تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798418537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقدینگی 650 هزار میلیارد تومانی در جامعه/ تولید و سرمایه‌گذاری بهترین ابزار برای هدایت نقدینگی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جهانگیری در بیست و یکمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه:
نقدینگی 650 هزار میلیارد تومانی در جامعه/ تولید و سرمایه‌گذاری بهترین ابزار برای هدایت نقدینگی است
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حجم بیش از ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی موجود در جامعه گفت: یکی از بهترین عرصه‌ها برای هدایت این حجم از نقدینگی، عرصه تولید و سرمایه گذاری است و بهترین ابزار برای این کار بازار سرمایه است.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در بیست و یکمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه، صنعت بیمه را نهادی بسیار مهم در فعالیت‌های اقتصادی و اقتصاد کشور‌ها عنوان کرد و گفت: جایگاه صنعت بیمه و فراگیری آن امروز یکی از شاخص‌های اصلی توسعه محسوب می‌شود.


معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه تسهیل مراحل دریافت خسارت بیمه گذاران تاثیر زیادی در نحوه نگاه عمومی به صنعت بیمه دارد، اعتماد مشتریان را بزرگ‌ترین سرمایه برای این صنعت عنوان کرد و افزود: باید نقش و جایگاه بیمه مرکزی در نظارت بر عملکرد فعالان صنعت بیمه و تنظیم مقررات این بخش هر چه بیشتر تقویت شود تا اعتماد به صنعت بیمه پیشاپیش تقویت شده و آسیب نبیند. 

جهانگیری بانک مرکزی و بیمه مرکزی را دو نهاد مهم نظارتی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و کلیت اقتصاد کشور برشمرد و اظهار داشت: تقویت این دو نهاد ضمن افزایش ارتقای کیفیت نظارتی بر عملکرد بانک‌ها و موسسات بیمه‌ای، کیفیت تنظیم مقررات فعالیت بانک‌ها و بیمه‌ها را نیز به دنبال دارد. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گسترش مبانی علمی بیمه‌ها در سالهای اخیر و خروج فعالیت‌های بیمه‌ها از حالت سنتی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما آن گونه که اقتصاد بزرگ شده، فعالیت‌های اقتصادی مکمل رشد نکرده و به عنوان مثال امروز بانک‌های ما بعضاً توان پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های بزرگ را نداشته یا بیمه‌ها پوشش‌های فراگیر و مناسب برای عرصه‌های مختلف فعالیت اقتصادی را ندارند. 

جهانگیری یکی از لوازم موفقیت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ایجاد شرایط پایدار برای فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: در حال حاضر صنعت بیمه ایران توان مناسب برای ایجاد شرایط باثبات در فضای اقتصادی کشور را در خود ایجاد نکرده است. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حجم بیش از ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی موجود در جامعه در حال حاضر، اضافه کرد: یکی از بهترین عرصه‌ها برای هدایت این حجم از نقدینگی، عرصه تولید و سرمایه گذاری است و بهترین ابزار برای این کار بازار سرمایه است اما بازار سرمایه به علت نوسانات زیاد و فقدان پوششهای بیمه‌ای در کنار آن، نتوانسته به این مسئولیت مهم خود عمل کند. 

جهانگیری اظهار داشت: اگر مردم اطمینان یابند که نوسانات بازار سرمایه به دارایی‌های آنان آسیب وارد نمی‌کند، حضور در بازار سرمایه را به سرمایه گذاری در بانک‌ها ترجیح می‌دهند و لذا صنعت بیمه باید پوششهای مناسب و لازم برای بازار سرمایه را طراحی و اجرا نماید. 

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تشکیل صندوق توسعه ملی، خاطر نشان کرد: این صندوق در سالهای گذشته تسهیلات ارزی به تعداد زیادی از فعالان اقتصادی اعطا کرده اما نوسانات قیمت ارز باعث شده ضمن اینکه این افراد نتوانند از عهده عمل به تعهدات خود برآیند، بانکهای ارائه دهنده تسهیلات ارزی نیز به دلیل افزایش مستمر معوقات با مشکل مواجه شوند؛ در حالی که اگر صنعت بیمه در این عرصه حضور می‌داشت، بسیاری از این مشکلات مرتفع می‌شد. 

جهانگیری با تاکید بر اینکه چاره‌ای جز جذب سرمایه گذار با حجم صد‌ها میلیارد دلار برای توسعه اقتصاد کشور نداریم، تصریح کرد: ایران سرزمینی سرشار از استعداد و برخوردار از موقعیت جغرافیایی بسیار منحصر به فرد و کاملاً مهیای توسعه است و ارتقاء صنعت بیمه می‌تواند تاثیر بسیار سازنده‌ای در تحقق و اجرای موفق سیاستهای توسعه‌ای داشته باشد. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه کشور آن را فرصتی پیش روی فعالان صنعت بیمه کشور عنوان کرد و گفت: از همه فعالان صنعت بیمه درخواست می‌کنم تا در این فرصت ارزیابی دقیقی از وضعیت فعلی صنعت بیمه داشته باشند و کمک کنند تا سیاستگذاری‌های اجرایی و موثرتری برای ارتقاء صنعت بیمه در برنامه ششم توسعه تدوین شود که در آن حضور بخش خصوصی جدی‌تر شود. 

در این مراسم همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بیمه مرکزی ایران از کتب و طرحهای پژوهشی اجرا شده در یکسال گذشته در پژوهشکده بیمه رونمایی شد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن