تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819175179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب دستگاه جي پي اس در تمام خودروهاي ناوگان حمل و نقل جاده اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۷ب.ظ)
نصب دستگاه جي پي اس در تمام خودروهاي ناوگان حمل و نقل جاده اي رئيس پليس راهور ناجا از نصب دستگاه جي پي اس در تمام خودروهاي قديمي و جديد ناوگان حمل و نقل جاده اي، خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار اسکندر مؤمني در مراسم امضاي تفاهم نامه همکاري مشترک بين پليس راهور ناجا و سازمان پايانه ها و حمل و نقل جاده اي، اظهار داشت: امضاي اين تفاهم نامه بدون شک نقطه عطفي در افزايش ايمني آمد و شد سيستم حمل و نقل خواهد بود و اثرات آن را در آينده اي نه چندان دور شاهد خواهيم بود.
وي به نتايج مثبت تفاهم قبلي منعقد شده ميان اين پليس و سازمان مزبور در خصوص نصب دوربين هاي هوشمند در جاده ها اشاره کرد و گفت: در کشور بيش از 90 درصد حمل و نقل بار و مسافر زميني محور و کمتر از 10 درصد هوايي، ريلي و دريايي است و از سويي ديگر کشور ما به لحاظ وسعت حدود 30 کشور اروپايي را در خود جاي مي دهد و مردم به آساني به اقصي نقاط کشور سفر مي کنند.
اين مقام ارشد انتظامي افزود: با توجه به افزايش تقاضاي سفر و توليد روزافزون خودرو براي ايجاد نظم و امنيت و تسهيل در رفت و آمد نيازمند اتخاذ تمهيدات جديدي بوديم.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا ادامه داد: در سال 80، 4 ميليون خودرو، سال 84، 6 ميليون خودرو و هم اکنون حدود 17 ميليون خودرو در کشور تردد مي کنند که اين امر حاکي از افزايش تقاضاي سفر است.
سردار مؤمني به دو نوع کنترل بيروني و دروني خودروها در سطح جاده هاي کشور اشاره کرد و افزود: در تفاهم نامه قبلي و با نصب دوربين هاي هوشمند، تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومي بار و مسافر ثبت مي شد، اما؛ اکنون با امضاي اين تفاهم نامه و نصب دستگاه جي پي اس در داخل خودرو هاي مزبور به صورت شبانه روزي و هوشمندانه کنترل که به افزايش ايمني انضباط و آرامش منجر مي شود.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه امروزه در دنيا، هر دو رويکرد (کنترل دروني و بيروني) اجرا مي شود، گفت: در سفر اخير خود به استان اصفهان، از 15 ميليون خودرو که در مسير اصفهان – شيراز تردد مي کردند حدود 30 هزار خودرو (2/0) مرتکب تخلف شدند.
وي با اشاره به اينکه بيمارستان هاي خصوصي و دولتي ملزم هستند بدون قيد و شرط مصدومان را مداوا کنند، گفت: 50 درصد کشته هاي تصادفات در سر صحنه و 50 درصد ديگر در مسير يا بيمارستان فوت مي شوند، اميدواريم با اين الزام ميزان تلفات کاهش يابد.
مؤمني تصريح کرد: موضوع ايمني، انضباط و ترافيک يک مسأله بين بخشي بوده و با شعار نمي توان آن را محقق کرد؛ چرا که مؤثرترين مولفه ها در کاهش سوانح و کشته هاي جاده ها کنترل هوشمند است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در خاتمه افزايش ايمني و انضباط، کاهش زمان سفر، کنترل مصرف سوخت و بسياري اقدامات در حوزه ايمني و امنيتي را از دستاوردهاي سامانه جديد و نصب GPS آنلاين در سيستم حمل‌ونقل عمومي، بار و مسافر عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن