تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820002175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريکا به دنبال مديريت مذاکرات براي مقاصد انتخاباتي و سياسي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۳ (۲۲:۵۹ب.ظ)
عضو کميسيون امنيت ملي: آمريکا به دنبال مديريت مذاکرات براي مقاصد انتخاباتي و سياسي است عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريکايي‎ها و انگليسي‎ها مي‎خواهند مذاکرات به نحوي مديريت شود که تا نزديک شدن به انتخابات مجلس شوراي اسلامي و همچنين انتخابات مجلس خبرگان رهبري طول بکشد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، محمد جواد کريمي قدوسي، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس شوراي اسلامي در همايش اقتصاد مقاومتي، راه حل منطقي و بررسي آخرين مسائل پيرامون مذاکرات در سالن همايش‎هاي مدرسه علميه معصوميه برگزار شد، گفت: نبايد جرياني امور کشور را در دست داشته باشد که عملا تفکر غرب را قبول دارد.
وي با اشاره به اين‎که بايد جلوي اين جريان ايستادگي کنيم، اظهار داشت: آمريکا و انگليس تلاش مي‎کنند که از اين جريان به نفع مواضع خود بهره ببرند و با حمايت پنهان خود از اين جريان درصدد قدرتمند کردن اين جريان هستند.
کريمي قدوسي با بيان اين‎که تيم مذاکره کننده سابق در مذاکرات آلماتي 2 به امضاي توافق نامه نزديک شده بود، ابراز داشت: ما در آن مذاکره قبول کريم که اورانيوم 20 درصد را تعليق کنيم و در مقابل هم وزن توليد اورانيوم ما آنها تحريم بانک مرکزي و فروش نفت را تعليق کنند.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: پيشنهاد آنها براي توافق‏نامه نهايي تعليق تحريم پتروشيمي و تحريم کشتيراني بود ولي در نهايت آنها پيشنهاد تيم مذاکره کننده ما را پذيرفتند و زماني که آماده امضاي توافق نامه شديم انگليسي‏ها وارد معرکه شدند و با يک سخنراني اين توافق را بهم زدند.
کريمي قدوسي با بيان اين‏که ورود انگليسي‎ها و دخالت آنها در امضاي اين توافق نامه از قبل برنامه‎ريزي شده بود، اظهار داشت: آنها به دليل نزديک شدن به زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري اين توافق نامه را به هم زدند تا در انتخابات براي اهداف خود از آن استفاده کنند.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اين‎که شعارهاي پيرامون انرژي هسته‏اي، در انتخابات سال 92 تأثير بسياري داشت، تصريح کرد: غربي‏ها در آن زمان از استفاده اين شعارها حمايت ويژه‏اي کردند.
نماينده مردم شهر مشهد در مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت: آمريکايي‎ها و انگليسي‎ها مي‎خواهند اين مذاکرات به نحوي مديريت شود که تا نزديک شدن به انتخابات مجلس شوراي اسلامي و همچنين انتخابات مجلس خبرگان رهبري طول بکشد تا بتوانند از اين مذاکرات براي رسيدن به اهداف شان استفاده کنند.
کريمي قدوسي با بيان اين‎که آمريکايي‎ها و انگليسي‎ها مي‎خواهند به نحوي اين توافق نامه تنظيم شود که ساختار اين دو مجلس تغيير کند، تصريح کرد: ذهنيت مردم، بازار، امنيت و آبروي مردم با مذاکره و عدم مذاکره گره خورده است و آنها مي‏خواهند از اين شرايط به نفع خود در انتخابات اين دو مجلس استفاده کنند.
وي با اشاره به اين‏‎که مواضع رهبر معظم انقلاب در اين شرايط خطير متوجه تبيين اتفاقاتي که در اين مسأله روي مي‏دهد براي افکار عمومي است، عنوان کرد: برخي رسانه‏ها براي تشويش اذهان عمومي اطلاعات نادرستي را به مردم مي‏دهند.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اين‏که وظيفه ما تبيين سخنان رهبر معظم انقلاب است، افزود: برخي از افراد مسؤول به نحوي سخن مي‏گويند که انتظار دارند در مقابل تيم مذاکره کننده کسي نقد نکند و سکوت اختيار کند.
نماينده مردم شهر مشهد در مجلس شوراي اسلامي به ارتباط برخي مسؤولان جمهوري اسلامي با آمريکايي‎ها اشاره کرد و ابراز داشت: از اين ارتباط هيچ فايده‎اي نصيب کشور نشد بلکه سخنان آمريکايي‎ها اهانت آميز تر و باج خواهي آنان افزون تر شد.
وي با تأکيد بر اين‎که اين مذاکرات تنها يک دستاورد داشته است و آن هم ثابت شدن دشمني آمريکا براي برخي از افراد داخل کشور است، اظهار داشت: آنها تا الان هيچ تحريمي را تعليق نکرده‏اند بلکه 100 مورد نيز به تحريم‎ها اضافه کرده‎اند.
کريمي قدوسي با بيان اين‎که طرف مقابل مذاکره کننده به دنبال اهداف ديگري در اين مذاکرات هستند، تصريح کرد: آنها مي‏خواهند با تمديد مذاکرات به درون نظام ضربه بزنند و به خوبي مي‏دانند که انتخابات يکي از شاهرگ هاي مشروعيت نظام است و با ايجاد ضربه زدن به اين شاهرگ به دنبال تمديد مذاکرات تا آستانه انتخابات هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن