تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819281112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردبیل زیر موج برف و سرما


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اردبیل زیر موج برف و سرما اردبیل - ایرنا - شهرستان اردبیل و نقاط همجوار از عصر چهارشنبه با رخنه توده هوای سرد و ناپایدار ، زیر موجی از برف ، کولاک و سرمای رفت.


گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست، ساکنان اردبیل در پی توقف ریزش برف سپیده دم دیروز که کمتر از یک ساعت داوم یافت تا ظهر امروز (چهارشنبه) از هوای صاف برخوردار بودند که همین موضوع همراه با حاکمیت جریان هوای فشار زیاد سبب شد دمای هوا در طول دیشب و سحرگاه امروز پایین بیاید.
سپیده دم امروز سردترین روزهای اردبیل از ابتدای آغاز پاییز تاکنون بود و دمای هوا تا منفی هشت درجه سانتیگراد پایین آمد.
با رخنه موج دوم توده هوای سرد از ظهر امروز به تدریج بر میزان تراکم ابرها در آسمان اردبیل افزوده و بارش دانه های برف به شکل خفیف آغاز شد. با نفوذ کامل هسته سرد سلول ناپایدار بر منطقه بر شدت ریزش برف و سرمای هوا در اردبیل افزوده شد و به خاطر وزش باد با بیشینه سرعت 35 کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق ؛ سطح گذرگاههای درون و برون شهری اردبیل را پدیده کولاک برف فرا گرفت.
هرچند ارتفاع برف در سطح کوچه ها و خیابانهای اردبیل از پنج تا 10 سامتی متر متغیر است ولی به خاطر شدت کولاک و سرما در کارهای روزانه ساکنان اردبیل مشکل هایی ایجاد شده است.
کارشناسان هواشناسی اردبیل پیش بینی کرده اند که بارش ها تا سحرگاه پنجشنبه ادامه خواهد یافت و بتدریج از قبل از ظهر فردا از میزان ناپایداری ها کاسته می شود.
مرکز کنترل راههای استان اردبیل با اعلام اینکه در تمام جاده های اصلی و فرعی این استان ریزش برف ادامه دارد که در مقاطعی با کولاک همراه است از رانندگان خواست که در گذر از این محورهای مواصلاتی بطور حتم زنجیر چرخ ببندند و تجهیزات کامل زمستانی دیگر همراه داشته باشند.
پرهیز از سفرهای غیرضروری تا آرامش اوضاع جوی و رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه و همکاری با ماموران راهداری و پلیس راه از دیگر سفارش های ارگانهای ذیربط به رانندگان در محورهای مواصلاتی استان اردبیل است.
هفده روز مانده از فصل پاییز در اردبیل را پیشینیان منطقه روز کلوز (بر وزن اختر) می نامند و سالخوردگان اردبیلی بر این باورند که هرگاه در این روز و یا روز قبل و بعد از آن در منطقه برف ببارد به آسانی ذوب نمی شود و از در پیش بودن زمستانی سخت حکایت دارد.
592/530


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن