تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819678067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران هم اکنون بزرگ ترين تشکيلات دموکراتيک خاورميانه را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۴۷ق.ظ)
لاريجاني در پايان سمينار دوجانبه حقوق بشري ايران و ايتاليا؛ ايران هم اکنون بزرگ ترين تشکيلات دموکراتيک خاورميانه را دارد دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه گفت: ايران هم اکنون بزرگ ترين تشکيلات دموکراتيک خاورميانه را دارد و همچنين پيشرفته ترين کشور در عرصه علم و فناوري در منطقه است.
به گزارش خبرگزاري موج، دبير ستاد حقوق بشر کشورمان در انتهاي نشست سه روزه حقوق بشري که در شهر سيراکوزاي جزيره سيسيل در ايتاليا برگزار شد با اشاره به اين که توسعه همکاري هاي دوجانبه در زمينه هاي قضايي و حقوق بشري در دستور کار ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران قرار دارد گفت: ما به همه تجربيات دنيا احترام مي گذاريم و نهايتا از همه آن بخش هايي از اين تجربيات که با فرهنگ و باورهاي خودمان نزديک و هماهنگ است استفاده مي کنيم.
لاريجاني با اشاره به اينکه ايران هم اکنون بزرگترين تشکيلات دموکراتيک خاورميانه را دارد، همچنين پيشرفته ترين کشور در عرصه علم و فناوري در منطقه است گفت: اين پيشرفت ها مرهون تجربه اي است که ما پس از انقلاب اسلامي به دست آورديم و آن تجربه چيزي نبود جز بناي يک نظام سياسي، مدني بر اساس عقلانيت اسلامي.
دبير ستاد حقوق بشر در ادامه سخنان خود در پايان سمينار دوجانبه ايران و ايتاليا گفت: البته اين تجربه ما مورد علاقه و خوشايند همه نبود و لذا از همان ابتدا ما با چالش هايي رو به رو شديم و هر روز موانع سر راه ما گذاشته مي شد و ما از همان ابتدا دريافتيم که ساختن يک جامعه مدرن کار و تلاش لازم دارد و اين کالايي نيست که بتوان آن را از خارج وارد کرد و بايد روي پاي خود بايستيم و اين مشکلات را حل کنيم و به فضل خدا تا حالا موفق بوده ايم.
لاريجاني با بيان اين که عزم ايران داشتن روابط خوب با جهان است گفت: جمهوري اسلامي ايران به همه تجربيات دنيا با احترام نگاه مي کند و اين بخشي از فرهنگ ما ايراني ها است که دستاوردها و تجربيات ديگران را خوب نگاه مي کنيم و نهايتا آنچه که با فرهنگ و باورهاي خودمان است را به کار مي گيريم و يا بخش هاي زيادي از اين تجربيات را بومي مي کنيم.
دبير ستاد حقوق بشر گفت: به نظر من معقول ترين تعريف درباره مفهموم جديد جهان شمولي حقوق بشر نيز همين است که ما در دنيا به همه نگاه کنيم و از تجربيات خوب يکديگر ياد بگيريم. جهان شمولي حقوق بشر اين نيست که تنها يک تجربه را براي مثال آنچه در غرب و پس از رنسانس اتفاق افتاد و البته براي ما محترم است را بگيريم و بقيه تجربيات دنيا را تحقير کنيم.
در پايان اين نشست دکتر محمود شريف بسيوني رئيس هيأت عاليرتبه قضايي و حقوق بشري ايتاليا ضمن قدرداني از حضور و مشارکت سازنده هيأت ايراني در اين سمينار بهترين راه براي نزديک شدن افکار و فهم درست از يکديگر را توسعه گفت و گوها و نشست هاي مشترک دانست و گفت: ما در اين سمينار دو جانبه متوجه شديم که ايران چگونه قصد دارد در عين حال که به سنت ها و فرهنگ اسلامي خود وفادار مانده است، در جهان امروزي رشد کند و تبديل به يک کشور مدرن شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن