تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821243626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از دستگاه هاي خودپرداز ويژه معلولان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۴۹ق.ظ)
رونمايي از دستگاه هاي خودپرداز ويژه معلولان براي نخستين بار با حمايت بانک شهر در راستاي ارائه خدمات مناسب بانکي به معلولان، نصب دستگاه هاي خودپرداز ويژه معلولان در دستور کار قرار گرفت که همزمان با برپايي همايش بزرگ معلولان در سالن شهيد آويني به دست مديران شهري رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاي موج، در ايران معلولان در استفاده از خدمات بانکي نظير خودپرداز با چالش هاي جدي مواجه هستند و با وجود آنکه برخي از بانک ها ادعا مي کنند ابزارهاي متناسب با نيازمندي معلولان تعبيه کرده اند، اما؛ هنوز هم نبود ابزارهاي خاص و مکان هاي ارائه خدمات بانکي مخصوص معلولان در جامعه محسوس است؛ چرا که محل نصب خودپرداز بايد به گونه اي باشد که در ديد مشتريان بوده و موجب جلب نظر آنها شود. در عين حال در محلي باشد که به دليل رفت و آمد بالا از نظر امنيتي نيز ايمن باشد.
بانک شهر براي اولين بار در راستاي حمايت از معلولان، طرح ارائه خدمات بانکي براي معلولان در خارج از شعب را در دستور کار قرار داده است، به طوري که در اين طرح معلولان مي توانند تمامي فعاليت هاي بانکي خود را در خارج از شعب و در محل هاي تعبيه شده مناسب با شرايط آنها انجام دهند.
در اين راستا بانک شهر براساس استاندارد ADA (استاندارد جهاني ارائه خدمات به معلولان) مکان هايي را براي نصب اين تجهيزات بانکي در نظر گرفته است، به طوري که با دستگاه هاي خود دريافت ديگر مشکلات رفتن به شعب و دشواري هاي واريز وجه به حساب را براي معلولان مرتفع کرده است.
از مهمترين ويژگي هاي اين دستگاه ها رعايت استانداردهاي ADA از نظر ارتفاع، محل قرارگيري صفحه نمايش، کنتراست رنگ، محل ورودي کارت و محل صدور رسيد مي باشد. اين در حالي است که يکي از ويژگي هاي مهم اين خوددريافت ها براي افراد داراي مشکلات بينايي است. به طوري که امکان قرار دادن پول به صورت رندوم وجود دارد و نيازي نيست پول ها به ترتيب خاصي در دستگاه قرارداده شود.
بر اساس اين گزارش خودپردازهاي بانک شهر طوري مناسب سازي شده است که براي افراد داراي صندلي چرخدار و يا داراي مشکل حرکتي به راحتي قابل دسترسي و استفاده هستند. طبق اين استاندارد محدوده دسترسي به دستگاه خودپردازهاي معلولين بانک شهر، بدون کانتر، از بالا 122سانتي متر و از پايين 38 سانتي متر از سطح زمين است.
از ديگر ويژگي هاي دستگاه هاي خودپرداز ويژه معلولان صفحه کليد دستگاه هاي خودپرداز است که درآن اعداد روي کيبورد با پس زمينه آن در تضاد است و در نتيجه به راحتي قابل مشاهده مي باشد. ضمن اينکه شماره 5 اين کيبورد متفاوت از ساير کليدها قابل لمس است.
همچنين صفحه نمايش اين دستگاه خودپرداز 3.16 اينچ به بالاست. به طوري که کارکترهاي نمايش داده شده در اين دستگاه خودپرداز با پس زمينه صفحه نمايش در تضاد است. از اين رو امکان مشاهده و تشخيص آن براي معلولان آسان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن