تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798550200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبليغ اينترنتي دين در دستور کار نهادهاي فرهنگي و جامعه روحانيت قرار بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۱ب.ظ)
حجت‌الاسلام فلاحي: تبليغ اينترنتي دين در دستور کار نهادهاي فرهنگي و جامعه روحانيت قرار بگيرد پاسخگويي به يک شبهه گاه جواب‌هاي متعددي را مي‌طلبد تا افراد با ديدگاه‎‌هاي متفاوت قانع شوند، پس در فضاي مجازي هنگام مواجهه با مطالب و مضاميني که با مباني اسلام منافات دارد بايد توسط کارشناسان و متخصصان ديني پاسخ‌هايي متقن و محکم و در عين حال مشروع و گسترده ارائه شود.
حجت‌الاسلام حسين فلاحي‌اصل، عضو هيأت علمي داشگاه لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاري موج از خرم‌آباد، با اشاره به ضرورت تبليغ دين در فضاي مجازي، گفت: امروز فضاي مجازي دنياي گسترده‌اي از اطلاعات گوناگون است که به‌واسطه کاربران اينترنت که عمدتاً هم قشرجوان هستند مجموعه‌اي از نگرش‌ها، اعتقادات و فرهنگ‌هاي مختلفي در آن به اشتراک گذاشته مي‌شود.
وي اظهار کرد: براي اين‌که فضاي مجازي محيطي براي القاي شبهات نباشد، حداقل کاري که مي‌توان انجام داد، پاسخگويي به شبهات است گاهاً برخي از افراد با نفي و اثبات مطالبي درباره امور ديني موجب شکل‌گيري شبهات و ابهامات زيادي در ذهن افراد مي‌شوند.
حجت‌الاسلام فلاحي‌اصل ادامه داد: پاسخگويي به شبهاتي که در رابطه با دين مطرح مي‌شود امکان‌پذير و آسان است؛ زيرا دين همه جانبه اسلام ازهيچ‌ موضوعي فروگذار نکرده است وقتي که به يک سؤال و شبهه پاسخ داده مي‌شود حتي اگر رفع نشود، حداقل مخاطب را به تأمل وا‌مي‌دارد، ولي؛ اگر به‌طور پيوسته سؤالات بي‌پاسخ بمانند موجب انحراف و آسيب‌پذيري جامعه مي‌شود.
عضو هيأت علمي دانشگاه لرستان اضافه کرد: کساني‌که شبهات ديني را دريافت مي‌کنند ممکن است سطح آگاهي کمي نسبت به مسائل ديني داشته باشند در نتيجه اين شبهات را مهم تلقي کرده و درصورتي‌که پاسخ مناسب را دريافت نکند، دچار ضعف در اعتقادات مي‌شوند.
حجت‌الاسلام پناهي‌اصل روشنگري و پاسخگويي به شبهات ديني و دفاع از ارزش‌هاي اسلام در فضاي مجازي را بسيار مهم و اساسي تلقي کرد و افزود: پاسخگويي به يک شبهه گاه جواب‌هاي متعددي را مي‌طلبد تا افراد با ديدگاه‎‌هاي متفاوت قانع شوند، پس در فضاي مجازي هنگام مواجهه با مطالب و مضاميني که با مباني اسلام منافات دارد بايد توسط کارشناسان و متخصصان ديني پاسخ‌هايي متقن و محکم و در عين حال مشروع و گسترده ارائه شود.
وي اظهار کرد: يکي از آسيب‌هايي که در فضاي مجازي وجود دارد تحريف فلسفه عاشورا و وارونه جلوه دادن حقايق عزاداري‌هاي امام حسين (ع) و تبديل زيبايي‌هاي عزاداري به انزجار در قالب اشاعه تصاوير قمه‌زني است که بخشي از اين تبليغات منفي از جانب تکفيري‌ها اعمال مي‌شود و کشورهاي غيرمسلمان هم که در رابطه با شفاف‌سازي پيرامون اين موضوع احساس تکليف نمي‌کنند، لذا مسووليت اين آگاهي‌بخشي و دفاع از اسلام بر عهده شيعيان است.
حجت‌الاسلام فلاحي‌اصل بيان کرد: يکي از الزامات تبليغ دين در اينترنت اين است که دانشگاه‌ها با قابليت‌هايي که دارند مانند قدرت قلم، دسته‌بندي مطالب و آشنايي با زبان‌هاي روزدنيا و هم‌چنين حوزه‌هاي علميه به‌واسطه برخورداري از منابع و متون غني اسلامي با هم‌افزايي و اتحاد، فضاي مجازي را اعتدال بخشند تا صرفاً محلي براي تبليغات سوء دشمنان و عناوين غيراخلاقي نباشد، بلکه به اندازه کافي مطالب ارزشي و اخلاقي نيز براي جوانان در دسترس باشد.
عضو هيأت علمي دانشگاه لرستان با اشاره به اهميت تغيير نگرش طلاب در راستاي تيلبغ اينترنتي دين، تصريح کرد: طلاب و مبلغين ديني صرفاً نبايد به تبليغ سنتي اکتفا کنند، بلکه اقتضائات زمانه ونيازمندي‌هاي روز مي‌طلبد که تبليغ دين در فضاي مجازي را که مصداق امر به معروف و نهي از منکر است در دستور کار همه نهادهاي فرهنگي خصوصاً جامعه روحانيت قرار بگيرد.
حجت‎‌الاسلام حسين فلاحي‌اصل بيان کرد: بايد احساس نياز در رابطه با ضرورت تيلبغ دين در فضاي مجاري ‌ميان متوليان امور ديني و فرهنگي نهادينه شده و در رأس امور تبليغي قرار بگيرد، لذا لازم است که يک نهضت نرم‌افزاري براي حفظ ارزش‌هاي اسلامي در فضاي مجازي شکل بگيرد.
وي در پايان بيان کرد: وجود اختلاف ميان اهل سنت و تشيع و انتشار مطالب ضد و نقيض در فضاي مجازي در واقع آب به آسياب دشمن ريختن است که بايد اين موانع برطرف شوند. يکي ديگر از مسائلي که در زمينه قعاليت مذهبي در فضاي مجازي بايد مورد توجه قرار بگيرد اين است که سعي شود مطالبي مختصر و مفيد را منتشر کنند زيرا معمولاً از مطالب طولاني استقبال نمي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن