تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803050064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشجویان قشر روشنفکر و پیشتاز جامعه باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه زنجان : دانشجویان قشر روشنفکر و پیشتاز جامعه باشند زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دانشجویان قشر روشنفکر، پیشرو، فرهیخته و بیش از گذشته در جامعه پیشتاز باشند.


به گزارش ایرنا ، آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان با گرامیداشت 16 آذر سال 1332به عنوان روز دانشجو بر لزوم مشارکت فعالانه دانشجویان در زمینه های مختلف تاکید کرد.
وی یادآوری کرد: دانشجویان قشر مهم و خاص در جامعه به شمار می روند و در مقایسه با دیگر افراد جامعه تفاوت هایی دارند و همواره باید پیشگام باشند.
آیت الله خاتمی با اشاره به واقعه 16 آذر سال 1332 افزود: در تاریخ 24 آبان ماه همان سال اعلام شد نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می آید تا مجددا دوره طاغوت را به ایران بازگرداند و به نوعی قدرت مانور خود را بازیابد.
وی اظهار کرد: در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را نشان دهند.
امام جمعه زنجان ادامه داد: تحصن و اعتراض جمعی از دانشجویان پیرو خط امام دانشگاههای ایران منجر به شهادت سه نفر از آنان شد و این روز به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این کشور ثبت گردید.
وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان نگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: ایشان در سخنانی دانشجو را فردی روشنفکر تمام عیار و قشر برگزیده جامعه معرفی کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به 18 آذر معرفی کشور عراق به عنوان مسوول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل متحد در سال 1370 اشاره کرد و گفت: پیروزی در هشت سال دفاع مقدس حاصل خون پاک شهدا، توکل به خدا، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام، ایستادگی و پایداری آزادگان در زندانهای رژیم بعثی، مقاومت ملت و پشتیبانی مردم جهادگر و انقلابی و ایثارگر در این مدت بود.
وی یادآوری کرد: در این روز همه و حتی سازمان ملل اعتراف کرد که آغازگر اصلی جنگ رژیم عراق بود و این مهم در تقویم کشور به ثبت رسیده است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه روز 19 آذر به عنوان روزجهانی حقوق بشر نامگذاری شده است، ادامه داد: عالی ترین و جامع ترین، قانونی که در آن به حقوق تمام موجودات توجه شده در دین مقدس اسلام است.
وی ابراز کرد: کشور آمریکا همواره خود را منادی و پرچم دار احقاق حقوق بشر می داند این درحالی است که کشته شدن یک فرد سیاهپوست با رفتار غیرمتعارف نیروهای امنیتی خشم مردم این کشور به ویژه سیاهپوستان را به دنبال داشته است.
امام جمعه زنجان همچنین تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را در این روز اقدامی ماندگار از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: این شورا وظیفه سیاستگزاری در حوزه فرهنگی را بر عهده دارد که اقدامات مفید و هدفمند در این بخش اثر گذاری بهتری به دنبال دارد.
596/7320


14/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن