تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819877656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوان در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جوان در یک نگاه تهران- ایرنا- روزنامه جوان عنوان های «آمریکا به اعتراضات دهه 1960 بر می گردد» و «ارسال به لحظه اطلاعات از فاصله سه هزار کیلومتری توسط بهپادهای سپاه» را برای انتشار در شماره روز شنبه برگزید.


این روزنامه تیتر یک را به موضوع آمریکا به اعتراضات دهه 1960 بر می گردد، اختصاص داد و عنوان کرد: کمتر از 2 هفته از اعلام بی گناهی پلیس سفیدپوستی که یک نوجوان سیاه پوست را در شهر فرگوسن به ضرب گلوله از پای درآورده بود نمی گذرد که دادگاهی در شهر نیویورک نیز حکم به تبرئه یک پلیس سفید پوست دیگر داد که یک شهروند سیاه پوست را چند ماه پیش خفه کرده بود، این حکم به تظاهرات ضدتبعیض نژادی در آمریکا که از 2 هفته پیش شروع شده، تحرکی دوباره بخشید. در همین حال شبکه سی ان ان در گزارشی در مورد اعتراض 2 روز اخیر نیویورک نوشت: معترضان تهدید کرده اند که با روند کنونی اعتراضات دهه 60 میلادی بار دیگر شکل می گیرد. «رابرت اسپریگز» 22ساله از شرکت کنندگان در تظاهرات واشنگتن به سی ان ان گفته است: «به نظر می رسد که داریم پسرفت می کنیم، بنابراین اگر لازم باشد بار دیگر مانند دهه 60 تظاهرات کنیم، این کار را خواهیم کرد.»
ارسال به لحظه اطلاعات از فاصله سه هزار کیلومتری توسط بهپادهای سپاه، تیتر دیگر روزنامه جوان است. سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش اساتید دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: ما حدود 10 سال قبل آرزو داشتیم یک پرنده بدون سرنشین در مسیری راهبردی و دوربرد داشته باشیم. اما سپاهی ها و بسیجی ها با تکیه بر تفکر «ما می توانیم» آن را عملی کردند. این کار در سوله های ساده آغاز شد و درنهایت موتوری ساخته شد که فن آوری ساخت آن ـ که نوعی موتور دوار بدون پیستون است ـ تنها در اختیار انگلیس بود و آمریکایی ها نیز از انگلیس تهیه می کنند. ما به این تکنولوژی دست پیدا کردیم و امروز کشورهای پیشرفته برای تهیه این موتورها با ما قرارداد می بندند. پهپادهایی که می توانند سه هزار کیلومتر را با فناوری رادارگریز طی کرده و تصاویری از میدان دید خود تهیه کنند و به لحظه آن اطلاعات را منتقل کنند. زمانی این موضوع فراتر از آرزوی ما بود، اما این کار را فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور انجام دادند.
این روزنامه به موضوع رؤیای کری برای رو یا رویی مستقیم ایران با داعش، پرداخت و نوشت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاران درباره اخباری که از اقدام هوایی ایران علیه داعش منتشر می شود، گفت که آمریکا خوشحال می شود که شاهد کمک ایران در جنگ با داعش باشد. برخی ناظران حدس می زنند که واشنگتن در نبود مسیر ارتباطی نظامی با تهران مقابل داعش، تلاش می کند پایه دوم رفتار تقابلی ایران، یعنی «علنی و اعلانی نشدن» رویارویی با داعش را مختل و جمهوری اسلامی را از رویارویی اعلان نشده با داعش وارد فضای جنگی با این گروه تروریستی نماید. یک منبع مطلع در این باره به جوان گفت: « ایران از همان روز های اول سقوط شهر موصل به دست داعش، نه تنها به دولت عراق کمک کرد بلکه نوعی تقابل اعلام نشده با این گروه تروریستی را در خارج از مرزهایش کلید زد. » به گفته او، اینکه رسانه های امریکایی خبر حمله هوایی ایران به داعش را منتشر می کنند، برای ایجاد تغییر در رویارویی ایران با داعش از وضعیت اعلام نشده و غیر مستقیم به وضعیت اعلام شده و مستقیم است. استقبال جان کری هم در همین راستا است.
روزنامه جوان با انعکاس سخنان آیت الله صدیقی خطیب نماز جمعه تهران مبنی بر اینکه هویت ضد استکباری افتخار دانشجویان ماست، نوشت: یکی از افتخارات دانشجویان ما این است که هویت ضد استکباری دارند، در فاصله کم از کودتای 28 مرداد سال 32 جنبش دانشجویی خود را نشان داد و سه تن از دانشجویان در مقابله با آمریکا جان خود را از دست دادند و ریشه جنبش دانشجویی با هویت ضد استکباری گره خورد. به گفته امام راحل دانشگاه ما دانشگاهی بود که غرب آن را برای ایجاد فاصله مردم و دین یا مردم و علم آورده بود و هیچ وقت استقلال و اکتشافات از این دانشگاه عاید کشور نمی شد زیرا مستشاران فرهنگی آن آمریکایی بودند اما اصالت مردم و ریشه جوانانی که حتی در دامان اساتید اروپایی رشد کردند اینگونه بود که انقلاب اسلامی را به کمک امام راحل و مردم به ثمر رساندند و این ضد استکباری بودن را در تسخیر لانه جاسوسی نیز نشان دادند.
این روزنامه با بازتاب عنوان رضایت مردم از نظام سلامت 15سال زمان می برد، به نقل از سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نوشت: در هیچ نظام سلامت کارآمدی در دنیا رضایتمندی مردم بالای 70 تا 75 درصد نیست، این موضوع به معنای آن است که رسیدن به تحول نیازمند 10 تا 15 سال زمان است. هاشمی درباره گام سوم طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: دولت، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان در این مسیر همراهی کردند. با وجود تمام کمبودهای اعتباری، وزارت بهداشت نیز بیش از هزار میلیارد تومان را برای اجرای این طرح لحاظ کرد و سازمان نظام پزشکی نیز در اجرای این طرح همکاری دارد.

**9128**9131


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن