تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820942090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خواب‌هايي براي بازار مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: خواب‌هايي براي بازار مسكن


خريدوفروش- 10 سال پيش اگر از كساني كه صاحبخانه نبودند يا به عبارت ديگر، سقفي بالاي سرشان نبود در مورد آرزوهاي بلندمدت مي‌پرسيدي تقريبا قريب به اتفاق آنها، خريد يك به اصطلاح چهار ديواري را در فهرست برنامه‌هاي بلندمدت خود قرار مي‌دادند

اما از چند سال پيش به دليل جهش‌هاي هيجان‌آور قيمت‌ها، صاحبخانه‌ شدن به رويايي دور از دسترس تبديل شده كه وقوعش به معجزه شباهت دارد تا واقعيت.

سال گذشته هم اين آش آنچنان شور شد كه اجاره كردن يك آپارتمان در هر نقطه‌اي از تهران و شهرهاي بزرگ و كوچك به جست‌وجوي چندين و چند روزه يا حتي چند ماهه نياز داشت و البته در اكثر موارد مستاجرين محترم به اين نتيجه مي‌رسيدند كه بهتر است به جاي جست‌وجوي خانه به خانه به هر نحوي شده دل موجرشان را به دست بياورند و در خانه قبلي بمانند.

اما امسال بلافاصله بعد از اينكه شهروندان از سفرهاي نوروزي به خانه برگشتند گمانه‌زني‌ها در مورد افزايش قيمت مسكن آغاز شد و خبر رسيد كه قيمت هر متر واحد مسكوني 10 درصد ديگر بالا رفته اما اين تازه اول ماجرا بود چون جلسه رئيس جمهوري با مديران ارشد بانك‌ها خبرهاي جديدتري به همراه داشت.

نتيجه اينكه، مقرر شد از اين به بعد تنها بانك مسكن مجوز اعطاي وام خريد خانه به متقاضيان را در اختيار داشته باشد و ا ين يعني عرضه كم وام در مقابل تقاضاي بسيار كه قطعا تبعات محسوسي در بازار خريد و فروش و حتي رهن و اجاره مسكن به دنبال خواهد داشت.

مصطفي قلي‌خسروي، رئيس اتحاديه مشاوران املاك اين تبعات را منفي ارزيابي نمي‌كند و معتقد است: مي‌توان به ثبات بازار مسكن در روزهاي آينده اميدوار بود.

خسروي به همشهري مي‌گويد: دولت سعي دارد با اتخاذ تصميمات كارشناسي مانع از تورم شود و افزايش قيمت‌ها را مهار كند ضمن اينكه افزايش قيمت به نحوي كه در اخبار آمده صحت ندارد.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك مي‌افزايد: از آغاز سال 87 قيمت مسكن به صورت ظاهري افزايش پيدا كرده اما چون در دو هفته اخير معامله‌اي صورت نگرفته نمي‌توان گفت افزايش قيمت‌ها محقق شده است.

او انتشار اخباري مبني‌بر رشد چند درصدي قيمت خانه را جنجال، هياهو و جوسازي مي‌داند و مي‌گويد: در روزهاي اخير هيچ اتفاق خاصي رخ نداده است.

خسروي خبرهاي جديدتري هم در آستين دارد كه البته حاضر به افشاي جزئيات آن نيست.

به گفته رئيس اتحاديه مشاوران املاك دولت جلسات مشورتي جديدي برگزار كرده و تصميمات جديدي در مورد بازار مسكن گرفته كه قطعاً تا هفته آينده اخبار آن منتشر خواهد شد.

تاريخ درج: 4 ارديبهشت 1387 ساعت 17:42 تاريخ تاييد: 4 ارديبهشت 1387 ساعت 19:49 تاريخ به روز رساني: 4 ارديبهشت 1387 ساعت 19:45
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن