تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805198634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاه اردن گروه اخوان المسلمین را متهم به دزدیدن انقلابهای عربی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شاه اردن گروه اخوان المسلمین را متهم به دزدیدن انقلابهای عربی کرد تهران - ایرنا - "ملک عبدالله دوم" شاه اردن، گروه "اخوان المسلمین" را "جمعیت سیاسی سازمان یافته" دانست که برای منافع خود، انقلابهای عربی را ربوده است.


به گزارش روزنامه "الرای الیوم" چاپ اردن، عبدالله دوم روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه "بی بی اس" آمریکا در پاسخ به سوالی که اگر مجبور به انجام اقداماتی علیه اخوان المسلمین شوید، چگونه عمل می کنید، با اشاره به حوادث سال 2011 در چند کشور عربی که منجر به انقلاب در این کشورها شد، گفت: ما از آنها خواستیم تا بخشی از عملیات سیاسی در آغاز انقلابها باشند و در حقیقت آنها اولین طرف سیاسی بودند که در آغاز انقلاب از آنها صحبت به میان آمد.
وی افزود: اخوان المسلمین فهرستی از خواسته های خود شامل تغییر قانون اساسی و تشکیل دادگاه قانون اساسی را به ما ارایه دادند که بیشتر آنها برآورده شد. همچنین آنها خواستار تشکیل "کمیته گفت وگوی ملی" شدند تا بتوانند از طریق آن از اصلاحات سخن بگویند که همین هم صورت گرفت و این کمیته تشکیل شد.
وی نتیجه گیری کرد که ما از اخوان المسلمین خواستیم بخشی از کمیته گفت و گو باشند، اما آنها مخالفت کردند.
شاه اردن اضافه کرد: در آن مرحله انقلابهای عربی توسط "جوانان متفق" برای تغییر آغاز شد، اما پس از آن از سوی اخوان المسلمین که جمعیتی سیاسی سازمان یافته است، ربوده شد.
وی افزود: نهایتا اخوان المسلمین جای جوانان، خواهان تغییر در مصر را گرفتند و اگر به یاد بیاورید، جای جوانان مصری با گروه اخوان المسلمین سازمان یافته عوض شد. در اردن نیز متاسفانه اخوان المسلمین تصمیم گرفتند در خیابان ها بمانند.
عکس العمل های اخوان المسلمین منتقد از موضع رسمی اردن نسبت به جنگ اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، موج خشم دولت این کشور را در آن زمان به همراه داشت، به طوری که رسانه های رسمی و غیر رسمی اردن، اخوان المسلمین را تحریم و تهدید به قطع ارتباط دوطرفه ( با دولت) کرد.
این حوادث منجر به تشنج روابط دولت اردن و گروه اخوان المسلمین و سردی رو به افزایش روابط آنها از آوریل گذشته به دنبال مسایل مرتبط با تحولات منطقه به ویژه حوادث فلسطین، مصر، عراق و سوریه شد.
به گزارش بی بی اس، از سوی دیگر شاه اردن مساله اعزام نیروهای زمینی برای مبارزه با تروریستهای "داعش" را غیر وارد دانست و خواستار ارتباط با عشایری که با داعش در غرب عراق و شرق سوریه می جنگند، شد تا آنها را متوجه حمایت بین المللی از آنها کرد.
عبدالله دوم افزود: نمی خواهیم کسی فکر کند، وقتی ما صحبت از اعزام نیروی زمینی برای حل این مشکل می کنیم، به این معنا است که سوری ها و عراقی ها خودشان مشکلشان را حل کنند.
وی با تاکید بر اینکه اردن در زمینه حمایت از عشایر غرب عراق و شرق سوریه برای مبارزه با داعش فعالیت می کند، گفت: باید اقداماتی در این زمینه در هفته های آینده صورت گیرد.
شاه اردن درباره این اقدامات توضیحی نداد، اما افزود: ما بخشی از ائتلاف علیه داعش هستیم و در عملیات در کشور سوریه علیه داعش شرکت داشتیم و پیش بینی می کنم که این تلاش ها در آینده نزدیک بیشتر شود.
وی بدون توضیح بیشتر ادامه داد که اردن در موضوعات دیگر هم نقش آفرینی خواهد کرد، زیرا ما بخشی از تلاش های منطقه ای و بین المللی هستیم.
شاه اردن موضوع آموزش نیروهای ارتش به اصطلاح آزاد سوریه برای مقابله با داعش را تحت بررسی ذکر کرد .
ائتلاف غربی - عربی به رهبری آمریکا از دو ماه پیش حملات هوایی ظاهرا علیه مواضع داعش که بخش وسیعی از عراق و سوریه را اشغال کرده ، انجام داده است.
گروهک تروریستی داعش از خرداد گذشته بخش هایی از شمال شرقی عراق را اشغال کرده و تاکنون مرتکب جنایات زیادی در این مناطق شده است.
خاورم** 1453**1651


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن