تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819926656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آماده باش تونس در مناطق هم مرز با لیبی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آماده باش تونس در مناطق هم مرز با لیبی تهران - ایرنا - وزارت خارجه تونس اعلام کرد که نیروهای امنیتی و ارتش این کشور در مناطق هم مرز با لیبی در وضعیت آماده باش به سر می برند.


به گزارش پایگاه خبری "الشرق الاوسط"، "منجی حمدی" وزیر خارجه تونس پس از بازگشت از مذاکرات مربوط به لیبی در خارطوم (پایتخت سودان) ضمن اعلام این خبر، افزود: دولت تونس به صورت دقیق تحولات مربوط به لیبی را زیر نظر دارد، اما مایل نیست در این درگیری ها مداخله کند.
روز جمعه رسانه ها از بمباران مناطق مرزی لیبی با تونس خبر دادند، چندی بعد مشخص شد که نیروهای وفادار به دولت "عبدالله الثنی" طی این حملات مواضع گروه رقیب را هدف قرار داده بودند.
وزیر خارجه تونس همچنین در گفت و گو با الشرق الاوسط بر حمایت کشورش از مذاکره دولت های رقیب در لیبی تاکید کرد و گفت وگو را تنها راه حل بحران این کشور دانست.
همسایگان لیبی در نشست خارطوم طرف های درگیر را به "یافتن راه حلی جامع" برای بازگرداندن امنیت و ثبات به لیبی ترغیب کردند.
"رضا ابوکادی" سفیر تونس در لیبی که سال گذشته به دنبال تشدید درگیری ها طرابلس را ترک کرد، به این پایگاه خبری گفت: به نفع تونس است که نسبت به تشدید درگیری ها در لیبی بی طرفی خود را حفظ کند.
وی افزود: نیروهای امنیتی و نظامی تونس می کوشند تا مانع از سرایت ناآرامی های لیبی به تونس شوند.
"محمد المعلول" سفیر لیبی در تونس نیز در گفت وگو با الشرق الاوسط بر همکاری کشورش با تونس در زمینه تامین امنیت مرزها و گذرگاه ها تاکید کرد.
شهر طرابلس طی هفته های گذشته صحنه درگیری میان نیروهای وفادار به دولت منتخب و دولت خودخوانده ای است که تحت حمایت گروه افراط گرای موسوم به "فجر لیبی" قرار دارد.
گروه فجر لیبی در ماه اوت (مرداد/شهریور) کنترل طرابلس را در دست گرفت و باعث شد که دولت تحت حمایت جامعه بین المللی این کشور مقر خود را از طرابلس به شهر "طبرق" واقع در شرق این کشور تغییر دهد.
در درگیری های لیبی، نیروهای وفادار به "خلیفه حفتر" ژنرال سابق لیبی که علیه گروه های مسلح اعلام جنگ کرده است، با ارتش این کشور همکاری می کنند.
حفتر که وعده داده تا سه ماه آینده طرابلس را آزاد کند، از ماه اکتبر(مهر) تاکنون با گروه های افراط گرا در "بنغازی" (دومین شهر مهم لیبی) در نبرد است.
بیش از سه سال از سقوط حکومت استبدادی "معمر قذافی" در لیبی می گذرد، اما این کشور همچنان تحت سیطره گروه های مسلح قدرتمند قرار دارد.
این گروه های مسلح که زمانی برای سرنگونی قذافی می جنگیدند، اکنون بر سر سهم قدرت مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.
خاورم**9156**7074**1275


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن