تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815630385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلامت قلب را با گياهان و ادويه ها تقويت کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سلامت قلب را با گياهان و ادويه ها تقويت کنيد
کارشناسان تغذيه طي تحقيقات خود مخلوطي از ادويه، دارچين و سير را بررسي کردند. نتايج بررسي ها نشان داد که دارچين به طور موثر کلسترول خون را در مبتلايان به ديابت کاهش مي دهد اما روي افراد سالم تأثيري ندارد.
به گزارش نامه نیوز، ادويه و گياهان غني از آنتي اکسيدان است که تراکم تري گليسيريد و ليپيدهاي خون را کاهش مي دهد. پس از مصرف غذاي سرشار از چربي، ميزان تري گليسيريد افزايش مي يابد که مي تواند خطر بيماري قلبي را در پي داشته باشد.اگر مخلوطي از انواع ادويه سرشار از آنتي اکسيدان به غذا افزوده شود، ميزان تري گليسيريد تا ۳۰ درصد کاهش پيدا مي کند. مخلوطي از انواع ادويه حاوي پودر سير، رزماري، مرزنجوش، دارچين، ميخک، پاپريکا، زردچوبه، زنجبيل و فلفل سياه در اين زمينه مفيد است.

به گفته محققان ، افزودن ادويه با آنتي اکسيدان هاي زياد مي تواند راهي براي کاهش کالري باشد بدون اين که طعم غذا از بين برود.

کارشناسان تغذيه طي تحقيقات خود مخلوطي از ادويه، دارچين و سير را بررسي کردند. نتايج بررسي ها نشان داد که دارچين به طور موثر کلسترول خون را در مبتلايان به ديابت کاهش مي دهد اما روي افراد سالم تأثيري ندارد.

در اين مطالعه، داوطلبان ۹ ميلي گرم روغن سير يا ۱۰ گرم سير خام مصرف کردند که با کاهش ۸ درصدي کلسترول کلي مواجه شدند که اين امر باعث کاهش ۳۸ درصدي خطر مشکل قلبي در افراد ۵۰ ساله مي شود. همچنين گروهي از محققان، بين ۶ مرد سالم بين ۳۰ و ۶۵ ساله که اضافه وزن داشتند آزمايشي را انجام دادند.

اين ۶ نفر به ۲ گروه تقسيم شدند و به هر گروه غذاي مشابه شامل مرغ، نان و بيسکويت داده شد اما به غذاي يکي از گروه ها ۲ قاشق غذاخوري مخلوطي از انواع ادويه اضافه کردند. پس از سه ساعت، هر ۳۰ دقيقه خون داوطلبان آزمايش شد.

داوطلباني که ادويه مصرف کرده بودند فعاليت اکسيداني بدنشان ۱۳درصد افزايش يافته بود. اين فعاليت آنتي اکسيدان مي تواند از بروز بيماري قلبي عروقي و بيماري هاي مزمن ديگر پيشگيري کند.

به گفته محققان با افزودن ادويه، چربي جذب بدن نمي شود و به مقدار زياد دفع مي شود.





منبع: سلامت نیوز


۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن