تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802704170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با این روند دولت، قانون هدفمندی باید متوقف شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: با این روند دولت، قانون هدفمندی باید متوقف شود
قانون باید اجرا شود، ولی نه به هر طریق ممکن. ما نمی‌توانیم به دلیل اجرای اشتباه در گذشته، با این وضعیت ادامه دهیم. افزایش دوباره حامل‌های انرژی، دولت و مردم را دچار مشکل خواهد کرد. این کار به مردم آسیب خواهد زد. اسم قانون زمانی خوب است که مردم آثار خوب آن را ببینند، ولی هنگامی که به ضرر مردم است، لزومی بر ادامه آن نیست.
کد خبر: ۴۵۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸ - 06 December 2014



با این روند دولت، قانون هدفمندی باید متوقف شود!
یک سال و نیم پیش، هنگامی که مردم برای انتخاب رئیس جمهور به پای صندوق رأی رفتند، بیش از آنکه به جناح و گرایش سیاسی فرد خاصی رأی دهند، به نوع برنامه‌ها و وعده‌هایی که به مردم داده شده بود، توجه کردند. در آن زمان، روحانی به مردم قول بهتر شدن وضعیت معیشت عمومی و اصلاح کسب و کار در جامعه را داده بود.

به گزارش «تابناک»، امروز پس از گذشت نزدیک به یک سال و نیم، هیچ اثری از بهبود معیشت در جامعه دیده نمی‌شود و نه تنها تمام قول‌های رئیس جمهور در حد وعده مانده است، بلکه دولت با توسل به برخی قوانین، هر روز حلقه را بر مردم تنگ‌تر می‌کند؛ برای نمونه، سال گذشته، تنها بلیت قطار سه بار افزایش یافت و بلیت هواپیما به بهانه آزادسازی نرخ و بهبود کیفیت افزیش پیدا کرد، ولی اثری از خدامات بهتر دیده نشد. همچنین قیمت برخی خدمات دولتی از جمله برق، آب و تلفن و بهای گاز افزایش چشمگیری پیدا کرد. چندی پیش، دولت یکباره قیمت نان را افزایش داد و امروز نیز زمزمه‌های افزایش حامل‌های انرژی به گوش می‌رسد؛ وعده‌هایی که روزگاری از سوی دولت برای مهار تورم داده شده بود، یکی پس از دیگری از سوی خود دولت نقض می‌شود و خود دولت سردمدار ایجاد تورم در جامعه شده است.

خلاصه آنکه وضعیت موجود، باعث بروز نگرانی‌های بسیاری در جامعه شده است؛ از سویی دولت اعلام کرده که افزایش حقوق و دستمزد ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود و از سوی دیگر، شیب افزایش قیمت برای خدمات دولتی و برخی کالا‌های اساسی، ۳۰ تا ۴۰ درصد در نظر گرفته شده است؛ بنابراین، این رفتار دوگانه دولت، نه تنها باعث نارضایتی مردم که نمایندگان مجلس نیز شده است و حتی برخی از نمایندگان بر این باورند که اگر لازم باشد، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را متوقف می کنند.

بنا بر این گزارش، ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره این موضوع و احتمال افزایش قیمت بنزین به گفت: چیزی که این نماینده مجلس گفته‌، قطعا با استناد بر واقعیت بوده است؛ اما نکته این است که قانون باید اجرا شود و این در حالی است که این قانون قرار بود در سال جاری به پایان برسد؛ البته این قانون در سال گذشته اجرا نشد و باعث بروز آسیب‌هایی در جامعه شد.

وی گفت: در حال حاضر دو موضوع مطرح است؛ نخست اینکه با توجه به شرایط موجود، این قانون اجرا بشود یا متوقف شود و یا اینکه اگر اجرا شود، چه عواقبی می تواند داشته باشد، آن هم زمانی که ما در گذشته نتوانسته‌ایم این قانون را درست انجام دهیم و بنابراین، ادامه آن باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد.

این نماینده گفت: قانون باید اجرا شود، ولی نه به هر طریق ممکن. ما نمی‌توانیم به دلیل اجرای اشتباه در گذشته، با این وضعیت ادامه دهیم. افزایش دوباره حامل‌های انرژی، دولت و مردم را دچار مشکل خواهد کرد. این کار به مردم آسیب خواهد زد. اسم قانون زمانی خوب است که مردم آثار خوب آن را ببینند، ولی هنگامی که به ضرر مردم است، لزومی بر ادامه آن نیست.

هم اکنون اگر بنزین ۳۰ درصد افزایش پیدا کند، بی گمان مردم آسیب پذیر و کارمندان و کارگران دچار مشکلات شدید خواهند شد؛ بنابراین، ادامه این روند، جایگاه دولت را در نزد مردم سست خواهد کرد. مردم به امید روزی که اوضاع بهتر شود، فشارهایی را که در گذشته تحمل کرده‌اند، پشت سر گذاشته‌اند؛ بنابراین، اگر فشار‌ها از سوی دولت تشدید شود، برایشان قابل تحمل نخواهد بود.

وی گفت: دولت باید سنجیده عمل کند و قوانین اجرایی را به گونه‌ای سازماندهی کند که آسیبی به مردم نرسد. از سوی دیگر، مجلس نباید اجازه چنین کاری بدهد و همچنین اگر قوانین نیاز به بازنگری دارد، اصلاح کند. این گونه کار‌ها باید با حساسیت زیادی انجام شود، نه اینکه دولت بی‌تفاوت به اوضاع عمل کند.

این نماینده گفت: تفاوت دولت‌ها در این است که در پایان، عملکردشان به نفع مردم و جامعه باشد. وقتی قرار است هر دولتی به نفع خودش عمل کند و روحانی هم بخواهد راه احمدی‌نژاد را ادامه دهد و نه تنها وضعیت را بهبود ندهد، بلکه نسبت به گذشته بد‌تر هم بکند، چه فرقی بین آن‌ها هست؟

در پایان باید گفت، اگر دولت بخواهد در این گونه مسائل عادی برخورد کرده و با آن به مانند یک مسأله ساده و پیش پا افتاده برخورد کند، نه تنها مردم آسیب خواهند دید، که متضرر نیز خواهند شد. در شرایط موجود که اقدام اساسی در راستای بهبود وضعیت مردم صورت نگرفته، این کار آثار مثبتی نخواهد داشت و اگر این کار ادامه یابد، اعتماد مردم به این دولت از بین خواهد رفت و حتی شاید به مسائل دیگر هم با شک و تردید‌ نگاه شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن