تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804636629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبلغ: نرسیدن به منشور اجماع ملی مهمترین مشکل جامعه ایرانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مبلغ: نرسیدن به منشور اجماع ملی مهمترین مشکل جامعه ایرانی است زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: نرسیدن به منشور اجماع ملی و وفاق بر سر منافع و مصالح ملی مهمترین مشکل جامعه ایرانی است.


به گزارش ایرنا، "مرتضی مبلغ" جمعه شب در نخستین گردهمایی جوانان اصلاح طلب همراه دولت در سیستان و بلوچستان افزود: جامعه ایرانی با توجه به داشتن نیروهای برجسته، توانمند و ارزشی در تاریخ معاصر و منابع سرشار و عظیم متاسفانه در اجرای برنامه های پایه ای، مستمر و گسترده برای پیشرفت و تعالی خود عقیم مانده است.

وی گفت: در دوران بعد از انقلاب با تمام مشکلات، شرایط جنگ تحمیلی، فشارهای کشورهای مختلف و نابسامانی داخلی دولتمردان سعی کردند سنگی روی سنگ بگذارند و جامعه را به پیش ببرند اما کشور یک مرتبه با موجی از رفتارهای هیجانی و احساسی مواجه و رشد جامعه متوقف می شود.

وی ادامه داد: مهمترین علت این وضعیت این است که جامعه ایران هنوز به منشور اجماع ملی و وفاق بر سر منافع و مصالح ملی که بتواند بر آن پایبندی داشته باشد و استمرار ورزد نرسیده است.

وی افزود: به کرات در تاریخ داشتیم که نخبگان، بزرگان و دولتمردان به این منشورهای وفاق و اجماع ملی دست پیدا کردند اما به سرعت با بر هم خوردن قواعد بازی متوقف شدند که به عنوان نمونه می توان به سند چشم انداز 20 ساله اشاره کرد.

مبلغ با بیان این که سند ملی چشم انداز 20 ساله که در دو سال دولت خاتمی طراحی شد و در تمام لایه های دولت و حکومت مورد بررسی و تدوین قرار گرفت گفت: با تغییر دولت، دولت جدید به راحتی با اجرای این سند اعلام مخالفت کرد و در عمل هم خلاف آن عمل کرد و حتی برنامه پنج ساله اول را که بر اساس این چشم انداز نوشته شده بود را در موارد بسیاری متوقف کرد.

وی گفت: تا زمانی که نتوانیم زیرساخت های رسیدن به اجماع ملی، پایبندی و استمرار بر این وفاق را فراهم کنیم همچنان شاهد عقیم ماندن تلاش های بزرگ در کشور خواهیم بود.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات افزود: خوب است که محافل دانشگاهی بویژه دانشجویان عزیز که ذهن خلاق و پویا دارند و آینده خودشان را می خواهند در این کشور رقم بزنند بر روی نبود وفاق به عنوان مشکل تاریخی ایران کار کنند.

وی تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که کشور با این همه امکانات و پتانسیل بتواند برای رسیدن به آرمان های مطلوب و شایسته هم افزایی داشته باشد.

وی با تاکید بر این که این منشور اجماع در سطح ملی یک امر ضروریست گفت: جناح ها با توجه به وجود تنوع در بین خود باید بتوانند این منشور را برای جناح و جبهه خودشان تعریف کنند و به آن پایبند باشند، در غیر این صورت حرکت هایشان عقیم می ماند.

مبلغ گفت: با عنایت الهی و همت نخبگان، فعالان و فرهیختگان به تدریج به این نقطه از فرهیختگی و توانمندی رسیدم و آنچه در انتخابات سال 92 رخ داد تحت عنوان اجماع جبهه اصلاح طلبان یک دستاورد تاریخی بود.

وی با بیان اینکه جریان اصلاح طلب در انتخابات 92 با محوریت خرد جمعی توانست به یک اجماع همگانی برسد افزود: حضور دلسوزانه، فعالان و مسوولانه در صحنه به منظور تلاش برای تغییر مثبت و سازنده، تکیه بر خرد جمعی و ایثار و خودگذشتی از مهمترین ویژگی های اجماع اصلاح طلبان به حساب می آید.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان نمایش عظیم و باشکوهی از تلفیق شیعه و سنی است گفت: جریان های افراطی وحشتناکی که به اسم اسلام خون می ریزند و جان مردم بیگناه را می گیرند در منطقه وجود دارند که به نام دین، خواهان ایجاد تفرقه هستند اما تاکنون در این عرصه نا موفق بودند.

وی گفت: دولت روحانی قبل از انتخابات شعارهایی داده که مردم بر اساس این شعارها به او رای دادند و طبعا خواستار تحقق این شعارها هستند.

وی با بیان این که رییس جمهوری به کرات اعلام کرد که "من هرگز فراموش نکردم قول هایی را که به مردم دادم و تلاش می کنم آنها را به مرحله عمل برسانم" ادامه داد: خواسته های ما باید واقع بینانه باشد و نباید فراموش کنیم دولت در چه شرایطی روی کار آمده و میراث دار چه وضعیتی است.

این فعال سیاسی افزود: با توجه به فشارها، جوسازی ها، افراط گری ها و بحران سازی هایی که امروزه علیه دولت مشاهده می شود ضمن اینکه محق به مطالبه خواسته های بحق خود هستیم باید حواسمان باشد واقعیت ها را فراموش نکنیم و ناخواسته به جوسازی های افراطیون دامن نزنیم.

وی با بیان این که مهمترین وظیفه ما این است که زیرساخت ها را فراهم کنیم گفت: باید زیرساخت هایی که بتواند جامعه را به سمت سازندگی و فرهیختگی پیش ببرد فراهم کنیم تا شرایطی ایجاد شود که همه چیز در چارچوب عقلانی و منطقی خودش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این زیرساخت ها ورود به ساحت اجتماعی است گفت: نباید همش در ساحت سیاسی بمانیم زیرا ظرفیت اش محدود است، بلکه باید ادبیات دموکراسی را به جامعه یاد دهیم و سعی کنیم تعاملات سازنده با حوزه های آموزش و پرورش، محیط زیست، دانشگاه و تشکل های سیاسی ایجاد کنیم.

مبلغ تاکید کرد: ما علاوه بر برقراری تعامل در بین خودمان، باید با رقبا و مخالفان خود روبرو شویم و تعامل و گفت و گوی سازنده داشته باشیم.

وی با بیان این که اصلاح طلبان بیش از دو دهه است که در فشار و تنگنا زندگی می کنند گفت: اجماع شکل گرفته در جریان اصلاح طلبان نتیجه همین فشارها بوده است.

مبلغ اظهار داشت: نیازمند این هستیم که یک رقابت اساسی و سازنده در کشور حاکم باشد به طوری که جناح ها در اوج توانمندی، قدرت و اعتماد به نفس شکل گیرند، غیر از این امکان ندارد، مگر می شود با یک جناح کشور اداره شود.

وی گفت: ما از باب دلسوزی برای این کشور می گوییم که چرا یک جناح باید به خاطر رانت های مختلف دیگران ناتوان بماند و نتواند به آن سطح از توانمندی، اعتماد به نفس و اقتدار که لازمه یک رقابت سازنده است برسد.

وی ابراز امیدواری کرد برای انتخابات آینده مجلس اصلاح طلبان به عنوان یکی از جناح های کشور بتوانند با اقتدار، فرهیختگی و اتکا به خرد جمعی وارد میدان شوند و تلاش کنند وظیفه ملی، اسلامی و دینی خودشان را انجام دهند تا یک انتخابات پرشور و باشکوه داشته باشیم.
7307 / 653


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن