالا برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می کنند که با در بسته درمانگاه روبه رو می شوند.
به گفته مظفری، طی یک روز گذشته 10 زوج جوان برای آزمایشات قبل از ازدواج به آزمایشگاه این درمانگاه مراجعه کردند که متاسفانه قادر به ارائه خدمات به آنها نبودیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود فضای خدمات بهداشتی در این شهرستان ادغام و یا انتقال 20 هزار نفری که تاکنون از این درمانگاه خدمات دریافت می کردند به دو درمانگاه دیگر موجب ایجاد مشکلات زیادی در بحث خدمات رسانی شده و امکان پذیر نیست.
مظفری متذکر شد: ادغام و یا انتقال این درمانگاه به بیمارستان و یا درمانگاه های دیگر نه تنها یک مشکل بزرگ مالی و کاری برای ما بلکه موجب ازدحام، کاهش خدمات، افزایش هزینه های جاری برای مردم، ایجاد مشکلات تردد و بسیاری مشکلات دیگر بخصوص برای افراد سالمند و زنان باردار می شود.
وی افزود: مساحت این درمانگاه بالغ بر 4 هزار مترمربع است که دارای مالکین زیادی است که امکان معامله و یا هرگونه بحث و درخواست را برای ما مشکل کرده است.
مظفری بیان کرد: ادامه پلمپ این مرکز قطعا موجب ایجاد مشکلات متعدد و بزرگ خدماتی و بهداشتی در سطح شهرستان شده و احتمال دارد امنیت جامعه را هم تهدید کند.
وی از تمامی مدعیان این مرکز چه محق باشند چه نه، درخواست کرد برای باقی گذاشتن باقیات الصالحات برای خدمات این مرکز به افراد کم بضاعت و نیازمند اجازه باز شدن پلمپ این درمانگاه را بدهند و اظهار داشت: امروز در سراسر جهان شاهد انجام حرکت های خیرخواهانه و خداجویانه هستیم و پلمپ این مرکز با توجه به خدماتش انسانی نیست.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران در پایان ضمن مخاطب قرار دادن مدعیان مالک و معارض این مرکز، گفت: با توجه به محروم بودن کامیاران، امروز ما شاهدیم که افراد خیری از دیگر شهرها و استان ها در این شهرستان برای رفع محرومیت اقدام به ساخت مدرسه و درمانگاه و سایر اقدامات عام المنفعه می کنند در حالی که هیچ انتظاری از آنها نیست و از شماها که بومی استان هستید انتظار بیشتری داریم.ک/1
533


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن