تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819232175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پهلوان فرخیان، نایب قهرمان اسبق کشتی جهان در بستر بیماری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پهلوان فرخیان، نایب قهرمان اسبق کشتی جهان در بستر بیماری شیراز - ایرنا- پهلوان محمد علی فرخیان نایب قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان به دلیل عارضه کلیوی در بستر بیماری به سر می برد.


جوان بودی و بر روی تشک با فن فتیله پیچ حریفان خود را به خاک می نشاندی و برایت صلوات می فرستادند اما اکنون که پیر شده ای و در بستر بیماری به سر می بری دیگر کسی احوالت را نمی پرسد.
این رسم روز گاراست پهلوان،بپا خیز بیماریت را با همان فنی که استادش بودی فتیله پیچ کن.
محمد علی فرخیان که در بیمارستانی در شهر منچسترانگلستان،همان جایی که با مدال نقره اش قهرمان تیم ملی کشتی ایران در سال 1965 شد، در حال دیالیزاست در گفت وگوی تلفنی با خبرنگارایرنا افزود:ازمردم ایران می خواهم که برایم دعا کنند.
وی افزود: چند روزی است که دربیمارستان بستری هستم و حالم طبق گفته پزشکان رضایت بخش است و زمانی که پرسنل بیمارستان متوجه شدند قهرمان کشتی هستم احترام زیادی برایم قایل شدند.
فرخیان که به سختی صحب می کرد ادامه داد: امیدوارم با دعای خیر مردم ایران این بیماری را که به هنگام دیالیز شدن بسیار سخت است را پشت سر بگذارم و بتوانم دوباره به وطنم باز گردم.
مرد افتخارآفرین کشتی ایران که 79 سال سن دارد در سال 1965 با کسب مدال نقره در وزن 57 کیلوگرم در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر منچستر انگلیس باعث قهرمانی و سربلندی تیم ملی کشتی آزاد ایران شد.
فرخیان سال 1314در محله دروازه سعدی شهر شیراز متولد شد و در سن 17 سالگی به کشتی روی آورد و خیلی زود به عضویت تیم ملی کشتی ایران در امد .
وی همچنین مقام نایب قهرمانی بازی های آسیایی 1966 بانکوک و چند مقام دیگر را در کارنامه دارد.ک/ 3
7368 /675


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن