تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805525197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 101 درصدي زکات جمع آوري شده در استان قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۳ (۴:۵۸ق.ظ)
رشد 101 درصدي زکات جمع آوري شده در استان قزوين مدير کل کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين اضافه كرد: امروز ما بيش از گذشته به تفکر ناب بسيجي که برگرفته از انديشه‌هاي الهي است، نياز داريم و بايد در اين زمينه تلاش کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين گفت: از رشد 101 درصدي زکات جمع آوري شده طي هشت ماهه نخست سال جاري جمع آوري شده است.
هدايت صفري در ديدار با سرپرست سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين بيان داشت: بسيج شجره طيبه و ستون استوار نظام در برابر هجمه هاي مختلف دشمنان است كه تاكنون در عرصه هاي مختلف كارنامه درخشاني را از خود بر جاي گذاشته است.
وي ادامه داد: بسيج يک حرکت اجتماعي است که در هر جامعه اي با توجه به فرهنگ آن جامعه و به اشکال مختلفي در اثر شرايط خاص بوجود مي آيد. حتي در دوران صدر اسلام نيز به هنگام حمله کفار و منافقين عليه مسلمانان زماني که فرمان تشکيل نيروي مبارز عليه آنها داده مي شود مسلمانان داوطلبانه در مساجد گردهم مي آمدند تا توان خود را از نظر نيروي انساني و تجهيزات نظامي براي مقابله با دشمنان اسلام بسيج کنند .
وي در ادامه با اشاره به موضوع زكات و لزوم اجراي اين فريضه الهي اظهار داشت: زکات يکي از واجبات مالي و عبادي است که در نظام اسلامي از اهمّيت بالايي برخوردار است و در منابع ديني در رديف نماز قرار گرفته است اگر زکات اموال مطابق آنچه که در فقه اسلامي آمده مورد عمل قرار گيرد و به مرحله اجرا در آيد، اکثر کمبودهاي اقتصاي، فواصل طبقاتي و نيازهاي مستمندان برطرف مي ‏شود و در جامعة اسلامي، عدالت اجتماعي به پا خواهد شد.
صفري عنوان كرد: در دوران حکومت پيامبرگرامي اسلام‏ (ص) و امام علي بن‏ ابي‏طالب ‏(ع) اکثر گرفتاري ها و کمبودها و نيازهاي اقتصادي از طريق زکات تأمين مي‏ شد، در اهميت زکات و جايگاه آن و تأکيد بر اينکه مردم بايد زکات اموالشان را بپردازند، روايات زيادي از اهل‌ بيت عصمت و طهارت (ع) وارد شده است. به طور مثال در روايتي از امام جعفر صادق‏ (ع) آمده است: "اموال خود را با دادن زکات حفظ کنيد و بيماران و مريضان خود را با دادن صدقه مداوا کنيد. به درستي که هيچ مالي در بيابان و در صحرا از بين نرفت، مگر آنکه زکات آن داده نشد".
وي تصريح كرد: در حقيقت، دادن زکات اموال موجب بيمه شدن ثروت آدمي است، همان گونه که زکات فطره نيز بيمه جان و عمر انسان است، بنابراين در حُسن تزکيه اموال و خوبي و ارزشمند بودن زکات جاي بحث و ترديدي وجود ندارد.
مدير کل کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين اعلام كرد: كميته امداد امام خميني (ره) در اين زمينه تلاش هاي خوبي انجام داده به طوري كه ميزان زكات جمع آوري شده در سال 84 با 10 ميليون تومان آغاز شد، ولي؛ طي هشت ماهه نخست سال جاري اين رقم به هشت ميليارد رسيد كه به نسبت مدت مشابه سال گذشته با رقمي حدود چهار ميليارد از رشد 101 درصدي برخوردار است البته پيش بيني ما اين است كه تا پايان سال جاري ميزان زكات جمع آوري شده به 110 ميليارد ريال برسد.
وي تأكيد كرد: درخواست ما اين است که جهاد کشاورزي در انتخاب کشاورزان نمونه به شاخصه پرداخت زکات از سوي کشاورزان توجه کند و همچنين در اختصاص پروژه هاي کشاورزي و خدمات کشاورزي، روستاهايي که در آن روستاها زکات بسيار پررنگ است در اولويت هاي اجرايي شما قرار داشته بگيرند.
صفري افزود: در کلاس هاي ترويجي و آموزشي شايسته است از حضور و مشارکت امداد بهره گرفته شود تا بتوانيم اين فريضه واجب الهي را به نحو احسن تبليغ و ترويج و تبيين کنيم تا ازاين طريق فرهنگ پرداخت زکات را به نحو مطلوب در بين آحاد جامعه؛ بخصوص کشاورزان عزيز نهادينه کنيم و همچنين ديدار چهره به چهره با زکات دهندگان براي ترغيب و تشويق اين عزيزان موضوع ديگري است كه مي توان با اهميت بيشتري به اين موضوع پرداخت که درخواست داريم در اين امر همکار و همراه اين نهاد مقدس باشيد.
در ادامه کشاورز سرپرست جهاد کشاورزي استان قزوين اظهار داشت: از تلاش هاي امداد براي خدمت رساني به محرومان و احياي فريضه الهي زکات کمال تقدير و تشکر را داريم.
كشاورز محمديان يادآور شد: در تبيين و فرهنگ سازي زکات در بين آحاد مردم، اين نهاد مقدس گام هاي خوبي برداشته است در نتيجه ما نيز آمادگي داريم در هر زمينه اي؛ بخصوص در زمينه زکات که نياز به کمک وهمکاري و همياري جهاد کشاورزي باشد با اين نهاد مقدس همکاري کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن