تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819247296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاوروف: حیثیت فرانسه به اجرای قرارداد میسترال بستگی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: لاوروف: حیثیت فرانسه به اجرای قرارداد میسترال بستگی دارد مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: حیثیت و وجهه فرانسه به اجرای قرارداد ناو بالگردبر میسترال این کشور با روسیه بستگی دارد.


به گزارش ایرنا به نقل از کانال تلویزیونی روسیه24 ،لاوروف روز جمعه در یک نشست خبری در مورد مساله تحوویل دو ناو میسترال فرانسوی به روسیه خاطرنشان کرد: این مساله روسیه نیست بلکه مساله ای حیثیتی برای فرانسه است.
لاوروف گفت: فرانسه باید قرارداد میسترال با روسیه را اجرا کند.
رییس دستگاه دیپلماسی روسیه بر لزوم تحویل هر چه سریعتر یکی از دو ناو بالگردبر میسترال به روسیه که تاریخ مقرر آن در ماه اکتبر گذشته اعلام شده بود، تاکید کرد.
وزیر خارجه روسیه در حالی این سخنان را بیان کرد که وزیر دفاع فرانسه امروز به روسیه هشدار داد که ممکن است پاریس دو ناو میسترال را هیچگاه به مسکو تحویل ندهد.
به گزارش رسانه های روسی، "ژان ایو لدریان" در گفتگو با کانال تلویزیونی فرانسوی BFM TV
گفت: ممکن است هیچگاه ناوهای میسترال را به روسیه تحویل ندهیم تا روسها مسئولیت خود را درک کنند.
قرارداد فروش دو ناو برنامه ریزی و فرماندهی با ویژگی حمل بالگرد به روسیه در زمان ریاست جمهوری "نیکلا سارکوزی" در سال 2011 و به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون یورو امضا شد.
"ولادی وستوک" اولین ناو این قرارداد در پنج مارس (14 اسفند ماه) آزمایش های دریایی خود را پشت سر گذاشت. این کشتی قرار بود در ماه اکتبر تحویل داده شود و قبل از پیوستن به ناوگان روسیه در اقیانوس آرام، در سال 2015 در سن پترزبورگ مسلح شود.
معاون وزیر دفاع روسیه هفته گذشته به دنبال اعلام تصمیم دولت فرانسه مبنی بر تعویق تحویل ناو میسترال به مسکو، نسبت به عواقب این اقدام به پاریس هشدار داد.
یوری بوریسوف روز سه شنبه درجمع خبرنگاران گفت: فرانسه ممکن است در پرداخت خسارت بابت عدم اجرای قرارداد ناو میسترال به روسیه دچار مشکل شود.
معاون وزیر دفاع روسیه گفت: طرف فرانسوی، در وهله اول باید مشکلات در رابطه با پرداخت خسارت و عودت دادن مبلغ پیش پرداخت قرارداد به روسیه را حل کند.
بوریسوف گفت که روسیه به عنوان طرف سفارش دهنده قرارداد به تعهدات خود در این قرارداد عمل کرده است و همانند کشوری متمدن مطابق با مفاد قرارداد عمل خواهد کرد.
معاون وزیر دفاع روسیه به امکان شکایت روسیه به مراجع قضایی بین المللی در مورد مساله ناو میسترال اشاره کرد.
برخی مقامات روس از امکان درخواست جریمه 3 میلیارد دلاری مسکو از پاریس بخاطر عدم اجرای قرارداد میسترال خبر داده اند.
اروپام*5*391** 3404


14/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن