تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798780381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش کنگره آمریکا برای سلب حق وتوی تحریم‌های ایران از اوباما |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تلاش کنگره آمریکا برای سلب حق وتوی تحریم‌های ایران از اوباما
در شرایطی که انتظار می رود با تمدید هفت ماهه دوره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل اختلافات بر سر موضوع هسته ای ایران افزایش یابد، کنگره آمریکا همچنان به دنبال اتخاذ رویکردی سخت تر در قبال ایران است. رویکردی که این روزها، سبب بروز اختلاف نظرها و گاه تنش هایی میان کنگره و دولت آمریکا نیز شده است.
کد خبر: ۴۵۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷ - 04 December 2014



تلاش کنگره آمریکا برای سلب حق وتوی تحریم‌های ایران از اوباما
در شرایطی که انتظار می رود با تمدید هفت ماهه دوره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل اختلافات بر سر موضوع هسته ای ایران افزایش یابد، کنگره آمریکا همچنان به دنبال اتخاذ رویکردی سخت تر در قبال ایران است. رویکردی که این روزها، سبب بروز اختلاف نظرها و گاه تنش هایی میان کنگره و دولت آمریکا نیز شده است.


به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انتشار مطلبی درباره رویکرد کنگره در قبال مذاکرات هسته ای ایران، می نویسد در حال حاضر برخی اعضای کنگره در تلاش برای به دست آوردن رأی اکثریت بیش از دو سوم نمایندگان هستند تا به این ترتیب، ضمن وضع تحریم های جدید علیه ایران، حق وتوی رئیس جمهور آمریکا در این موضوع را نیز از وی سلب کنند.


به نوشته این خبرگزاری، پس از تمدید هفت ماهه دوره مذاکرات هسته ای، شماری از اعضای کنگره مدعی این موضوع هستند که مذاکرات به بن بست خورده و ایالات متحده و دیگر اعضای گروه 1+5، در ازای برداشتن گام هایی اندک از سوی ایران در موضوع هسته ای، امتیازات گسترده ای را به این کشور اعطا کرده اند. در همین راستا، تلاش هایی در سنا در حال انجام است تا طرح تحریم های جدید علیه ایران که یک سال و نیم پیش به تصویب مجلس نمایندگان رسید، در این مجلس نیز مطرح شده و مورد تصویب قرار گیرد. 


در این میان و با توجه به اینکه اوباما پیشتر تهدید کرده هرگونه طرح تحریم جدید علیه ایران که در کنگره به تصویب برسد را وتو خواهد کرد، سناتورها در پی کسب اکثریت بیش از دو سوم هستند. بدین معنا، آن ها خواستار کسب آرای 67 تن از مجموع 100 سناتور هستند تا حق اوباما برای وتوی تحریم ها از سوی سلب شود. در مقابل، مقامات دولت اوباما در تلاشند تا جلوی همراهی تعداد بیشتری از سناتورها با این طرح را بگیرند.


میچ مک کانل جمهوری خواه که در پی کسب اکثریت آرا توسط جمهوری خواهان در سنا، رهبری اکثریت این مجلس را در دست خواهد گرفت، پیشتر از هری رِید، رهبر اکثریت دموکرات ها به دلیل مخالفت با مطرح شدن طرح تحریم های جدید علیه ایران انتقاد کرده بود. مارک کِرک، از چهره های تندرو مخالف ایران در سنا نیز ماه گذشته گفت همچنان مشغول تلاش برای کسب اکثریتی مصون از وتو برای تصویب طرح تحریم هاست.


در این میان، آنچه کار را برای کاخ سفید دشوارتر کرده، همراه شدن برخی سناتورهای دموکرات با جمهوری خواهان در این زمینه است. چند روز پیش، رابرت منندز، رئیس کنونی کمیته روابط خارجی سنا گفت که وی به همراه مارک کرک برای به تصویب رساندن طرحی که تاکنون تحت فشار دولت از تصویب بازمانده، تلاش خواهد کرد. هنوز مشخص نیست چه تعداد دیگر از دموکرات ها در سنا با منندز همراه خواهند شد. 


البته در میان جمهوری خواهان نیز هستند کسانی که مخالفت خود را با وضع تحریم های جدید علیه ایران اعلام کرده اند. ران پال که احتمال نامزدی وی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا نیز وجود دارد، روز گذشته نسبت به روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ابراز خوشبینی کرد. یک سال پیش و در زمان مطرح شدن طرح تحریم های جدید نیز جف فلیک از امضای طرح مذکور که توسط منندز و کرک تهیه شده بود، خودداری کرد.


باب کراکر که پس از منندز ریاست کمیته روابط خارجی را بر عهده خواهد گرفت نیز وعده افزایش فشارها بر ایران را داده، اما تمرکز خود را بر ضرورت نقش آفرینی کنگره در توافق نهایی با ایران و تعیین شاخص هایی از سوی کنگره برای این موضوع قرار داده است. 


به هر حال، آنچه مسلم است، جمهوری خواهان که به زودی هدایت کنگره آمریکا را بر عهده می گیرند، برای تصویب طرح تحریم های جدید علیه ایران به جلب حمایت شمار قابل توجهی از دموکرات ها نیاز دارند. با این وجود، در شرایطی که گروه هایی چون لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) در تلاش برای اعمال فشار بر سناتورهای دموکرات هستند، دولت اوباما همچنان از این ناحیه احساس نگرانی می کند.


بر همین اساس، انتظار می رود وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا در گروه 1+5 و دیوید کوهن، مسئول بخش تحریم ها در وزارت خارجه آمریکا که امروز برای برگزاری جلسه ای با سناتورها به کنگره می روند، با رویکرد سختی از سوی سناتورها مواجه شوند. از سوی دیگر، گروهی از سناتورهای دموکرات روز گذشته به کاخ سفید دعوت شده بودند تا از آن ها درخواست شود در موضوع ایران شکیبایی در پیش گیرند. 


ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته شرمن و کوهن در جلسه امروز خود با اعضای کنگره، دلایل محکمی را در توضیح اینکه چرا نباید در شرایط کنونی تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شود، مطرح خواهند کرد. از سوی دیگر، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در بیانی تند، تصویب تحریم های جدید علیه ایران را اقدامی «احمقانه» خواند. وی گفت در صورت انجام این اقدام، شالوده گروه 1+5 از هم پاشیده و دنیا آمریکا را مسئول شکست مذاکرات خواهد دانست. 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن