تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803016041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامل در سخنان رئیس جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تامل در سخنان رئیس جمهور روزنامه پیام استان سمنان در سرمقاله روز شنبه خود با تاکید بر لزوم وفای دکتر روحانی به پیمان خود را مردم تاکید کرد: رییس جمهوری نگذارد که ظرفیت های حقوقی مردم مغفول بماند.


در این سرمقاله که با عنوان "تامل در سخنان رئیس جمهور" به چاپ رسیده است می خوانیم: "من پنج وزیر به مجلس معرفی کردم اما اگر لازم بود 50 وزیر معرفی می کردم. ما از وعده هایی که دادیم باز نخواهیم ایستاد. دوران افراط و زمان امنیتی بودن به سر آمده است. ما در دوران وحدت، اتحاد و اعتدال و فضای باز هستیم ..."
سخنان دکتر روحانی در استان گلستان، بسیار قابل تامل و دارای ابعاد مختلف است و جای نقد و تحلیل جامع دارد. نخست اینکه چه پیش آمده که رئیس جمهور برای تصدی وزارتخانه ای پنج معرفی کرده است و اگر لازم می شد این شمار به عدد 50 می رسید.
این رابطه دولت و مجلس حاوی نکته ها و اسرار مگویی است و چرا باعث می شود که عذر "فرجی دانا"ها را در وزارت علوم بخواهند و منطق و شخصیت و برنامه های استاد رشته پزشکی را در راس این وزارت خانه بسیار حساس بپذیرند. که خوب! هم داوری و هم تحلیل آن به آینده می ماند که خود وزیر هم به گفته ای در مجلس، مشروط بر مسند نشسته است.
اما در این مقال، قصد نوشته، در وفای به عهد رئیس جمهور حقوقدان به میثاقی است که با ملت و حداقل با موافقان خود به هنگام انتخابات بسته است و از فحوای کلام ایشان پیداست که هم افکار عمومی را می شناسد و هم می خواهد به حساسیت افکار عمومی پاسخ دهد و به آنچه گفته است در این دوره چهارساله، وفا کند.
البته ممکن است که بعضی روزنامه ها "تیتر" بزنند و چنین القا کنند که رئیس جمهور به تمامی وعده هایش تاکنون عمل کرده و نکته ای را فروگذار نکرده است; یعنی، در همین جا که ایستاده است، باز ایستد و کفایت دارد و دیگر جلوتر نرود.
در حالی که رئیس جمهور محترم در ردای حقوقی چهارساله خود راههای بسیاری برای رفتن دارد و می داند که با اعتدال و تدبیر، باید فضای باز سیاسی ایجاد کند; با جهان به تعامل برخیزد; پرچم وحدت و اتحاد برافرازد; حقوق از دست رفته ایران را در عرصه های بین المللی استیفا کند; آب رفته را در ناملایمات اجرایی به جوی بازگرداند; تورم افسار گسیخته را مهار نماید; اختلافات فاحش دریافتی های غیرمتعارف را متعادل کند و اگر نمی تواند نفت را بر سفره ها بیاورد خود سفره های بادبرده را به خانه ها و به صاحبانش برگرداند و کسانی را به عنوان بازوان اجرایی، پیرامون خود بپذیرد که مشروعیت و اهلیت کار و خدمت را داشته باشند و چنان نباشد که قوه قضایی کشور به اضطرار افتد و هزینه بپردازد و نزدیکان و مقربان و خاصان را به احکام سنگین محکوم کند تا کوس رسوایی برخی مجریان را بر بام و در خودی و بیگانه بکوبند و دریافت هزینه ها را از کیسه مردم بی خبر و بی گناه بخواهند.
رئیس جمهور، قول داده است که در عرصه های سیاسی و اقتصادی و گردشگری و علمی و ... ما را به همان منزلتی برگرداند که بایسته آنیم و در سیاست داخلی - هر چند وقفه ای در احقاق حقوق سیاسی و شهروندی مردم ایجاد شده - آنچه باید و ظرفیت قانونی است پای فشرد و از موانع نهراسد و پای پس نکشد هر چند که راه بس مخوف و مقصد بس بعید باشد چون هم مصلحت بقای نظام و کیان کشور و منافع و مصالح ملی و هم صلاح حال و آینده اوست و تاریخ منتظر است که در فتح باب خود از او به نیکی بنویسد و به نیکویی یاد کند.
روحانی که به دنیای واقعیت ها وقوف دارد و از عالم خیال ، پرهیز ، هم در حوزه طی سلوک کرده و هم مدارج دانشگاهی را پیموده، هم دنیای غرب را می شناسد و هم با بایسته ها و راز و رمزهای شرق آشناست، هم جهان را می شناسد و هم استعداد و نیاز وطن را و می داند که همه همانندان دلسوخته دین و کشور حامیان منطقی منطق و استدلال وی هستند باید در عین شکیبایی و سنجیدگی، مشی خود را ادامه دهد و به پیمان خود با مردم وفا کند و نگذارد که ظرفیت های حقوقی مردم مغفول بماند.
روحانی باید به این ظرافت ها بیش تر عنایت داشته باشد که حق ایران و ایرانی هم در داخل و هم در گردونه سیاست و حقوق بین المللی، گرفتنی است و مدبرانی همچون "ظریف" در جامعه نخبه پرور ما کم نیستند پس آنان را که دغدغه این مرز و بوم و دین و ملت دارند به یاری بخواهد و از سنگ رهگذران بیمی به دل راه ندهد و به یاد آورد که قوام و دوام و تداوم حکومتها به پای بندی عهودی است که با مردم بسته اند و اراده مردمی است که مثل تخته های پولاد به هم پیوسته اند تا از برگزیدگان و برکشیدگان خود حمایت کنند.ک/1
599


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن